تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793518175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوپر شارژ کردن مغز


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: ۱۲راه حل ساده برای سوپر شارژ کردن مغز


برخی از این اطلاعات پرارزش هستند و برخی از آن‌ها مطالبی بی‌ارزش و در واقع مشتی چرندیات است. اما مسئله‌ی اصلی این است که این مطالب هیچ‌گاه پایان ندارند.


برخی از این اطلاعات پرارزش هستند و برخی از آن‌ها مطالبی بی‌ارزش و در واقع مشتی چرندیات است. اما مسئله‌ی اصلی این است که این مطالب هیچ‌گاه پایان ندارند.
فرقی نمی‌کند مغزمان چقدر قوی باشد مهم این است که به زمانی برای بهبود و بازیابی و شارژ گه‌گاه نیازمند است تا درست کار کند. به راه‌حل‌های ارائه شده در این مقاله به‌عنوان وسیله‌ای برای کوک کردن مغز، نگاه کنید.
شما هم جزو کسانی هستید که ماشین‌شان را در محلی پارک می‌کنند و سپس سرگردان در تمام محوطه‌ی پارکینگ به‌دنبال آن می‌گردند، زیرا فراموش کرده‌اند که ماشین را کجا پارک کرده‌اند. حتما"، همه‌ی ما همین مشکل را داریم، اما نگران نباشید زیرا هنوز امیدی باقی مانده است.
در این مقاله راه حل‌های خطرناک و سختی پیشنهاد نشده است، این‌ها فقط راه حل‌هایی ساده برای سوپر شارژ کردن مغز است و می‌توانید از همین امروز برای تنظیم و کوک کردن مغزتان از آن‌ها استفاده کنید.
مصرف بیش از حد شکر منجر به بروز نشانه‌های روان‌رنجوری، ترس نابه‌هنجار از بودن در جاهای تنگ و تاریک، نقص در حافظه و دیگر اختلالات عصبی خواهد شد.
۱) بادام بخورید: بادام حافظه را تقویت می‌کند. روغن بادام و شیر را با هم مخلوط کرده و قبل از رفتن به رختخواب یا صبح، بعد از بیدار شدن، بخورید. حریره‌ی بادام یا شیر بادام که از خرد کردن دانه‌های بادام بدون پوست و اضافه کردن آب و شکر به‌دست می‌آید، حافظه‌تان را تقویت خواهد کرد.
۲) آب سیب بنوشید: محققان دانشگاه «ماساچوست لوول» - UML - اعلام کرده‌اند که آب سیب، تولید «استیل کولین» فرا رسان عصبی ضروری در مغز را افزایش می‌دهد و با این کار منجر به افزایش قدرت حافظه می‌شود.
۳) خوب بخوابید: تحقیقات نشان داده است که حافظه‌ی بلندمدت در طول خواب با استفاده از تکرار و پخش مجدد تصویرهای اتفاقات روز، قوی‌تر می‌شود. این پخش مجدد تکراری مغز نیمه خودآگاه را برای ذخیره‌ی این تصویرها و دیگر اطلاعات مربوطه برنامه‌ریزی می‌کند.
۴) از خوشی‌های ساده لذت ببرید: فشار عصبی، نیروی مغزی را تهی می‌کند، مغز استرس‌زده منابع حافظه را بیش‌تر مصرف کرده و ما را با ذهنی ضعیف بر جای می‌گذارند. سعی کنید شرکت در لذت‌های کوچک و ساده‌ی زندگی روزمره را به یکی از عادات خود تبدیل کنید تا فشار عصبی مغزتان را از بین ببرد. این لذت‌های ساده برای مغز، بدن و روح‌تان مفید هستند. مثلا" به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید، با فرزندان‌تان بازی کنید، دیگران را تحسین کنید، هر روز مسافتی را بدوید یا به دوچرخه‌سواری و شنا بروید، در کلاس‌های «یوگا» شرکت کنید.
۵) مغزتان را ورزش دهید: همان‌طور که فعالیت جسمانی برای داشتن بدنی قوی و سالم، لازم است، انجام ورزش‌های ذهنی نیز برای داشتن حافظه و ذهنی قوی و هوشیار لازم است. تا به حال توجه کرده‌اید که کودکان در مقایسه با بزرگ‌سالان، ذهن قوی‌تری دارند؟ مغز کودکان، سرحال و بازی‌گوش است. ذهن سرحال، قدرت حافظه‌ی بالاتری دارد. کارهایی انجام دهید که در فعال و سرحال نگاه‌داشتن ذهن‌تان مؤثر باشد، مثلا" جدول کلمات متقاطع حل کنید، در کارهای داوطلبانه شرکت کنید، مهارت‌های جدید یا یک زبان خارجی یاد بگیرید، مطالعه، نقاشی و ... را آغاز کنید.
۶) یوگا یا تمرینات تمرکزی انجام دهید: این نوع تمرینات، استرس و فشار عصبی را از بین می‌برند. از فشار عصبی به‌عنوان کاهش دهنده‌ی حافظه یاد می‌شود. با این کار فشار عصبی‌تان کاهش می‌یابد، فشار خون‌تان پایین آمده، تنفس‌تان آرام می‌شود، متابولیسم بدن‌تان کندتر شده و عضلات‌تان شل و آزاد می‌شود. این فاکتور‌ها به طرز چشم‌گیری به افزایش نیروی مغزتان کمک می‌کنند.
۷) مصرف شکر را کاهش دهید: شکر یک نوع غذا محسوب نمی‌شود بلکه شکلی از کربوهیدرات است که باعث تولید انرژی کاذب می‌شود و پس از کاهش انفجار اولیه، انرژی بدن به سرعت سیر نزولی طی کرده و کاهش می‌یابد. مصرف بیش از حد شکر منجر به بروز نشانه‌های روان‌رنجوری، ترس نابه‌هنجار از بودن در جاهای تنگ و تاریک، نقص در حافظه و دیگر اختلالات عصبی خواهد شد. از مصرف نوشیدنی‌های شیرین یا مصرف کافئین اضافه با شکر، جدا" خودداری کنید.
۸) شب‌ها غذای سبک بخورید: غذای سنگین سبب احساس سنگینی طولانی و غلطیدن در طول خواب می‌شود. بهتر این است که در طول روز غذاهای سنگین‌تری مصرف کنید زیرا بدن در حال حرکت است و می‌تواند آن‌ها را به‌راحتی هضم کند. خوردن غذای سبک به همراه میوه، باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید و در نتیجه‌ی خواب مناسب، نیروی ذهنی‌تان نیز افزایش می‌یابد.
۹) گسترش نیروی تصور: یونانی‌ها در اصول تصور و به‌یاد سپاری همه چیز استاد هستند. این روش نیاز دارد تا شخص بتواند تصویری واضح را با موضوعی شناخته شده، مرتبط کند. اگر با تمام حواس‌تان - لامسه، بویایی، شنوایی و بینایی - در این فرآیند تصور درگیر باشید، می‌توانید وقایع را با جزئیات بیش‌تری به‌یاد بیاورید.
۱۰) حالات روحی‌تان را کنترل کنید: از مصرف غذاهایی که دارای مقادیر بالای نشاسته هستند و نان سفید خودداری کنید. مصرف این غذاها می‌تواند منجر به تأثیرات منفی روی اعصاب و در نتیجه رفتارهای خشن و گاهی افسرده شود. سبزی‌جات تازه بخورید، مقدار زیادی آب بنوشید، یوگا تمرین کنید تا این حالات روحی منفی، از بین بروند.
۱۱) ویتامین «ب کمپلکس» بخورید: این ویتامین قدرت حافظه را افزایش می‌دهد. غذاها و سبزی‌جاتی مصرف کنید که دارای مقادیر بالای ب کمپلکس هستند. از مصرف زیاد غذاهای نشاسته‌ای و یا نان سفید خودداری کنید، زیرا ویتامین ب کمپلکس ضروری و مورد نیاز بدن برای داشتن ذهنی سالم را کاهش می‌دهد.
۱۲) جوانه‌ی گندم بخورید: این ماده‌ی غذایی حاوی «لسیتین» است که به رفع مشکل گرفتگی سرخ‌رگ‌ها کمک می‌کند؛ گرفتگی سرخ‌رگ‌ها اغلب موجب ضعیف ساختن عملکرد مغز می‌شود.
رعایت این موارد زیاد هم مشکل به‌نظر نمی‌رسد، اگر شما هم تا کنون در شرایطی که قبلا" گفتیم گیر افتاده‌اید حداقل یک یا ۲ تا از این رهنمود‌ها را اجرا کنید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 743]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن