تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 اسفند 1402    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

وکیل کرج

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

نرم افزار حضور و غیاب انیگما

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1791844616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنبلی تخمدان ((pco)) : بیماری های بانوان و درمان آنها


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام خانم های عزیز لطفا اگه اطلاعاتی در مورد تنبلی تخمدان دارید راهنمایی بکنید من این مشکل رو دارم . ممنون از لطف تون. آیا راهی هست که برای درمان از داروهای گیاهی استفاده کرد

سحر جان من هم قبلان این مشکل رو داشتم.

پلیسیستیک اورین سیندرم یا همون تنبلی تخمدان معمولان با استفاده از دارو‌های افراد دیابتی به نام متفرمین از بین میره.افرادی که این بیماری رو دارن شانس خیلی‌ زیادی برای گرفتن بیماری دیابت در آینده دارن. معمولان هم با اضافه وزن، موهای زاید و جوش‌های صورت مشکل دارن.

شهره عزیز از راهنمایی ت ممنونم. . فقط از اون دارو استفاده کردی الان مشکل نداری .من هم برای دیابت نگرانم هم برای بارداری . چون من مامان نشدم.دکتر رفتم بروموکریپتین نوشته برام

چه مشکلی‌ خانومی،

من ۶ ماه از این دارو استفاده کردم و دختر اوّلم رو بد از ۶ سال حامله شدم. این دارو اتفاقا به کم کردن وزن هم کمک نمیکنه. البته نه مثل دارو‌های لاغری، ولی‌ باعث کاهش وزن هم میشه.

مشکل پریود نامرتب . نوشتی قبلا مشکل داشتم گفتم حتما الان مشکل نداری. خیلی دل تنگم چیکار کنم ..... بیشتر برای دیابت ناراحتم چون بیماری بسیار بدیه تو فامیل داشتیم خیلی اذیت می شد

سحر جان نه دیگه این مشکل رو ندارم. دکتر بد از زایمان اوّلم گفت که اگه بخواهی دوباره حامل بشی‌ دوباره باید از این قرص‌ها استفاده کنی‌، من هم به خیال اینکه حامله نمیشم خوشحال و شاد، که بد از ۸ ماه پسرم رو حامله شدم.

در مورد دیابت ما تو ریسک بیشتری هستیم ولی‌ دیابت نوع ۲. یعنی‌ می‌تونیم با ورزش و تغذیه سالم این خطر رو از خودمون دور کنیم.

شما چند وقته که دارو استفاده میکنی‌، و آیا این دارو برای افراد دیابتی هست یا نه از همین دارو‌های معمولی‌ برای فعالیت بیشتر تخمک ها.

خانوما میشه نشونه های تنبلی تخمدان رو بگید
میخوام ببینم حتما برای تشخیصش باید به پزشک مراجعه کرد یا نشونه های خاصی داره!

شهره جون

برموکریپتین یه قرص هورمونی هست که برای برطرف شدن کم کاری هورمون زنانه و مشکلات نامرتب بودن فالیت تخمدان که بر اثر کم کاری غده هیپوفیز و مخچه هست که باعث ترشح بیش از حد هورمون پرولاکتین می‌شه هست،،.و هیچ ربطی با داروهای دیابتی نداره،،
سحر عزیزم
این دارو رو یه مدت مرتب بخورین باعث مرتب شدن هورمونهای استروژن می‌شه و به امید خدا میزان شانس بارداری تونو چند برابر می‌کنه فقط رو اعصاب کلی‌ تاثیر میذاره برای اینکه دچار مشکلی نشین با قرص‌های ویتامین Bاستفاده کنین...


لطفا در مورد علائم این بیماری بیشتر توضیح بدین چون منم مشکل نامنظم بودن و دارم و 2/3 بار دکتر رفتم که گفتن عصبیه

اين بيماري به صورت معمول با قاعدگي کاملاً نامنظم ، نازايي ، پرمويي بدن ، چاقي و بزرگي دو طرفه تخمدان پر از کيست است . حدود ۳٪ افراد در سنين باروري به اين بيماري مبتلا بوده و علت بيماري به طور کامل شناخته نشده است ولي شاخص ترين اختلال مربوط به غدد درون ريز بوده که در آن افزايش هورمون هاي مردانه يا آندروژنها ديده مي شود .

علائم ، نشانه ها و ارزيابي

نشانه هاي عدم تخمک گذاري

اين حالت با خونريزي هاي نامنظم ( حدود ۱۵٪ بيماران ) ، عدم قاعدگي ( حدود ۵۰٪ بيماران ) و نازايي ( ۷۵٪ بيماران ) تظاهر مي کند .

افزايش آندروژن

افزايش آندروژن هاي تخمدان و غده فوق کليوي باعث بروز پرمويي ، چرب شدن پوست و آکنه به درجات مختلف مي شود . شيوع پرمويي حدود ۹۰-۷۰ درصد موارد بوده و اغلب سرعت پيشرفت و شدت آن کم مي باشد . افزايش آندروژن غالباً به قدري زياد است که موجب عضلاني شدن اندام ، کلفت شدن صدا و ريزش موهاي شقيقه مي شود ، لذا در صورت پيشرفت سريع و شديد علائم فوق بايد به فکر بيماري هاي ديگري مثل بدخيمي و مشکلات غده فوق کليه بود .

چاقي

در حدود ۵۰ -۴۰ درصد مبتلايان به اين بيماري چاق هستند . چاقي خود موجب افزايش هورمون تستوسترون آزاد و نيز توليد دائمي استروژن از آندروژن مي شود .

همچنين ضايعات پررنگ پوستي که قهوه اي ، مايل به سبز و قرينه هستند و در لمس ظريف به صورت مخمل حس مي شوند و بيشتر مناطق گردن ، زيربغل و کشاله ران را گرفتار مي کنند و در حدود ۵۰-۳۰ درصد بيماران مبتلا و در افراد چاق ديده مي شود .

تدابير درماني

درمان بيماران مبتلا به بيماري تنبلي تخمدان وابسته به نياز و شکايت بيمار بوده و داراي ۳ جنبه اصلي است که هريک درمان خاص خود را مي طلبد و شامل پرمويي ، آکنه ، عدم تخمک گذاري مزمن و در نتيجه وجود ممتد استروژن و ضخيم شدن لايه دروني رحم ( آندومتر ) است .

در درمان پرموئي بايد نکات زير را مد نظر قرار داد و به بيمار نيز انتقال داده شود :

موهايي در بدن وابسته به آندروژن هستند و اينها به درمان طبي پاسخ ميدهند . اين موها عبارتند از : موهاي صورت ، سينه ، شکم و کشاله ران ، موهاي ساير نقاط بدن نظير اطراف سينه ، بازوها ، پشت و ساق پاها پاسخ مناسبي به درمان طبي نمي دهند .

به غير از قرص ضدبارداري در استفاده از ساير داروها بايد يک روش مطمئن جلوگيري از حاملگي در طول درمان بکار برده شود .

حداقل مدت زمان لازم براي مشاهده اثرات درماني دارو حدود ۶ ماه است .

در بيش از نيمي از بيماراني که معالجه شده اند ، پس از قطع دارو موها مجدداً رشد مي کنند .

تا حصول نتيجه مطلوب ، بهتر است از روش مکانيکي ( بي رنگ کردن ، تراشيدن و کندن مو ) نيز استفاده شود .

آن گروه از موهايي که مدتهاي مديدي است رشد کرده و داراي ضخامت زيادي هستند ، به درمان طبي پاسخ مناسب نداده و بايد به روش فيزيکي آنها را از بين برد .

در افراد چاق کاهش وزن مي تواند در هر ۳ جنبه درمان کمک کننده

لیلا و رویا جان همونطور که گفته شد، اختلال در قعدگی مهمترین مهمترین مشخشه برای تشخیص این سندروم هست، ولی‌ اگه کسی‌ قأعدگی نه منظم داشته باشه حتما دلیل بر وجود این سندروم نیست. دوستان توجه داشته باشید که این یه سندروم هست یعنی‌ بیماری نیست، در واقع نشانگر یه بیماری هستش. علایم دیگه هم که اشاره شده که موهای زاید در اطراف سینه، و حتا موهای خیلی‌ زبر بر روی پشت لب هستش.

بهترین و جدید‌ترین دارو هم همانطوری که گفتم داروی مخصوص بیماران دیابتی هستش. که به اسم متفرمین شناخته شده.

از همه دوستان به خاطر راهنمایی هاشون تشکر می کنم . اما من آزمایش هورمونی رو که داده بودم همه چیز نرمال بود .یعنی از لحاظ هورمونی مشکل نداشتم.پس تجویز بروموکریپتین برای چیه . دریا ی عزیز نوشتن برای تنظیم هورمون های زنانه است .

سلام به همه دوستان
ميخواستم بگم من پريودم منظم هستش بعضي وقتها يكي دو روز زودتر پريود ميشم ولي عقب نمي آندازم هميشه هم تخمك گذاري مرتب بوده نزدیک پریودم هم سينه هام درد ميگيره از این نظر ها هیچ وقت نگران نبودم تا چند وقت پیشم عفونت رحم داشتم که شکر خدا درمان شد ولی چیزی که شما نوشته بودین نگرانم کرد اونم این که من دور سینم موهای زاید داره این میتونه علایم تنبلی تخمدان باشه .سال دیگه میخوام بچه دار بشم خیلی نگرانم ممنون میشم کمکم کنید

وای بچه ها من چند روز تو فکرم با این بیماری کلنجار میرم دو سه روز پیش که رفتم دکتر با دیدن سونو گفت دو تاش تنبله اولش نمیفهمیدم چیه من فقط سه ماه به مدت 6 روز تاخیر عادت ماهیانه داشتم نه ریزش مو و نه پر مویی ، در مورد جوش هم گهگاهی با سابقه و کم بیش جوش میزدم و جوش مرتبطی با تاخیراتم نداشت . چاقی واضافه وزن هم نداشته ام دارم دیوانه میشم آخه من نمیدونم چه جوری به این بیماری مبتلا شدم و واقعا برام سواله چه جوری این اتفاق میافته به چی ربط داره وراثتی ست یا نه ؟
در مورد بیماری دیابت هم که اینجا شنیدم و خلاصه دارم از این بابت اذیت میشم . و یاد دندانپزشکی میافتم که خیلی باهم در ارتباطیم .
ممنون میشم پاسخ سوالمو بدین من که روم نمیشه در این مورد با کسی حرف بزنم راستی واسم یه دارو نوشته که گفته 21 روز میخوری 7 روز استراحت و دوباره 21 روز مصرف وبه همین روال و گفت یه ازمایش هورومونی هم بدم که اصلا نمیدونم این آزمایشه چه جوریه ؟ و یعنی چی ؟
ممنون ممنون

سلام به همگی
وای بچه ها من الان یه عالمه گریم گرفته آخه منم این مشکلو دارم.
من تصمیم دارم تا یکی دو سال دیگه بچه دار بشم یعنی شما میگید ممکنه به خاطر این مشکل بچه دار نشم؟

ولی دکترم همیشه میگه احتمالش کمه مه مشکلی به وجود بیاد .... یعنی میگید داره دل منو خوش میکنه؟؟؟؟
وای خدایا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24593]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن