تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793488494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رژیم اتکینز : برنامه لاغری و رژیم های دسته جمعی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: TOOT FaRanGiجون عزیزم ببخشید الان سوالتودرموردر_یم اتکینزدیدم من در11روز 3کیلو کم کردم وبه طورقابل توجهی چربی های پهلووپشتم اب شدن انگارکه6کیلوکم کرده باشم دراین ر_یم خوردن چربی_گوشت مرغ_ماهی وپروتین وخامه_سرشیر_پنیرپیتزا_کالباس وسوسیس پنیر خامه ای2قاشق وهرچیزی که کربوهیدرات نداره ازاده(کربوهیدرات مثل ارد_برنج_ماکارونی_انواع نان_میوه هاوبیشتر سبزیهاممنوعه)ودرروز فقط باید20گرم کربو استفاده کنی البته تا14روزکه دوره ی اولش تموم بشه بعد میتونی5گرم دیگه کربو اضافه کنی اکثرا همه همین2هفته رومیگیرن چون بااضافه کردن کربو دیگه وزن دیرتر پایین میادمن روزای اول خوشحال بودم چون میتونستم برای صبحانم بدون عذاب وجدان تخم مرغ نیمرو باکره فراوون همراه کالباس وهمه نوع پروتئین بخورم ولی بعدازچندروزحالم ازهرچی گوشته به هم میخوردگذشته از بوی بسیاربددهان ومقداری بی حالی درکل سایزو کم میکنه من الان ر_یم کم کالری گرفتم اگه خواستی اتکینزی بشی اول(پست های ر_یم دسته جمعی اتکینزوبخون بعدتصمیم بگیر)

یاسی جون ممنون ازت
راستش من الا 25 روزه با کم کالری خوردن 3 کیلو کم کردم
ولی فکر میکنم دیگه نتونم زیاد کم کنم
من روزانه بین 300 تا 500 کالری میخورم ولی به این نسبت کم کم میکنم
میخوام 1 هفته یا همون 14 روز رو اتکینز رو امتحان کنم
من کلا 5 کیلو دیگه میخوام کم کنم
فقط چند تا سوال دارم
میان وعده چی میخوردی؟؟ وقتی قراره میوه نخورد به جاش چی میان وعده میخوردی
و اینکه پنیر و کره و تخم مرع رو خالی میخوردی دیگه
وقتی اتکینز رو ول کردی 3 کیلویی که کم کرده بودی برنگشت ؟؟؟
میتونی یه روز برنامه غذاییت رو بذاری برام و مقدارش رو
ممنون میشم خانومی
فقط من اون پست های رژیم اتکینز رو که گفتی رو پیدا نکردم
میشه لینکش رو بذاری

سلام
 
 
بعد از قطع کردن اتکینز ولع بسیار زیادی پیدا می کنین.

من که الان دارم کانادایی رو می گیرم
رژیم اتکینز رو واسه علاقمندان می زارم.
************************************************
كاهش وزن سریع با رژیم های لاغری نامتعادل(2)
 

 
از جمله برنامه های غذایی به كار برده شده جهت كاهش سریع وزن، روش دكتر اتكینز(Atkinse) می باشد كه به علت عدم احساس گرسنگی و كاهش سریع وزن بدن، بسیار مورد توجه و استقبال افراد عجول و كم حوصله بوده و بدون توجه به پیامدهای زیان بار آن به طور گسترده ای مورد استفاده قرار داده شده و می شود.
در این برنامه ی غذایی با حذف كامل یا كاهش شدید مواد حاوی قندهای ساده و مركب و گنجاندن فراوان پروتئین ها و چربی ها، از یك طرف به علت امكان خوردن غذا به مقدار دلخواه و از طرف دیگر به علت عدم احساس گرسنگی ناشی از تجمع مواد كتونی یا ستونی رضایت افراد رژیم گیرنده جلب می شود. تاثیر تركیبات كتونی بر ایجاد بی اشتهایی و بی میلی، در روند ادامه ی رژیم پر پروتئین و چربی به قدری چشمگیر می باشد كه پس از مدتی رژیم گیرندگان خودبخود مقدار غذای خود را تا حد ایجاد سیر منفی انرژی دریافتی كاهش می دهند.
انجام این رژیم لاغری در پنج مرحله پی در پی به صورت زیر توصیه شده است:
مرحله ی اول رژیم دكتر اتكینز
مرحله ی اول عبارت است از: حذف كامل مواد قندی ساده و مركب (كربوهیدرات ها) به هر شكل و صورتی از برنامه ی غذایی روزانه و مصرف بدون محدودیت تخم مرغ و انواع گوشت های قرمز و سفید، بهره گیری از خامه، كره، روغن نباتی یا حیوانی و مایونز تا حد ظرفیت و اشتهای رژیم گیرندگان.
در این مرحله از رژیم، فقط به مقدار بسیار محدودی از سالادی كه حاوی كاهو، خیار، كرفس، تربچه و پیاز با سس (حاوی مقدار زیادی روغن) باشد، استفاده می شود.
مرحله ی دوم
در مرحله ی دوم نیز مثل مرحله اول، مصرف بدون محدودیت گوشت ها و روغن ها و همچنین تخم مرغ مجاز بوده و فقط بین 8-5 گرم كربوهیدرات یا قند و چند پره ی گردو و مقدار بسیار محدود و ناچیزی گوجه فرنگی میل می شود.
مرحله ی سوم
در این زمان علاوه بر مواد غذایی مراحل قبلی، مقدار یك دوم تا دو سوم لیوان سبزیجاتی مانند كدوی سبز، انواع كلم های مختلف، لویبای سبز، فلفل دلمه ای، بادمجان، اسفناج و گوجه فرنگی به صورت مخلوط یا جداگانه اضافه می شود و از مواد غذایی حاوی كربوهیدرات مثل نان، سیب زمینی، ماكارونی و برنج به قدری اجازه داده می شود كه جمع كل كربوهیدرات دریافتی از 16-10 گرم تجاوز نكند ( یك كف دست نان به طور تقریبی 15 گرم كربو هیدرات دارد).
مرحله ی چهارم
در این مرحله مقدار كربوهیدرات یا قندهای ساده و مركب را تا حد 30-20 گرم در روز افزایش داده و از این جهت علاوه بر مواد گوشتی و پروتئینی و چربی ها رژیم گیرندگان می توانند دو روز در هفته مقدار محدودی انواع توت، طالبی و گریپ فورت مصرف كنند.
مرحله پنجم
در مرحله ی آخر، ضمن ادامه ی تاكید بر مصرف بدون محدودیت مواد چربی و پروتئینی مانند انواع گوشت ها، تخم مرغ، كره، خامه و سس مایونز، كربوهیدرات دریافتی را تا حد 25 تا 30 گرم افزایش می دهند. بدین ترتیب امكان مصرف یك برش نان یا چند قاشق برنج در طول روز فراهم می شود.
اگرچه با اجرای دقیق و كامل این رژیم لاغری، امكان كاهش وزنی به مقدار 10- 8 كیلوگرم در كوتاه مدت میسر می شود، ولی به علت خطرات فراوان وعوارض جبران ناپذیر ناشی از چنین برنامه ی تغذیه ای نامتعادلی، سلامتی رژیم گیرندگان مورد تهدید قرار می گیرد. هر چند به علت وضعیت خاص برنامه های روزانه در این رژیم و استفاده ی بدون محدودیت از غذاهای خوش مزه و پرچرب و عدم احساس گرسنگی ، رضایت رژیم گیرندگان جلب می شود و بسیار راضی می شوند، ولی امروزه چنین برنامه ای منسوخ و ممنوع شده است؛ زیرا عوارض زیادی برای سلامتی جسم و جان افراد ایجاد می كند.
مكانیسم اثر و خطرات و صدمات احتمالی رژیم دكتر اتكینز
به علت دریافت ناكافی مواد كربوهیدراتی و سوخت ناقص چربی های فراوان مصرفی، مواد كتونی دربدن انباشته می شوند كه از یك طرف به علت تاثیر بر مركز اشتها، باعث كاهش اشتها و عدم رغبت به غذاخوردن در رژیم گیرندگان می شود و از طرف دیگر كلیه ها را تحت تاثیر قرار داده و دفع اسید اوریك حاصل از تجزیه ی مواد پروتئینی حاوی پورین را مهار می كند. بدین ترتیب حجم اسید اوریك در خون و مایعات بدن افزایش یافته و در افراد مستعد برای ابتلا به بیماری نقرس، باعث ایجاد این بیماری یا حمله شدید آن می شود.

مصرف بدون محدودیت انواع روغن ها و چربی های حاوی اسیدهای چرب اشباع شده، سطح تری گلیسریدها و كلسترول به ویژه كلسترول بد یاLDL را افزایش داده و سطح كلسترول خوب، یعنیHDL را كاهش می دهد كه خود زمینه ساز و ایجاد كننده ی گرفتگی عروق خونی، فشارخون، بیماری های قلبی، كلیوی و سكته های مغزی می باشد.

عوارض دیگری كه می توانند در اثر پیروی ازاین روش كاهش وزن یا رژیم های مشابه ایجاد شوند، عبارتند از: یبوست شدید، هموروئید، بدبویی نفس، ریزش مو، آزردگی كبد، عصبانیت شدید و عدم تحمل دیگران و ده ها عارضه و صدمات دیگر.
در ضمن افرادی كه به موازات اجرای چنین برنامه ی نامتعادل و نامناسبی، مكمل های ویتامینی و املاح دریافت نمی كنند، به گرسنگی های پنهان سلولی و تبعات ناشی از تخلیه ی كامل ذخیره بدن از این مواد حیاتی و بیماری های ناشی از آن دچار خواهند شد.
 

توضیحاتی در مورد رژیم غوغائی اتکینز
ترجمه از یک سایت معتبر خارجی

رژیم اتکینز
در مورد رژیم غذایی:
رژیم غذایی اتکینز دارای کیفیتی هست که یک رژیم برای همیشه به رژیم گیرندگان میده و تا آخر عمر برای اونا برنامه داره ! البته رژیم گیرندگان میتونند بعد از اینکه به وزن ایده آل خود رسیدند رژیم رو ترک کنند و روند عادی خود رو پیش بگیرند و سعی کنند دیگه چاق نشند ( با کنترل کالری که مصرف میکنند ) بدون این که وزنی اضافه کنند . رژیم غذایی اتکینز یک رژیم غذایی پر پروتئین ( High Protein ) و کم کربوهیدرات ( Low Carb ) میباشد. این رژیم تشکیل شده از چندین دوره که میبایست توسط رژیم گیرندگان به ترتیب پشت سر گذاشته بشه . اولین دو هفته از رژیم اتکینز دوره "Induction" میباشد . در این 14 روز رژیم گیرندگان میبایست دقیقا به دستورات توجه کنند . نکته ای که در این مرحله هست اینه که بدن وارد حالت لیپولیز/کتوزیز شود . در این مرحله بدن بجای سوزاندن کربوهیدرات به عنوان سوخت خود چربی بدن رو میسوزاند !
در دوره بعد رژیم محدودیت هاش کمتر شده و لذیذ تر و دلپذیر تر میشه ، با بیشتر شدن گیاهان مجاز و بالا بردن کربوهیدرات . تا زمانی که به وزن ایده آل میرسید ، رژیم گیرندگان رژیم خود رو روی همین مقدار کربوهیدرات بنا میکنند . که بیشترین مقدار کربوهیدرات میباشد که بدن اونا میگیره بدون برگشت به وزن قبلی .
غذاهایی که میتوانید در این رژیم بخورید :
دنبالگران رژیم اتکینز میتوانند انواع مختلف گوشتها ( دریایی ، قرمز ، سفید ، پرندگان و ... ) ، پنیرها ، تخم مرغ ها و چربی ها ( مانند : روغن و کره ) بخورند بدون شمردن کالری آنها .
غذاهایی که در این رژیم قدقن هست :
کربوهیدرات هایی که در مرحله اول ( 14 روزه ) رژیم غذایی اتکینز مجاز هست حدود 20 گرم در روز میباشد که هفته ای 5 گرم افزایش میابد تا رژیم گیرندگان به حداکثر کربوهیدرات مجاز در روز که بدن آنها وزن اضافه نکند برسند . در بیشتر قسمتها ، موفقترین رژیم گیرندگان کسانی هستند که بنیادی عادت غذاییشون رو تغییر میدن . منظور ترک غذاهایی هست که کربوهیدرات زیاد دارن و بسیار چاق کننده هستند مثل : کیک ، سیب زمینی ، کلوچه ، شکالات ، نان ، برنج ، ماکارونی و ... . درضمن میوه ها و لبنیات بجز خامه و پنیر و سرشیر بسیار محدود هستند .
انتخاب غذا :
رژیم غذایی اتکینز مقدار رو محدود نکرده . یعنی یک رژیم کیفی هست نه یک رژیم کمی !!! مقدار فراوانی از گوشت قرمز ، گوشت سفید و کره مجاز هست ولی کربوهیدرات ها بسیار اندک میباشند .
نیاز به ورزش :
نیازی به ورزش نیست در این رژیم ولی 100% ورژش کردن بسیار تاثیر گذار هست .
تعداد رژیم گیرندگان :
در پنج سال اخیر این رژیم سروصدای بسیار زیادی بین مردم کرده هست . در ضمن بسیاری از رستوران ها ( البته اونور آب این ور که من تا به حال ندیدم ) غذاهای بدون یا کم کربوهیدرات در اختیار مردم میزارن . این ها شواهدی هست که این رژیم یکی از مشهور ترین رژیم های این روزها هست !
امکان موفقیت :
امار و ارقام که به وسیله مطالعات فراوان کسب شده نشان دهنده آن است که در این رژیم بعد از 2 یا 3 ماه نتیجه ای که بدست می آید تقریبا 2 یا 3 برابر رژیم های کم کالری و یا کم چربی هست . در صورتی که فرد در مدت این رژیم وضعیت روحی و جسمی بسیار بهتری هم دارد ! مطالعات نشان میدهد که رژیم گیرندگان وزن از دست میدهند بدون هیچ ریسکی و یا امکان حمله قلبی و یا افزایش کلسترول ، تریگلیسیرید و یا فشار خون و در خیلی از مواقع مقدار اینها رو بهتر کرده ! در واقع رژیم گیرندگان اتکینز کالری بسیار زیادتری نسبت به کسانی که در رژیم های پر کربوهیدرات هستند مصرف میکنند ولی 2 یا 3 برابر وزن کم میکنند .
مراحل آخر این رژیم قوقایی ( که همونطور که گفتم خیلی مهم نیست ) :
مرحله "pre-maintenance" از رژیم اتکینز کربوهیدرات روزانه رو هفته ای 10 گرم افزایش میده تا زمانی که وزن کم کردن متوقف بشه . البته بعد از این که به وزن مورد نظر خود رسیدید باید وارد این مرحله بشید . بمحض اینکه به وزن مورد نطر رسیدید و وزن کم کردن متوقف شد شما وارد مرحله "lifetime maintenance" میشوید . که در این مرحله دنبال کنندگان رژیم از دستورهای غذایی اتکینز استفاده میکنند و کربوهیدراتها رو کنترل میکنند .


 
بچه ها می گن این رژیم خطرناکه





پزشکان آمريکايی می گويند حذف کربوهيدرات ها از رژيم غذايی برای سلامتی خطرناک است.


در گزارشی که در مجله لانست به چاپ رسيده است، پزشکان نيويورکی از بروز يک بيماری خونی خطرناک در زنی چهل ساله که به رژيم غذايی اتکينز عمل می کرده است، خبرداده اند.



در رژيم غذايی اتکينز مصرف مواد کربوهيدراتی مانند مواد نشاسته دار به شدت کاسته می شود.



بر اساس اين گزارش، اين زن دچار بيماری کتواسيدوز شده است که با افزايش مواد اسيدی در خون مرتبط است.



اين مواد اسيدی در اثر روزه داری يا گرسنگی طولانی مدت در کبد توليد می شوند.


 



 







سخنگوی بنياد اتکينز ارتباط اين رژيم با بيماری گزارش شده را رد می کند. دکتر ابی بلوش می گويد ميليون ها نفر در سراسر جهان به اين رژيم عمل می کنند و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.



اما پروفسور کلاوس ديئتر لسنائو از استادان دانشکده پزشکی نيويورک می گويد افزايش علاقمندان به رژيم غذايی اتکينز به معنی افزايش تعداد بيماران مشابه در آينده است.



دکترلين استفن و جنيفر نتلتون از دانشکده بهداشت عمومی مينسوتا هم می گويند اکثر رژيم های غذايی مشابه برای سلامتی خطرناک هستند و منجر به بروز کتوز، يبوست، سردرد و خستگی می شوند و تعادل اسيديته خون و ترکيب استخوان ها را به هم می زنند







 


من ميخوام رژيم ٢٨ روزه رو بگيرم واسم بفرستيد مرسى

سلام بچه ها اگه رژيم خوبى سراغ داشتيد برام بفرستيد آخه من 27 كيلو اضافه دارم
[email protected]

نکنین این کارارو......حالا کسی نتیجه داشته....

سلام بچه ها تورو خدا یکی کمکم ککنه من 28 کیلو اضافه وزن دارم خیلی افسردم هیکل خودم و که تو آیینه می بینم حالم بهم میخوره تورو خدا یکی یه ررژیم واسم بفرسته که بتونم به وزن ایده آلم 60 برسم
[email protected]

سلام منم مشکل دارم 160 قدم هستش 64 وزنم می خوام لاغر بشم بیشترم رانهام چاقه وبازوهام نمیدونم چه کنم کسی میدونه

ابتدا رژیم اتکینز را به دوستان معرفی می کنم :
 
رژیم غذایی اتکینز دارای کیفیتی هست که یک رژیم برای همیشه به رژیم گیرندگان میده و تا آخر عمر برای اونا برنامه داره !
 البته رژیم گیرندگان میتونند بعد از اینکه به وزن ایده آل خود رسیدند رژیم رو ترک کنند و روند عادی خود رو پیش بگیرند و سعی کنند دیگه چاق نشند ( با کنترل کالری که مصرف میکنند ) بدون این که وزنی اضافه کنند .
 رژیم غذایی اتکینز یک رژیم غذایی پر پروتئین ( High Protein ) و کم کربوهیدرات ( Low Carb ) میباشد.
 این رژیم تشکیل شده از چندین دوره که میبایست توسط رژیم گیرندگان به ترتیب پشت سر گذاشته بشه .
اولین دو هفته از رژیم اتکینز دوره "Induction" میباشد . در این 14 روز رژیم گیرندگان میبایست دقیقا به دستورات توجه کنند . نکته ای که در این مرحله هست اینه که بدن وارد حالت لیپولیز/کتوزیز شود . در این مرحله بدن بجای سوزاندن کربوهیدرات به عنوان سوخت خود چربی بدن رو میسوزاند !

در دوره بعد رژیم محدودیت هاش کمتر شده و لذیذ تر و دلپذیر تر میشه ، با بیشتر شدن گیاهان مجاز و بالا بردن کربوهیدرات . تا زمانی که به وزن ایده آل میرسید ، رژیم گیرندگان رژیم خود رو روی همین مقدار کربوهیدرات بنا میکنند . که بیشترین مقدار کربوهیدرات میباشد که بدن اونا میگیره بدون برگشت به وزن قبلی .

غذاهایی که میتوانید در این رژیم بخورید :
دنبالگران رژیم اتکینز میتوانند انواع مختلف گوشتها ( دریایی ، قرمز ، سفید ، پرندگان و ... ) ، پنیرها ، تخم مرغ ها و چربی ها ( مانند : روغن و کره ) بخورند بدون شمردن کالری آنها .

غذاهایی که در این رژیم قدقن هست :
کربوهیدرات هایی که در مرحله اول ( 14 روزه ) رژیم غذایی اتکینز مجاز هست حدود 20 گرم در روز میباشد که هفته ای 5 گرم افزایش میابد تا رژیم گیرندگان به حداکثر کربوهیدرات مجاز در روز که بدن آنها وزن اضافه نکند برسند . در بیشتر قسمتها ، موفقترین رژیم گیرندگان کسانی هستند که بنیادی عادت غذاییشون رو تغییر میدن . منظور ترک غذاهایی هست که کربوهیدرات زیاد دارن و بسیار چاق کننده هستند مثل : کیک ، سیب زمینی ، کلوچه ، شکالات ، نان ، برنج ، ماکارونی و ... . درضمن میوه ها و لبنیات بجز خامه و پنیر و سرشیر بسیار محدود هستند .

انتخاب غذا :
رژیم غذایی اتکینز مقدار رو محدود نکرده . یعنی یک رژیم کیفی هست نه یک رژیم کمی !!! مقدار فراوانی از گوشت قرمز ، گوشت سفید و کره مجاز هست ولی کربوهیدرات ها بسیار اندک میباشند .

نیاز به ورزش :
نیازی به ورزش نیست در این رژیم ولی 100% ورژش کردن بسیار تاثیر گذار هست .

تعداد رژیم گیرندگان :
در پنج سال اخیر این رژیم سروصدای بسیار زیادی بین مردم کرده هست . در ضمن بسیاری از رستوران ها ( البته اونور آب این ور که من تا به حال ندیدم ) غذاهای بدون یا کم کربوهیدرات در اختیار مردم میزارن . این ها شواهدی هست که این رژیم یکی از مشهور ترین رژیم های این روزها هست !

امکان موفقیت :
امار و ارقام که به وسیله مطالعات فراوان کسب شده نشان دهنده آن است که در این رژیم بعد از 2 یا 3 ماه نتیجه ای که بدست می آید تقریبا 2 یا 3 برابر رژیم های کم کالری و یا کم چربی هست . در صورتی که فرد در مدت این رژیم وضعیت روحی و جسمی بسیار بهتری هم دارد ! مطالعات نشان میدهد که رژیم گیرندگان وزن از دست میدهند بدون هیچ ریسکی و یا امکان حمله قلبی و یا افزایش کلسترول ، تریگلیسیرید و یا فشار خون و در خیلی از مواقع مقدار اینها رو بهتر کرده ! در واقع رژیم گیرندگان اتکینز کالری بسیار زیادتری نسبت به کسانی که در رژیم های پر کربوهیدرات هستند مصرف میکنند ولی 2 یا 3 برابر وزن کم میکنند .

مراحل آخر این رژیم قوقایی ( که همونطور که گفتم خیلی مهم نیست ) :
مرحله "pre-maintenance" از رژیم اتکینز کربوهیدرات روزانه رو هفته ای 10 گرم افزایش میده تا زمانی که وزن کم کردن متوقف بشه . البته بعد از این که به وزن مورد نظر خود رسیدید باید وارد این مرحله بشید . بمحض اینکه به وزن مورد نطر رسیدید و وزن کم کردن متوقف شد شما وارد مرحله "lifetime maintenance" میشوید . که در این مرحله دنبال کنندگان رژیم از دستورهای غذایی اتکینز استفاده میکنند و کربوهیدراتها رو کنترل میکنند .
منبع : http://manelaghar.blogfa.com/
 

 
و حالا متن مصاحبه با دکتر وفا را پیرامون مضرات این رژیم بخوانید :
 

آقاي دكتر به نظر شما بروز چه روندي، زمينه را براي پیدایش اين دسته از رژيم‌هاي غذايي فراهم كرده است؟

به طور خلاصه باید بگويم: رشد روز افزون چاقي در ميان جامعه. البته ضعف‌هاي رژيم‌هاي لاغري سنتي قبلي نيز بي‌ تأثير نبوده‌اند.
 
 به اين ترتيب كه اغلب رژيم‌هاي غذايي كم‌چرب و پركربوهيدرات بودند كه همه اين ها تكرار گرسنگي را در افراد افزايش مي ‌داده است. كربوهيدرات‌ها البته از نوع تصفيه شده، انديس گلايسمي بالايي داشتند. با خوردن آنها قند خون به يک باره افزايش پيدا مي ‌كرد و موجب ترشح انسولين مي ‌شد و با ترشح انسولين، قند به سلول‌ها وارد شده و افت قند خون به وجود مي ‌آمد كه با بروز گرسنگي همراه بود.

همه ما مي ‌دانيم كه با ايجاد گرسنگي، هيچ‌ كسي ياراي تحمل و مقاومت را ندارد. از اين رو، اگر در يك رژيم لاغري فرد دائما احساس گرسنگي كند، بعد از چند هفته و حتي چند ماه بالاخره رژيم لاغري خود را مي‌ شكند و آن را رها مي ‌كند و به دليل حرص و ولعي كه در اين مدت در وي ايجاد شده است، به پرخوري پرداخته و اضافه وزني بدتر از دفعه قبل در وي به وجود خواهد آمد و مشكلات نه تنها حل نمي ‌شوند، بلكه چند برابر هم خواهند شد.
 در كشور ما كربوهيدرات‌ها از نوع تصفيه شده هستند و غلات سبوس دار كمتر در دسترس مردم قرار مي ‌گيرند.


كمي درباره ويژگي‌هاي رژيم غذايي اتكينز صحبت كنيد و بگوييد چرا اين روزها اين همه طرفدار پيدا كرده است؟

يكي از مهم ترين خصوصيات اين رژيم غذايي آن است كه توانسته مشكل گرسنگي را در افراد از ميان ‌بردارد زيرا در اين رژيم غذايي، چربي‌ها و پروتئين‌ها به ميزان فراواني دريافت مي ‌شوند و از آنجا كه طول مي‌ كشد تا اين مواد غذايي از معده خارج شوند، سيري ماندگارتري را به همراه دارد. به علاوه، به ازاي كالري كه در بدن ايجاد مي كنند (يعني 4 كالري)، براي متابوليسم‌ شان كالري زيادي را نيز از بدن مي ‌گيرند. به اين دليل در مقايسه با كربوهيدرات‌ها كالري كمتري را ايجاد مي‌ كنند. 

در مرحله اول اين رژيم غذايي، كربوهيدرات‌ها بسيار كم هستند و هدف اصلي آن است كه از گليكوژن ذخيره در بدن استفاده شود و چون به ازاي يك گرم گليكوژن، سه گرم آب از بدن دفع مي‌ شود، در نتيجه در طول پيروي از اين رژيم غذايي آب زيادي از بدن دفع مي‌ شود. در متابوليسم چربي‌ و پروتئين‌ها نيز آب از بدن دفع مي ‌شود، بنابراين كاهش وزن سريع به دليل دفع آب اتفاق مي ‌افتد نه كاهش بافت چربي و چون افراد تمايل دارند كه در كوتاه‌ترين زمان وزن خود را كم كنند، اين رژيم غذايي بسيار مورد توجه قرار گرفته است.


آيا اين رژيم غذايي مخاطرات‌ جدي به همراه دارد؟

به طور قطع مخاطرات آن جدي است و نبايد بي‌ توجه از آن گذشت. اولين نكته‌اي كه باید افراد هنگام پيروي از اين برنامه غذايي به خاطر داشته باشند، آن است كه به دليل دفع فراوان آب و الكتروليت‌ها، تعادل مايعات بدن آنها به هم خورده و حتي شوك آنافيلاكسي در فرد ايجاد مي‌ شود و فرد به كام مرگ كشيده مي ‌شود. 

نكته ديگر، پروتئين بسيار بالاي اين رژيم غذايي است كه بار فراواني را براي كليه‌ها و كبد به همراه خواهد داشت، زيرا اين دو اندام با افزايش پروتئين‌هاي دريافتي، بايد فعاليت بيشتري از خود نشان دهند تا بتوانند عامل آميني را كه به ماده سمي به نام اوره تبديل شده است، از بدن خارج كنند. 

مشكل بعدي اين رژيم غذايي، چربي فراواني است كه در آن به چشم مي‌ خورد كه كتوزيس را به همراه مي ‌آورد، زيرا در اين برنامه غذايي كربوهيدرات‌ها کمتر از ميزان معمولی که توصيه شده است(100 تا 120 گرم)، دريافت مي‌ شوند، يعني 40 تا 50 گرم و اين موضوع به راحتي مي‌ تواند كتوزيس را در فرد ايجاد كند. 

مهم‌ترين مشكلي كه با ايجاد كتوزیس ناشی از رژیم اتکینز بروز مي‌ كند، اسيدي شدن ph ادرار و خون است كه با دفع املاح از استخوان‌ها همراه بوده و كلسيم استخوان‌ها را خارج می کند و زمينه پوكي استخوان‌ها را به خصوص در خانم‌ها فراهم مي ‌آورد و چون اين موضوع در خانم‌هاي كشور ما يك مشكل اساسي است و بيشتر قشر چاق را در جامعه ما، خانم‌ها تشكيل مي‌ دهند، از اين رو توصيه مي ‌شود كه اين گروه به هيچ عنوان از اين نوع رژيم‌هاي غذايي استفاده نكنند.

منظور شما این است كه تحت هيچ شرايطي نبايد از رژيم غذايي اتكينز استفاده كرد يا اينكه استثنا‌هايي وجود دارد؟

همانطور كه گفتم اين برنامه غذايي به هيچ عنوان توصيه نمي ‌شود، اما مي‌‌توان در مواردي خاص از آن فقط كمي كمك گرفت. در همه كتاب‌هاي مرجع علم تغذيه ذكر روش‌هاي كمك كننده بعد از استفاده از رژيم غذايي كم‌ كالري و افزايش فعاليت بدني ديده مي‌ شود. 

حتي گفته شده است مي ‌توان از داروهاي لاغري و جراحي‌ها نيز استفاده كرد. در ضمن، به تشخيص متخصص مي ‌توان از اين دسته از برنامه‌هاي غذايي نيز كمك گرفت، البته بايد طوري تنظيم شود كه تمامي مخاطرات ذكر شده در كمترين ميزان خود ايجاد شوند، زيرا همانطور كه گفتيم اين رژيم غذايي كمترين احساس گرسنگي را در فرد ايجاد مي ‌كند. 

به علاوه، اين برنامه غذايي به دليل كتوژنيك بودن براي كودكان مبتلا به صرع نيز توصيه مي ‌شود، البته تحت نظر دقيق يك متخصص تغذيه.
 

رژیم اتکینز بدترین رژیم موجود است.

محققین آمریکایی اعلام کردند که رژیم پرچربی دکتر اتکینز (که در ایران هم طرفداران فراوانی دارد) میتواند موجب آسیبهای دراز مدت رگهای خونی و همچنین التهاباتی شود که به بیماریهای قلب و عروق نسبت داده میشوند. 


در مقابل، برنامه های غذایی کم چربی، با کاستن از میزان کلسترول به نظر سالمتر بوده و عملکرد رگها را نیز بهتر میسازند. به گفته دکتر مایکل میلر(Michael Miller) سرپرست بخش پیشگیری قلب شناسی دانشگاه پزشکی مریلند در بالتیمور، میگوید:" راستش را بخواهید، رژیم اتکینز بدترین رژیم موجود است. این رژیم موجب میشود که سطح LDL تا 7 درصد افزایش پیدا کندف در حالی که رژیمهای کم چربی، LDL از 7 تا 10 درصد کاهش میابد." 

لازم به ذکر است که LDL یا لیپوپروتئین کم چگالی، همان کلسترول "بد" است که موجب مسدود شدن رگهای خونی میشود. رژیمهای غذایی پر طرفدار مدام توسط محقیین مختلفی آزموده میشوند تا مزایا و معایب آنها آشکار شود، اما نتایج به دست آمده توسط این محققین متفاوت است. به همین دلیل میلر برای تحقیق خود روشی کاملا منحصر به فرد انتخاب کرده است. او در زمانی به بررسی افراد میپردازد که رژیمی را –هر رژیمی- دنبال کرده و اکنون دیگر با این رژیم چیزی از وزن آنان کاسته نمیشود. 

مطالعات وی نشان داده است که افراد در صورت رعایت صحیح هر رژیم غذایی میتوانند به سرعت وزن کم کنند و کاهش وزن به خودی خود میتواند موجب کم شدن کلسترول شود. 

میلر در حین ارائه نتایج تحقیقش در انجمن قلب آمریکا چنین گفت:" هنگامی که کسی وزن کم میکند، همه چیز خوب پیش میرود، اما پس از مدتی شخص به مرحله ای میرسد که تغییر در آن صورت نمیگیرد یا بسیار ناچیز است و به عبارتی به مرحله ثابت ماندن وزن وارد میشود."

گروه تحقیقاتی دکتر میلر کار خود را بر روی 18 داوطلب انجام دادند

هر یک از آنان یک ماه کامل از سه رژیم انتخابی تیم تحقیق یعنی رژیم دکتر اتکینز، رژیم ساوت بیچ (کم چربی) و اورنیش را به طور کامل به انجام رسانده بودند. همه آنها با دقت تحت نظر بودند تا از عدم کاهش وزن آنان اطمینان حاصل شود. 

رژیم دکتر اتکینز طوری طراحی شده است که 50 درصد از کالری دریافتی را به صورت چربی به بدن میدهد، رژیم ساوت بیچ حاوی 30 درصد چربی و رژیم دکتر دین اورنیش (Dean Ornish) دارای 10 درصد چربی است. 

در طی دوران رژیم، فشار خون تمام داوطلبان چک شده و چربی خون، کلسترول و شاخص های التهاب قلبی عروقی در آنان مورد سنجش قرار میگرفت. محققین با استفاده از اسکنهای مافوق صوت (اولترا ساوند) به اندازه گیری انعطاف و اتساع رگهای خونی پرداخته و به اندازه گیری پروتئین موجود در خون که نشانه التهاب است، پرداختند. 

به گفته میلر:" بعضی از شاخص های التهاب در طی رعایت رژیم دکتر اتکینز تا حد 30 و 40 درصد افزایش میابند، در حالی که در رژیمهایساوت بیچ و اورنیش، این شاص ها یا ثابت میمانند و یا تا حد 15 تا 20 درصد کاهش میابند." 

بسیاری از تحقیقات نشان میدهند رژیمهایی که تاکید آنان بر سبزیجات، منابع کم چرب پروتئین مانند حبوبات و دانه های غلات کامل است، بهترین انخاب برای کاهش وزن در دراز مدت است. البته بسیاری از رژیمهای کم چربی استفاده از کربوهیدراتهای فراوری شده مانند آرد سفید را مجاز میداند، که به گفته کارشناسان در دسته مواد نه چندان سالم است. 

میلر میگوید: " ما رژیم دکتر اتکینز را به هیچ وجه توصیه نمیکنیم. چرا برای کاهش وزن در دراز مدت به رژیمهایی سالمتر روی نیاوریم؟"


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10598]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن