تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797758281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
نايب رييس كميسيون برنامه و بودجه:
قانون مديريت خدمات كشوري به زودي اجرا مي شود

نايب رييس كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به ديدار اخيرش با معاونت منابع نيروي انساني رياست جمهوري، گفت: در گفت وگويي كه با دكتر عزيزي داشتم ايشان از آمادگي نهاد رياست جمهوري براي اجراي قانون مديريت خدمات كشوري سخن گفت و تاكيد كرد كه قانون به زودي اجرا خواهد شد. محمدحسين فرهنگي در گفت وگو با ايسنا، گفت: هيات تطبيق مصوبات مجلس مصوبه افزايش 10 درصدي حقوق و دستمزد كاركنان و بازنشستگان دولت را به دليل مغايرت با قانون مديريت خدمات كشوري و قانون بودجه سال 87 رد كرد چراكه درصد مدنظر براي افزايش ها كمتر از نرخ تورم است. اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تاكيد كرد: معتقدم براي به پايان رسيدن التهابات و نگراني هاي كاركنان و بازنشستگان كشوري، دولت بايد هرچه سريعتر قانون مديريت خدمات كشوري را اجرا كند، به ويژه اينكه قانون در بخش بازنشستگان ابهام چنداني ندارد. در صورت اجرايي شدن قانون با توجه به مفاد پيش بيني شده، دولت مشكلات كمتري داشته و هرگونه تغييري منطبق بر مقررات قانون مديريت خدمات كشوري خواهد بود. وي متذكر شد: ابلاغ و پيگيري ابطال تصميم هيا ت تطبيق مصوبات مجلس از سوي رييس مجلس روال قانوني پيش بيني شده در قانون براي نظارت بر دولت است.

كاهش قيمت بنزين سوپر

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي گفت: با تصويب ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور قيمت بنزين سوپر از 540 تومان به 140 تومان كاهش مي يابد. به گزارش برنا، سيدنورالدين شهنازي زاده با اشاره به كاهش مصرف بنزين سوپر از روزانه 2/5 ميليون ليتر به 160 هزار ليتر پس از افزايش قيمت آن در طرح سهميه بندي جديد گفت: با ارايه پيشنهادات خود به ستاد مديريت مصرف و حمل و نقل سوخت خواستار تجديدنظر در قيمت بنزين سوپر شده ايم. وي گفت: پيشنهاد ما اين است كه مصرف كنندگان بنزين سوپر تا سقف سهميه اي از بنزين سوپر با نرخ 140 تومان بهره مند شوند و مازاد آن را به نرخ آزاد خريداري كنند.

پودرشوينده بازهم گران شد

توليدكنندگان پودر شوينده از افزايش 150 توماني قيمت هرجعبه پودر شوينده خبر دادند. حسن كبيري در گفت وگو با فارس با تاييد خبر افزايش قيمت پودر شوينده گفت: بر اين اساس قيمت پودر شوينده، بهاي پودرشوينده دستي 650 و پودر شوينده ماشيني 850 تومان تعيين شده است.
رضا زيتون نژاد، عضو شوراي توليد كنندگان پودر شوينده نيز اظهار داشت: قيمت پودر شوينده با هدف جلوگيري از زيان توليدكنندگان افزايش يافته است. وي با اشاره به برگزاري جلساتي به منظور تعيين قيمت هاي جديد پودر شوينده تصريح كرد: توليدكنندگان در توليد هر جعبه پودر حدود 150 تومان ضرر مي كردند كه با ارائه مدارك معتبر به مسئولان توانستيم موافقت آنها را با اصلاح قيمت ها جلب كنيم. وي تاكيد كرد: توليد پودرشوينده تاكنون به ضرر توليدكنندگان بود كه به منظور جلوگيري از ادامه اين زيان قرار شد پودر با قيمت هاي اصلاح شده عرضه شود.

كاهش قيمت تيرآهن و ميلگرد

رييس انجمن فولاد ايران از كاهش 12 درصدي قيمت محصولات فولادي خبر داد.
به نقل از روابط عمومي انجمن توليدكنندگان فولاد ايران تقي بهرامي نوشهر گفت: قيمت انواع تيرآهن، نبشي و ميلگرد در بازارهاي كشور حدود 12 درصد كاهش يافته است.
وي علت اصلي كاهش 12 درصدي قيمت محصولات فولادي را كاهش قيمت هاي جهاني دانست و افزود: در پي كمبود نقدينگي براي ساخت و ساز در كشور و پايين آمدن حجم تقاضاي آهن آلات در بخشهاي مختلف، قيمت ها پايين آمده است.
رييس انجمن فولاد ايران تاكيد كرد: علت ديگر كاهش قيمت ها، عرضه مناسب محصولات فولادي در بازار است. تقي بهرامي نوشهر افزود: كاهش دوباره قيمت فولاد در بازار داخل به عوامل مختلفي بستگي دارد كه جنبه جهاني آن نشات گرفته از قيمت هاي جهاني و همچنين بستگي به قيمت نفت، گاز و در مجموع انرژي دارد. رييس انجمن توليد كنندگان فولاد ايران درباره آينده بازار فولاد كشور نيز گفت: در صورتي كه محدوديت ارايه تسهيلات بانكي با برداشتن قفلهايي كه بانك مركزي به درب خزانه براي پرداخت ها به صنعتكاران و كارخانجات بخش خصوصي، عملي شود، علاوه بر ايجاد بازاري رقابتي قيمت انواع آهن آلات و ميلگرد نيز كاهش بيشتري خواهد داشت.

وديعه تلفن ثابت حذف شد

مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران از ابلاغ مصوبه كاهش بهاي ثبت نام تلفن ثابت در كشور به مراكز مخابراتي خبر داد و گفت: با اين امر وديعه براي تلفن ثابت حذف شد و 50 هزار تومان دريافتي از متقاضيان به عنوان هزينه نصب منظور مي شود.
داود زارعيان در گفت وگو با فارس اظهارداشت: با ابلاغ پروانه اپراتور اول و ورود مخابرات به بورس از اين پس هزينه دايري تلفن ثابت در كشور از 100 هزار تومان در تهران و 80 هزار تومان در شهرستان ها به 50 هزار تومان بدون احتساب ماليات كاهش مي يابد.
وي با تاكيد بر اينكه اجراي مصوبه كاهش قيمت دايري تلفن ثابت در تهران به دليل برخي ابهامات و تغييراتي چون فرم ثبت نام با تاخير اعمال شده است، گفت: اكنون متقاضيان مي توانند با مراجعه به مراكز مخابراتي ثبت نام كرده و در صورت عدم اعمال كاهش هزينه ثبت نام، متقاضيان از مخابرات ايران بستانكار خواهند شد. زارعيان اظهارداشت: از اين پس و پس از ابلاغ اين مصوبه متقاضيان جديد تلفن ثابت و همراه به عنوان دارنده ودايع نزد مخابرات محسوب نخواهند شد.

زمان تغيير تعرفه واردات گوشي تلفن همراه فرارسيد

بالا بودن تعرفه گوشي تلفن همراه در كشور انگيزه قاچاق اين كالا را افزايش مي دهد. اين اظهارات معاون وزير بازرگاني در توسعه روابط اقتصادي است كه در گفت و گو با يكي از سايت هاي خبري در حوزه تلفن همراه بيان كرده است نشان از بي اثر بودن بالا نگه داشتن تعرفه در توليد و عدم پاسخگويي به نياز داخل است. به گزارش فارس، مهدي غضنفري رييس سازمان توسعه تجارت ايران و معاون وزير بازرگاني در حالي مساله افزايش قاچاق تلفن همراه به دليل افزايش تعرفه را بيان مي كند كه از همان ابتدا زماني كه شاطرزاده معاون سابق امور اقتصادي وزارت صنايع تعرفه 60 درصدي را براي واردات تلفن همراه اعلام كرد، موجي از اعتراض ها و نگراني ها در مورد افزايش قاچاق گوشي تلفن همراه بازار اين محصول را فراگرفت. اگرچه مسوولان ذيربط حمايت از توليد داخل را علت افزايش تعرفه عنوان كردند، اما پس از گذشت يك سال روند توليد داخل با ناكامي روبه رو شد; به نحوي كه برخي از توليدكنندگان به صراحت از عدم توانايي در توليد خبر دادند. اما دولت باز هم كوتاه نيامد و راه حل ديگري را برگزيد و آن تغيير نرخ تعرفه واردات به صورت SKC و CKD بود، كه اين نيز چاره كار نشد تا اينكه سرانجام تصميم گرفتند تعرفه واردات را از 60 درصد به 25 درصد كاهش دهند. با وجود كاهش تعرفه، باز هم بازار دستخوش خريد و فروش گوشي هايي بود كه به صورت قاچاق وارد مي شد. واردكنندگان نيز در اين ميان يا به كاهش واردات خود اقدام كرده يا راهي ديگر براي مبارزه انتخاب كردند. اينك پس از گذشت دو سال از اين فراز و فرودهاي پيش آمده بر سر بازار گوشي تلفن همراه، يكي از مسوولان دولتي لب به انتقاد گشوده و سخن از تاثير افزايش تعرفه بر قاچاق گوشي تلفن همراه مي گويد. به نظر مي رسد كه اتخاذ سياست اقتصادي نادرست، در بازار تلفن همراه چه بر سر واردكنندگان، فروشندگان و مشتريان آورده است. با اين حال هنوز هم دير نشده و مي توان با اتخاذ يك سياست درست و منطقي شرايط را براي يك بازار ايده آل فراهم كرد. به قول معروف ماهي را هر موقع از آب بگيري تازه است.

طلا گران شد

در پي كاهش ارزش دلار در برابر ارزهاي مهم جهان بهاي طلا و نقره افزايش يافت.
به گزارش ايسنا، تحليل گران انتظار دارند كه گزارش هفته جاري دولت آمريكا در خصوص بازار مسكن و تورم منجر به آن شود كه توانايي بانك مركزي اين كشور براي افزايش نرخ بهره محدود شود و همين امر كاهش ارزش دلار را در پي داشت كه يكي از نتايج اين امر افزايش بهاي طلا و ديگر فلزات ارزشمند بوده است به طوري كه بهاي طلا براي تحويل فوري با 11 دلار و 25 سنت يا 1/4 درصد افزايش به 798 دلار و 95 سنت در هر اونس رسيد. اين فلز پيشتر و در تاريخ 15 اوت به 772 دلار و 98 سنت در هر اونس رسيده بود كه پايين ترين ميزان از اكتبر سال گذشته بوده است. در همين حال نقره براي تحويل فوري افزايش چهار درصدي يافت و به 13 دلار و 26 سنت در هر اونس رسيد. به گزارش پايگاه خبري بلومبرگ، در بازار مبادلات كالاي نيويورك (نايمكس) هم طلا براي تحويل در ماه دسامبر 1/2 درصد افزايش قيمت يافت و هر اونس آن با بهاي معادل 801 دلار و 50 سنت معامله شد.

ميوه ارزان مي شود

مصرف ميوه در دو هفته گذشته به دليل برگزاري اعياد و جشن ها با افزايش 5 تا 6 برابري مواجه شد. مصطفي دارايي، رييس اتحاديه بار فروشان ميوه و تره بار استان تهران در گفت وگو با برنا گفت: قيمت انواع ميوه در بازار تهران به دليل مصرف در اعياد و مراسم مختلف توسط مردم با افزايش 20 تا 30 درصدي قيمت در دو هفته گذشته مواجه شد. وي با تاكيد بر اينكه بخش عمده اي از اعياد و جشن ها در دو هفته گذشته در تهران برگزار شد اعلام كرد: مصرف ميوه در اين مدت به طور اتفاقي 5 تا 6 برابر افزايش يافت. دارايي يكي از ديگر دلايل افزايش قيمت ميوه در كشور را اتمام ميوه شهرهاي شمالي كشور و شهريار دانست و گفت: انواع ميوه همچون هلو شبرنگ و شليل هرساله از اين شهرها در تهران توزيع مي شدند اما امسال انواع ميوه هايي كه از اين شهرها وارد بازار مي شد به دليل تقاضاي زياد در دوهفته گذشته به يكباره پايان يافت اين در حالي است كه قيمت ميوه در ماه هاي گذشته به دليل نبود تقاضا بسيار پايين بود و اين امر اعتراض كشاورزان را به همراه داشت كه با برگزاري اعياد به يكباره قيمت ها رشد 20 تا 30 درصدي پيدا كرد. رييس اتحاديه بار فروشان ميوه افزود: در حال حاضر تنها ميوه هاي استان قزوين و اروميه براي توزيع در بازار باقي مانده است كه حجم آن بسيار پايين است. وي تصريح كرد: از هفته آينده قيمت ميوه با آغاز ماه مبارك رمضان و كاهش مصرف روند نزولي خواهد يافت و جاي نگراني نيست.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 441]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن