واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «غايب هميشه حاضر» در وبلاگستان
گروه وبلاگ و IT: بلاگر «غايب هميشه حاضر» يكى از مسائل و امورى كه فرق اسلام بر آن اجتماع و اتفاق كردهاند، ظهور مهدى (عج) در آخر الزمان ميداند كه همه متفق الكلمه انتظار يك قيام روحانى جهانى و ظهور مصلحى را مىكشند كه عدالت اجتماعى را بر اساس ايمان به خدا و احكام دين اسلام برقرار كند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، مهدي جان شب هجران سحر كن، تاثير انتظار در بعد اجتماعي، جمعهها بيقرارم، يابن الحسن كجايي، عجل علي ظهورك، انكار امامت شرك است، آزمايش الهي، روح دعا، برگي ديگر از انتظار، انتظار چه ويژگيهاي خاصي دارد؟، حقيقت انتظار و غيره از عناوين موجود در آرشيو موضوعي اين وبلاگ است.
بلاگر غايب هميشه حاضر در آخرين پست خود با عنوان مصلح جهان آورده است: «يكى از مسائل و امورى كه فرق اسلام بر آن اجتماع و اتفاق كردهاند، ظهور مهدى اهل بيتحضرت قائم آل محمد -صلوات الله عليهم اجمعين- در آخر الزمان است كه همه متفق الكلمه انتظار يك قيام روحانى جهانى و ظهور مصلحى را مىكشند كه عدالت اجتماعى و نظام جهان را بر اساس ايمان به خدا و احكام دين اسلامبرقرار سازد و دنيا را از چنگال ستمكاران و جباران نجات بخشد و پرچم عزيز اسلام را در تمام نقاط به اهتزاز در آورد».
وي در ادامه مطلب خود آورده است: «همه چشم به راهند و انتظار دارند كه شايستهترين فرزندان پيغمبر قيام كرده، آئين توحيد و رسم برادرى و مساوات اسلامى را زنده نموده بشر را از نعمت آسايش بهرهمند سازد و موجبات تفرقه و محروميت و ناكامى را از ميان بردارد».
«اين وعده الهى است و تخلف پذير نيست. دنيا به طرف آن عصر درخشان در حركت است، سير زمان، گردش دوران هر دم بشر را به چنين روزگارى نزديكتر مىسازد. ايمان به ظهور حضرت مهدى -عليه الصلاة و السلام- و جهانگير شدن دين اسلام به آيات متعددى از قرآن مجيد و متواترترين روايات و قوىترين اجماعات اتكاء و استناد دارد كه هر مسلمان معتقد به قرآن و رسالت پيغمبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم بايد به اين ظهور،ايمان راسخ و ثابت داشته باشد».
وي نوشته است: «كسانى كه در تاريخ تتبع دارند مىدانند كه ظهور مصلح منتظر و مهدى آل محمد-عليه الصلاة و السلام- آنچنان مورد اتفاق و مسلم نزد تمام مسلمانان بوده كه از همان قرن اول هجرى تا حال در مقام رد ادعاى افرادى كه ادعاى مهدويت كردند يا اين ادعاء را به آنها نسبت دادند، اصل ظهور قائم آل محمد عليه السلام را كسى انكار نكرد».
اين بلاگر اين مسئله را اينگونه توضيح ميدهد كه : «زيرا بر خلاف اجماع مسلمين و انكار اخبار قطعى صادر از پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم بود.بلكه در مقام رد آنها به فاقد بودن اوصاف و علاماتى كه براى مهدى موعود در اخبار و احاديث مذكور است استناد مىجستند».
«چنانچه چهار نفر از بزرگان علماى مذاهب چهارگانه اهل سنت، ابن حجر شافعى مؤلف «القول المختصر» و ابو السرور احمد بن ضياء الحنفى و محمد بن احمد مالكى و يحيى بن محمد حنبلى در جواب استفتائى كه از ايشان شده و در باب 13 از كتاب «البرهان فى علامات مهدى آخر الزمان» عين فتاواى آنها را نقل كرده، همين روش را انتخاب نموده و به صحت اصل ظهور مهدى در آخر الزمان و اينكه عالم را پر از عدل و داد كند و عيسى به آن حضرت اقتدا كند و اوصاف ديگر آن حضرت، رسما فتواى محكم و مستدل و قاطع دادهاند».
«حتى شاعر بنى اميه حكيم بن عياش كلبى نيز در رد نسبتى كه به جناب زيد بن على بدون رضايت آن جناب داده شده بود و او را مهدى خوانده بودند گفته: «و لم ار مهديا على الجذع يصلب» مقصودش اين است كه آن مهدى كه ظهور مىكند مستولى بر ممالك و فاتح كشورها مىشود و عدل و داد را بسط مىدهد، پس چگونه ممكن است جناب زيد كه مصلوب شد مهدى باشد!»
غايب هميشه حاضر را اينجا ببينيد!
دوشنبه 28 مرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]