تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796313738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواص ميوه ها : تغذیه و سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: خواص ميوه ها

گوجه فرنگی :
بهترین پاک کننده ی خون است . هضم غذا را آسان می کند با ترشی زیاد وغلظت وناپاکی خون می جنگد وضد تعفن می باشد . برای معالجه ی رماتیسم و ورم مفاصل وسنگ های کلیه ومثانه وکبد ودر مورد ورم امعاء یکی از بهترین داروهاست . گوجه فرنگی را باید با پوست و دانه هایش خورد زیرا ذرات پوستش حرکات دودی روده ها را زیاد میکند و لوله ی هاضمه را جارو می نماید و پخته و سرخ کرده آن دیر هضم بوده وبرای معده ضرر دارد برای داشتن بچه های سالم آ نها را عادت داده که هر روز یک گوجه فرنگی بخورند

زرشک :
برای رفع تشنگی مفید است .خشکی معده را دفع وخون را صاف میکند . ریشه وپوست زرشک ضد سوءهاضمه ، بی اشتهایی، خونریزی و مرفین تریاک است .

خیار :
خون را صاف میکند وتنشگی وصفرا را دفع میکند وتب های کهنه را آشکارمی سازد . آب خیار برای رفع خارش مفید است ومغز خیارچندان دارای مواد مغذی نیست ولی پوست آن ویتامین c دارد . برای پوستهای چرب صورت باید از خیار پخته (بی نمک) مصرف شود . به علت داشتن گوگرد معده را ضدعفونی کرده ودرمان امراض حصبه ای ومیکروب های معده ای است .

گیلاس :
علامت جوانی میباشد . به مبتلا یان مرض قند و ورم مفاصل آن رامی دهند زیرا میوه ای است که مواد نشاسته ای کم دارد و قندش برای بیماری قند مضر نیست .گیلاس مسکن اعصاب است ملین بوده وخون را پاک می کند . معده را هم تمیز نموده وبرای سوء هاضمه های لجوج بسیار مفید است .

انجیر :
میوه ای مطبوع و لذیذ است قندش برای تغذیه ی کودکان منافع زیاد دارد هر قدر تازه تر باشد قدرت تبرید و پاک کننده وخواص غذایی آن بیشتر است برای بیماران عصبی بهترین غذا است . انجیر انواع زیادی دارد و از بین آنها انجیر های بنفش خاصیت دارویی بیشتری دارد انجیر پخته مرهم خوبی برای سوختگی زخم های گرم ودمل ومخصوصا دمل دندان است . شربت آن مسکن دردهای گلو و سرفه است .

زرد آلو :
در تقویت استخوان و نسوج اهمیت زیادی دارد وسلولهای بدن را زنده و فعالیت آنها را زیاد می کند عمر را طولا نی و شخص را فعال می سازد . درمان قطعی کم خونی است یک مقوی بسیار عالی است که نباید آنرا در تغذ یه ی اطفال فراموش کرد
خرمالو :
بهترین زهکش کبد وکلیه ها است باید دقت کرد که رسیده بوده وکمی شیرین شده باشد زیرا کا ل آن چندان خوشمزه نیست و تانن زیادی دارد.

آناناس :
میوه ای است که دارای طعم وعطر گوارایی بوده وآب آن دافع تمام سموم است . ادرار را زیاد میکند . میوه ی خوبی است ولی نباید زیاد خورد .

شلغم :
دارای قند طبیعی ومنزیم زیادی است و از همین جهت نیرو بخش بوده و اسکلت را محکم می سازد . شلغم دارای فسفر است وخوراک مغز واعصاب میباشد واعصاب را تسکین وتقویت می دهد و کبد را اصلاح کرده و بیماری آن را شفا می بخشد . با اینکه دارای قند است در درمان بیماری قند بسیار موثر است مخصوصا چنانچه آب آنرا گرفته بنوشند زودتر این بیماری را شفا می بخشد پخته شلغم سینه را نرم می کند و قوه ی بینایی را زیاد می نماید .

هندوانه :
هندوانه از زیادی خون وصفرا جلوگیری می کند و تشنگی را بر طرف می سازد و ادرار را زیاد می کند برای اشخاصی که در معده ی آن ها صفرای زیاد تولید می شود و بر اثر شدت آن لاغر میشوند . هندوانه بهتر از میوه های ترش است زیرا زیادی صفرا را به ادرار می برد وخون را پاک می سازد زیاده روی در خوردن هندوانه برای طحال مضراست .

هلو :
بسیار معطر است ملین ومدر بوده وموقعی که در ادرار خون یا سنگ باشد تجویز می گردد . اجابت معده را کمک می کند و قوه ی کشش نسوج را زیاد می سازد وبرای بیماری مرض قند بسیار مفید است به شرطی که آ نرا بجوشانند ، درجه ی قلیایی خون را حفظ می کند

ذغال اخته :
دارای طعم ترش است وپوست درخت آن تب بر میباشد .

کشمش :
مجرای خون را باز می کند و برای تنگی نفس نافع است .

نعناع :
ملین وضد عفونی کننده است و برای درمان امراض جهاز تنفس وامراض قلب وسردرد نافع است . دم کرده نعناع مسکن اعصاب است

کاهو :
خون را صاف می کند ، دافع بسیای از امراض است ، اخلاط را رقیق میکند دافع صفرا است ، خواب آور می باشد . برای معالجه یرقان و انسداد مجرای طحال وکبد تجویز میشود برای اشخاص عصبا نی وپریشان مفید است


http://gourmand.blogfa.com/post-427.aspx

ممنون بهاره گلم خیلی استفاده کردم

..

خواص و اثرات باقلا

باقلا حاوی ویتامین های آ.ب.ث و املاح مفیدی از جمله آهك، فسفر، آهن و غیره می باشد. به همین علت در گروه خوراكی های خون ساز قرار دارد و مغز قلم استخوان ها را نیز تقویت می كند. برای افرادی كه دوره نقاهت را به سر می برند، باقلا اثری نیروبخش دارد و در مبتلایان به برونشیت ایجاد خلط می كند، ضمنا باقلا كلیه ها را تقویت كرده و به ریه ها نیرو بخشیده و سلول های مغز استخوان را فعال می سازد. این خوراكی زود هضم بوده و به سرعت از معده می گذرد و با خود فضولات را نیز به سهولت دفع می كند، ضمنا سینه و ریه را پاك و تقویت و سرفه های خشك را درمان می كند. برای درمان رماتیسم، سیاتیك، نقرس و درد مفاصل توصیه شده است كه در حدود ۳۰ الی ۶۰ گرم از گل باقلا را در یك لیتر آب جوشانده و بعد از صافی گذرانده و در فواصل غذا یك فنجان از آن را نوش جان نمایید.
به افرادی كه از میگرن رنج می كشند، سفارش گردیده است كه ۲۵ الی ۳۰ گرم از گل باقلا را جوشانده و در فواصل غذا یك فنجان بنوشند. توصیه می شود هرگز آب پخته باقلا را دور نریزید و آن را به همراه باقلا بنوشید. زیرا گلو را نرم كرده و از تولید سنگ جلوگیری می كند و گرفتگی معده را نیز برطرف می كند. افراط در خوردن باقلا باعث نفخ و سنگینی معده شده و موجب كندی ذهن می شود.
البته اگر با آب آن خورده شود عوارض آن كمتر خواهد بود. خوردن باقلا همراه ماست، موجب دل پیچه می گردد و اگر به طور تازه زیاد مصرف شود باعث تاول دهان می شود. بعضی افراد به باقلای تازه حساسیت داشته و مبتلا به بیماری فاویسم می شوند. علامت این بیماری زرد شدن رنگ پوست بدن و احساس خستگی و سستی در اعصاب، پیدا شدن خون در ادرار، سردرد و استفراغ است.

در این عارضه خون بدن كم می شود و درمان آن معمولا تزریق خون و سرم های غذایی است. بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا شدن به این بیماری دو لپه كردن باقلا و جوشاندن آن در آب و دور ریختن آب آن است و همچنین پختن آن در روغن و افزودن ادویه ای مانند آویشن، دارچین، فلفل، میخك و از همه مهمتر گلپر می باشد. افرادی كه به بیماری هایی نظیر، كلسترول، تصلب شرائین، ضعف حافظه، آترومی، افسردگی، اسیداوریك، سردرد، میگرن، نفخ دل درد، مالیخولیا، سنگ اورات، خارش پوستی، فشار خون، صرع، بادفتق، احتقان و یبوست مبتلا می باشند نباید در خوردن باقلا زیاده روی كنند.

خواص دارویی گریپ فروت
ميوه اي براي شكنندگي مو ،گريپ فروت، ميوه اي است شبيه پرتقال، ولي درشت تر از آن و درون آن به رنگ هاي سفيد، صورتي و قرمز پرورش مي يابد و گاه به اندازه يك طالبي بزرگ رشد مي كند.
ميوه گريپ فروت داراي پوست زرد روشن است. قسمت هايي كه از درخت گريپ فروت مورد استفاده غذايي و پزشكي قرار مي گيرد عبارتند از: ميوه و گل
خواص:
گريپ فروت ، اشتها را تقويت مي كند.
گريپ فروت، عمل هضم را آسان مي نمايد و جريان عصير (شيره) معدي و ترشح كيسه صفرا را سرعت مي بخشد.
گريپ فروت، داراي ويتامين «ث» است. اين ويتامين در حفظ سلامت قلب و عروق بدن موثر است.
گريپ فروت، به توليد قند و مواد حياتي دستگاه بدن كمك مي كند.
گل هاي گريپ فروت از نظر طبي خاصيت ضد تشنج و لرز دارد و آن را دم مي كنند و در موقع تشنج و تب مي نوشند.
اگر گريپ فروت را صبح ناشتا بخورند، خواص ادرار آور آن زياد مي شود و سموم از بدن خارج مي كند.
گريپ فروت خون را تصفيه مي كند و كليه و كبد را پاك مي نمايد.
گريپ فروت، ضد خونريزي و بواسير است.
گريپ فروت ميوه اي خنك است و عطش را رفع مي كند.
گريپ فروت اختلال هاي مفصلي را درمان مي كند.
گريپ فروت، براي كساني كه موهاي سرشان مي شكند، تجويز مي شود.
گريپ فروت، براي كساني كه عفونت هاي ريوي و تب خيز دارند مفيد است.
گريپ فروت علاوه بر مواد معدني ( آهن و كلسيم) داراي ويتامين هاي آ، ب1، ب2، پ پ، ث است.
تأثير منفي گريپ فروت بر داروهاي ضد افسردگي و.....
ـ مصرف مركبات به سبب داشتن ويتامين «ث» براي پيشگيري از سرماخوردگي توصيه مي شود. گريپ فروت نيز براي سرما خوردگي خوب است و در فصل زمستان مصرف فراواني دارد. اين ميوه آنتي اكسيدان و ليكوپن دارد، ولي مصرف آن به همراه برخي داروها (داروهاي ضد تشنج، ضد افسردگي و بي نظمي ضربان قلب) خطرناك است. آب گريپ فروت بر آنزيمهاي خاصي كه اين داروها در روده و كبد تجزيه مي كنند تأثير مي گذارد و سبب بروز عوارض جدي دارويي مي شود.
البته هنوز ماده يا مواد شيميايي كه به شكل مشخص مسئول اين تداخل باشد در اب گريپ فروت شناخته نشده است.

نسيمه جون از مطالب مفيدي كه برامون گذاشتي واقعاً سپاسگزاريم. من تابحال فكرشم نميكردم كه آب باقالي پخته هم ميتونه مفيد باشه. اگه بازم از اين مطالب داري برامون بفرست.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1404]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن