تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797745290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند نوع پیش غذا : پیش غذا و فینگرفود


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: 1-پیش غذای لوبیا قرمز
مواد لازم:سیب زمینی: 2عدد-لوبیا قرمز: نیم کیلو-پیاز: یک عدد -جعفری و نعناع و گشنیز ساطوری شده: 250گرم-زیره ؛ نمک؛ فلفل : به میزان لازم-طرزتهیه:سیب زمینی آب پز را پوست گرفته و به صورت پوره در بیاورید تا یکدست شود؛ لوبیا را که از شب قبل خیس کرده ایید با کمی آب و نمک بپزید؛ بعد از پخته شدن آن را آبکشی کنید اما آب آن را نگهدارید؛ لوبیای پخته شده را نیز له کرده به سیب زمینی اضافه کنید پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود اما رنگ آن برنگردد سپس کمی زیره؛ نمک؛ فلفل و سبزی های ساطوری شده را به آن اضافه کرده و تمام مواد را با سیب زمینی و لوبیا مخلوط کنید و مواد را خوب ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند؛ پیش غذا را در ظرفی که می خواهید سرو کنید ریخته روی آن را با کمی سبزی خرد شده اضافه تزئین کنید.

2-پیش غذایی ساده و خوشمزه با بادمجان

مواد لازم برای متبل ايرانی:بادمجان=4 عدد متوسط-جعفری ریز شده=2/1 لیوان-پیازچه ریز شده=2/1 لیوان-کشک=1 لیوان-مایونز=1 قاشق غذاخوری-ارده=1 قاشق غذاخوری-نمک=1 قاشق مرباخوری-آبلیمو=2 قاشق غذاخوری-سیر کوبیده شده=2 عدد-روغن زیتون=4 قاشق غذاخوری-طرز تهیه:1. بادمجان ها را شسته در سینی فر گذاشته سپس سینی را به مدت 1 ساعت با حرارت 200 درجه سانتیگراد بگذارید تا بادمجان ها خوب بپزند و مغز آن نرم شود.2. بادمجان ها را کنار بگذارید تا خنک شوند سپس پوست آنها را جدا کرده در مخلوط کن ریخته و بقیه مواد را به آن اضافه کنید و با مخلوط کنید خوب مخلوط کنید.3. متبل را در ظرفی ریخته روی آن را روغن زیتون بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید.4. روی متبل را با چند برگ نعنای تازه تزئین کنید.نکته: این پیش غذا باید به صورت سرد مصرف شود.

3-کودِم

این غذا شبیه پیراشکیه
موادلازم:خمير نان باگت يا بربري 700 گرم-سماق به ميزان دلخواه-نمک و فلفل به ميزان لازم-سبزي مخصوص دلمه 1 کيلو-کره 50 گرم -روغن به ميزان لازم براي سرخ کردن

طرز تهيه: ابتدا کمي آرد روي سطح کار بريزيد و خمير را با وردنه پهن کنيد. خمير را به شکل دلخواه قالب بزنيد. سبزي مخصوص دلمه را بشوييد، خرد کنيد و بدون روغن قدري در تابه تفت دهيد. سپس اجازه دهيد سبزي خنک شود.وقتي سبزي خنک شد به آن سماق، نمک و فلفل بزنيد و روي خمير هاي قالب زده مقداري از آن بريزيد و اطراف آن را جمع کنيد و در روغن سرخ نماييد.

4-چیپس و پنیر

مواد لازم: چيپس نمکي 1 بسته -پنير موتزارلاي رنده شده 150 گرم -سوسيس يا کالباس 150 گرم-پودر آويشن به ميزان لازم -پودر سير يک دوم قاشق چايخوري-روغن زيتون بي بو يا روغن مايع به ميزان لازم طرز تهيه: ابتدا چيپس را داخل ظرف مخصوص فر بريزيد و روي آن روغن زيتون بپاشيد و بعد پنير موتزارلاي رنده شده را بريزيد و سپس سوسيس يا کالباس خرد شده را روي آن بگذاريد.
مي توانيد اين کار را يک لايه ديگر تکرار کنيد؛ يعني به ترتيب چيپس، بعد پنير و دوباره سوسيس يا کالباس و در نهايت کمي روغن زيتون و پنير موتزارلا را بريزيد. در آخر، با سوسيس يا کالباس روي ظرف را تزيين کنيد و پودر آويشن و پودر سير بپاشيد.ظرف آماده شده را داخل فري که با دماي 180 درجه سانتيگراد گرم کرده ايد، بگذاريد تا حدود 10 دقيقه بپزد. بعد گريل را براي دو دقيقه روشن کنيد و بگذاريد روي چيپس و پنير طلايي و برشته شود. مي توانيد اين ظرف را 3 دقيقه در مايکروويو با قدرت 100 درصد قرار دهيد تا آماده شود.

یه پیش غذای شیک و خوشمزه

مواد لازم :
نان لواش یا تافتون که کمی خشک باشه 2 عدد
تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری یک پیمانه
جوش شیرین یک چهارم قاشق چای خوری
فلفل و نمک به میزان لازم


ابتدا نان هارو به اشکال مختلف برش می زنیم به شکل لوزی یا قلب یا هر شکل دیگه که خواستین کوچیک باشه بهتره . در یه کاسه تخم مرغ و نمک و فلفل و جوش شیرین رو هم می زنیم تا تخم مرغ کف کنه بعد تکه های نان رو به تخم مرغ می زنیم بعد به ارد سوخاری می زنیم بعد در روغن داغ و فراوان سرخ می کنیم . این پیش غذا در کنار مرغ و کتلت با سس گچاپ خیلی خوب می شه

مرسی دوستان فکرکنم پیش غذاهای خوشمزه وشیکی بشه

چیپس سیب زمینی با طمع های مختلف


مواد لازم :

آرد سیب زمینی 2 پیمانه
آب به مقدار لازم
نمک ، فلفل ، دارچین ، پودر سیر ، نعناع ، گشنیز خشک ، و یا هر طمعی که دوست داشتین به مقدار لازم


ابتدا آرد سیب زمینی رو با یکی از چاشنی های بالا به دلخواه مخلوط کرده بعد آب رو کم کم به آرد سیب زمینی اضافه می کنیم تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاریم بعد خمیر رو با وردنه به قطر کم باز می کنیم بعد با قالب های شیرینی به اشکال مختلف قالب می زنیم و در روغن داغ و فراوان سرخ می کنیم البته خیلی نباید طلاعی بشه با رنگ چیپسای آماده بشه کافیه

خمیر بنیه


مواد لازم :

آرد یک پیمانه
آب جو به مقدار لازم
نمک و فلفل قرمز یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه :
ابتدا آرد و نمک و فلفل رو با هم مخلوط می کنیم و بعد آب جو رو کم کم اضافه می کنیم تا خمیری به شکل حلیم بدست بیاد . بعد قصعات سبزیجات رو مثل کدو حلقه شده ، بادمجان حلقه شده ،قارچ، کلم و یا هر سبزی دیگری رو به این مواد می زنیم و داخل روغن سرخ می کنیم

نکته 1 : بجای نمک و یا فلفل می توان از شکر با مقدار یک قاشق غذا خوری و مقدار کمی وانیل استفاده کرد و قطعات میوه شامل قطعات موز ، سیب ، گلابی و ... رو استفاده می کنیم .
نکته 2 : خمیر بنیه به صورتهای مختلف درست میشه ولی این نوعش به خاطر آب جو و آرد خیلی ترد می شه و من فکر میکنه که بهتریم نوع خمیر بنیه باشه .

سر آشپز جون شما که به همه میگید غذا ها همراه با تصویر باشه تصویر غذات کو؟؟؟؟

رولت پنیر و سبزی

مواد لازم
نان باگت فرانسوی بزرگ 3 عدد
پنیر یک بسته
سبزی خوردن نیم کیلو
گردو 150 گرم

ابتدا پنیر رو با چنگال نرم می کنیم گردو رو به قطعات ریز خرد می کنیم و با پنیر مخلوط می کنیم لای نون باگت رو با چاقو باز می کنیم و مخلوط پنیر و گردو رو روی نون می مالیم بعد سبزی رو روی مواد گذاشته و نون رو می بندیم و به صورت اوریب برش می زنیم

SEPIDEH* نوشته است:چیپس سیب زمینی با طمع های مختلف


مواد لازم :

آرد سیب زمینی 2 پیمانه
آب به مقدار لازم
نمک ، فلفل ، دارچین ، پودر سیر ، نعناع ، گشنیز خشک ، و یا هر طمعی که دوست داشتین به مقدار لازم


ابتدا آرد سیب زمینی رو با یکی از چاشنی های بالا به دلخواه مخلوط کرده بعد آب رو کم کم به آرد سیب زمینی اضافه می کنیم تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاریم بعد خمیر رو با وردنه به قطر کم باز می کنیم بعد با قالب های شیرینی به اشکال مختلف قالب می زنیم و در روغن داغ و فراوان سرخ می کنیم البته خیلی نباید طلاعی بشه با رنگ چیپسای آماده بشه کافیه


دوست عزيز ممنون از معرفي پيش غذا خوب بود ميخواستم بدونم اين آرد سيب زميني رو از كجا پيدا كنيم

[size=150]استریپس سیب زمینی[/size]
مواد لازم:
سیب زمینی پخته=5 عدد
پیاز سرخ شده=3 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده=2 قاشق غذاخوری
قارچ ورقه شده=150 گرم
آرد=4 قاشق غذاخوری
تخم مرغ=2 عدد
مغز نان باگت=به مقدار لازم
نمک و فلفل=به مقدار لازم
روغن برای سرخ کردن=به مقدار لازم
طرز تهیه:
1. سیب زمینی های پخته را با گوشت کوب می کوبیم تا نرم و له شود. سپس پیاز و جعفری خرد شده و قارچ تفت داده را به سیب زمینی اضافه می کنیم.
2. نمک و فلفل را افزوده و ورز می دهیم.
3. از مواد به اندازه یک نارنگی برداشته و به شکل مستطیل در می آوریم.
4. اول در آرد سپس در تخم مرغ و در انتها در مغز نان باگت خرد شده غلت می دهیم و در روغن سرخ می کنیم.
برای خوش طعم تر شدن می توانیم به تخم مرغ نمک و فلفل هم اضافه کنیم.

کدو چیپس
مواد لازم:
کاغذ روغنی=1 ورق
کدوی بزرگ=2 عدد
ماست=4 قاشق غذاخوری
موسیر=1 عدد کامل
نمک=2/1 قاشق چایخوری
فلفل و آویشن=2/1 قاشق چایخوری
طرز تهیه:
کدوها را به صورت حلقه های نازک مثل چیپس می کنیم. بعد در آب یخ فرو برده و بعد در آرد سفید زده و در صافی می گذاریم.
در مرحله آخر قبل از سرخ کردن یک بار دیگر کدوها را سریع در آب قرار می دهیم تا آرد به کدو بچسبد و در روغن بسیار داغ سرخ می کنیم. کدوهای سرخ شده را روی کاغذ روغنی چیده و روی ان نمک،فلفل و آویشن می زنیم. سپس در ظرف گذاشته و درون ان ماست و موسیر می گذاریم و سرو می کنیم. می توان به جای ماست و موسیر از ماست موسیر آماده نیز استفاده کرد.

کدوی درون پر
کدوی سبز متوسط 10-8 عدد

گوشت چرخ کرده 150 گرم

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری

پیاز متوسط 1 عدد

پنیر کشدار 100 گرم آب گوجه فرنگی 1 فنجان

نمک وفلفل به مقدار لازم



طرز تهیه :



1- کدو ها را بشویید و سر وته آن را بزنید ولی پوست کدو را نتراشید و پوست نگیرید. کدو ها را در قابلمه ای چیده و بگذارید با 1 استکان آب و 1 قاشق غذاخوری نمک با شعله ملایم بپزد .

2- در ماهیتابه ای 1 قاشق سوپ خوری روغن ریخته و پیاز را که رنده کرده ایم را تفت می دهیم و گوشت را هم به پیاز اضافه کرده و کمی تفت می دهیم .

3- رب گوجه فرنگی ،نمک وفلفل را هم به گوشت اضافه کرده و می گذاریم به روغن بیافتد .

4- به کمک یک قاشق نازک قسمتی از بدنهء کدوها را به صورت عمودی برداشته و داخل آن را گود می کنیم و درون آن را تا 3/2 مواد گوشتی وبقیه آن را پنیر کشدار قرار می دهیم .

5- در یک دیس نسوز ،2 قاشق سوپ خوری روغن و آّب گوجه فرنگی ریخته و کدو ها را در ظرف می چینیم .

6 – ظرف را در فر در پنجره وسط با حرارت 350 درجه قرار دهید تا پنیر آب شود و روی کدو ها طلایی شود .



شما می توانید این غذا را با بادمجان های تقریبا سرخ شده و یا با سیب زمینی آب پز هم تهیه کنید .

کاناپس تن و ذرت
ن ماهی ۱ قوطی

کنسرو ذرت نصف پیمانه

سس مایونز ۲ قاشق سوپخوری

نان تست چند عدد

طرز تهیه:

کنسرو تن را بیست دقیقه بجوشانید بعد در مقدار کمی کره تفت دهید . سپس با ذرت و سس مایونزترکیب کنید و نیم ساعت در یخچال بگذارید بعد نان های تست را به صورت مستطیل برش دهید واز این مخلوط لای دو عدد نان بگذارید .

نان سيب زمينی پنيری

سيب زميني 1 كيلو
تخم مرغ كامل 1 عدد
زرده تخم مرغ 2 عدد
پنير پیتزا به مقدار لازم
نمك و ادويه به مقدار لازم


طرز تهيه


سيب زميني ها را آبپز كرده سپس در ظرفي با گوشت كوب بكوبيد تا نرم شود.سيب زميني هاي نرم شده را در قابلمه اي ريخته روي حرارت ملايم كمي هم بزنيد تا آب آن كاملا گرفته شود .
تخم مرغ و ادويه را به سيب زميني اضافه كرده با دست ورز دهيد سپس ظرف را به مدت 2 ساعت در يخچال بگذاريد.ظرف را از يخچال خارج كرده از مواد به اندازه يك توپ كوچك برداشته در دست گرد كنيد سپس وسط آن را كمي خالي كرده با پنير پیتزا رنده شده پر كنيد سپس روي پنير را پوشانده مواد را به صورت نان كوچك درآوريد.
نانها را به صورت جدا از هم در ظرف فري كه كمي چرب كرده ايد بگذاريد.ظرف را به مدت 20 دقيقه با حرارت 170 درجه سانتيگراد در فر قرار دهيد تا ابتدا زير نانها بپزد و طلايي رنگ شود سپس نانها را با حرارت بالا بپزيد تا زمانيكه روي آنها طلايي رنگ شود. نانها را به صورت گرم ميل كنيد.

هدیه جان از مغازه هایی که لوازم قنادی دارن می تونی بخری . در مورد این چیپس بگم که اگه خواستی درستش کنی مواد رو لای یه نایلون بزار بعد با وردنه باز کن تا به ظرف و وردنه نچسبه . من از این آرد برای لعاب دادن به سوپ و سفت شدن کتلت هم استفادم می کنم خیلی عالی می شه

به به mary2000 عزیز چقدر اینجا پر پیمانه شد ممنون از دستورات خوشمزه ات






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن