تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797831905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر اكران جديد سينماها; فيلم هايي تازه با نگاه هايي فراگير


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: مروري بر اكران جديد سينماها; فيلم هايي تازه با نگاه هايي فراگير
اكران جديد سينماها از ديروز تازه شده و بر اساس اخبار اعلام شده از سوي شوراي صنفي نمايش چهار فيلم جديد وارد چرخه اكران تابستاني سينماها شده كه اين اتفاق از وجوه مختلف قابل بحث و بررسي است. صرفنظر از اكران نوروزي كه همراه با نمايش همزمان چند فيلم و توجه به تنوع ژانر و گونه هاي سينمايي است، كمتر مي توان شاهد اين اتفاق بود كه چهار يا پنج فيلم بطور همزمان اكران شوند. اين مسئله به اين نكته هم بازمي گردد كه كمتر پيش مي آيد زمان رسيدن چند فيلم روي اكران به كف فروش و تعويض اكران همزمان شود. اما اين اتفاق در اكران تابستاني سال87 افتاده كه البته علل و ريشه هاي مختلف دارد. هرچند تعويض اكران گروه سينمايي آزادي به دنبال روند عادي رسيدن فيلمي به كف فروش اتفاق افتاده، اما در گروه استقلال قرار بود تعويض اكران هفته گذشته انجام شود كه رشد فروش ناگهاني فيلم قبل، اين تغيير را به تاخير انداخت. همچنين دو فيلم ديگر اكران تازه در گروه آزاد به نمايش درمي آيند كه يكي از آنها سه هفته براي افزايش تعداد سينماهاي نمايش دهنده، صبر كرده و در انتظار مانده است.
«پرچم هاي قلعه كاوه» نخستين فيلم «محمد نوري زاد» است كه پس از نمايش در بيست وششمين جشنواره فجر و دريافت جايزه بهترين جلوه هاي ويژه به اكران عمومي درمي آيد. وي مجموعه تاريخي «چهل سرباز» را نيز سال گذشته روي آنتن شبكه دو فرستاد كه در زمان پخش حرف و حديث هايي را درباره كيفيت كار به دنبال داشت. «پرچم هاي...» يك فيلم تاريخي درباره ايران باستان است كه در آن بازيگراني چون محمد صادقي، داود رشيدي، رضا صفايي پور، بهزاد فراهاني، شهاب حسيني و... حضور دارند. نكته قابل توجه در نمايش اين فيلم مي تواند توجه به آثار تاريخي در اكران جديد باشد كه در كل حضوري كمرنگ در سينماي ايران داشته و بيشتر براي نمايش در تلويزيون ساخته مي شوند.
«فرزند خاك» سومين فيلم «محمدعلي باشه آهنگر» پس از «نيمه گمشده» و «نبات داغ» است. اين فيلم از توليدات سازمان توسعه سينمايي سوره حوزه هنري است و داستان زني به مينا را روايت مي كند كه براي بازگرداندن جسد شوهرش كه در خاك عراق تبديل به يك امامزاده شده، پاي در راه سفر مي گذارد. مهتاب نصيرپور، شبنم مقدمي، حميد ابراهيمي، قاسم زارع، حسين آهنگر و... از بازيگران فيلم هستند. «فرزند خاك» بر اساس فيلمنامه اي از محمدرضا گوهري ساخته شده كه آثاري چون «خيلي دور، خيلي نزديك»، «يك تكه نان»، «اقليما»، «در ميان ابرها»و... را در كارنامه دارد. اين فيلم از آثار تحسين شده بيست وششمين جشنواره فجر بود كه موفق به دريافت سيمرغ زرين نگاه ملي و سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مكمل زن شد. سيمرغ بلورين فيلمنامه بخش معناگراي سينماي بين الملل و لوح تقدير مسابقه راه انبيا ديگر جوايز اين فيلم است. «فرزند خاك» متعلق به يك گونه سينمايي مهجور يعني دفاع مقدس است كه با توجه به مضمون مستند و جسورانه فيلم مي تواند قابليت هاي پنهان اين ژانر را يادآور شده و چه بسا سينماي دفاع مقدس را احيا كند.
«ميناي شهر خاموش» دومين فيلم «اميرشهاب رضويان» پس از «سفر مردان خاكستري» است. اين فيلم اجتماعي كه نيم نگاهي هم به زلزله بم در سال 82 دارد، داستان بازگشت دكتر بهمن پارسا بعد از 33سال از آلمان به ايران است. او با يكي از دوستان قديمي پدرش و راننده اي جوان به زادگاهش بم مي رود و در طول سفر براي او و همراهانش اتفاق هايي مي افتد. در اين فيلم كه در بيست وپنجمين جشنواره فيلم فجر توانست چند جايزه و نامزدي را از آن خود كند، آرمين هوفمان، محمد فرخ منش و رضويان فيلمنامه نويسان، داريوش عياري، محمدرضا سكوت و كلاوس بوس دسانتس مديران فيلمبرداري و عزت ا... انتظامي، شهباز نوشير، صابر ابر و مهران رجبي بازيگر هستند..
«سربلند» نخستين تجربه كارگرداني «سعيد تهراني» در سينماست، بازيگري كه سابقه حضور در فيلم و مجموعه هاي مختلف را دارد. يك فيلم اكشن بصورت تكرنگ ساخته شده و به عقيده تهراني نوعي بازگشت به سينمايي است كه همه از آن خاطره دارند. تهراني، ابوالفضل پورعرب، سروش صحت، عسل بديعي و ثريا قاسمي بازيگران فيلم هستند كه داستان جواني به نام علي است كه با رضا آشنا مي شود. اين دو به مريم علاقمندند، اما وقتي علي متوجه علاقه رضا مي شود از مادرش مي خواهد براي او به خواستگاري برود. به گزارش مهر، فيلم «سربلند» از چهارشنبه 16 مردادماه در گروه سينمايي آزاد در 9 سينما اكران شده و در بخش ميهمان بيست وپنجمين جشنواره فجر نيز حضور داشت. فيلمي اكشن كه البته با توجه به مولفه هاي موجود در فيلم، بازيگران و... چندان هم گيشه پسند نيست و تجربه اي خاص در عرصه فيلم هاي اكشن محسوب مي شود.
مروري كوتاه بر چهار فيلم جديد اكران اين نكته را يادآور مي شود كه رويكرد به كمدي كه معمولا در اكران هاي همزمان مورد توجه قرار مي گيرد، در انتخاب اين چهار فيلم مد نظر قرار نگرفته است. بعلاوه هر چهار فيلم در گونه هاي مهجور و كمتر تجربه شده سينماي ايران قرار مي گيرند و مولفه مشترك آنها گيشه اي نبودن صرف و تجربي و خاص بودنشان است. يك فيلم تاريخي، يك فيلم دفاع مقدسي، يك فيلم اجتماعي و نهايتا يك فيلم اكشن سياه و سفيد به اكران سينماهاي تهران مي پيوندند تا به اين ترتيب در كنار كمدي فانتزي «هميشه پاي يك زن در ميان است»، فيلم خانوادگي، اجتماعي «ديوار» و فيلم طنز 10«رقمي»، اكران تابستان 87 از تنوع و رويكرد به فيلم هاي خاص و كمتر گيشه پسند بهره مند باشد.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن