تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797938906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه پزشكي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: براي رفع وجود احتمالي ويروس آنفلوآنزاي پرندگان، بايد غذاهاي حاوي گوشت ماكيان رابا‪۷۰‬درجه سانتيگراد و حداقل به مدت ‪ ۳۰‬دقيقه طبخ كنيد. و براي پيشگيري از بيماري آنفلوآنزاي پرندگان از مصرف تخم‌مرغ نيم‌پز و خام نيز پرهيز شود. همچنين در صورت ديدن پرنده تلف شده درمحل زندگي خود، بلافاصله آن را به نزديكترين مركز بهداشتي درماني و ياخانه بهداشت اطلاع دهيد.
هنگام تهيه غذا ؛ براي حفظ ويتامين هاي برنج و حبوبات بخصوص ويتامين ب موجود در آنها بهتر است : حبوبات قبل از مصرف در آب خيسانده نشود و فقط شسته شوند . در مورد برنج نيز بايد گفت كه اگر سه بار شسته شود تقريبا بيشتر ويتامين ب موجود در آن شسته شده و از بين خواهد رفت
ارتباطهاي عاطفي مادران باردار با جنين، موجب مي شود اين نوزادان در آينده از سلامت رواني بيشتري برخوردار شوند. ارتباط عميقي بين مادر باردار و جنينش وجود دارد. به ترتيبي که مسائل و مشکلات رواني مادر مي تواند اثر مستقيمي روي جنين او بگذارد. رابطه عاطفي مادر با فرزند رابطه اي است که تاثيرات آن در سالهاي بعد از تولد نوزاد بيشتر مشاهده مي شود.
در پي کشف ويروس آنفلوآنزاي مرغي نوع h5n1 در ترکيه و روماني و سپس در روسيه و چين، اکنون بيم آن مي‌رود که اين ويروس در سراسر اروپا و آسيا منتشر شود. اما خوشبختانه در صورت کنترل صحيح طيور و جلوگيري از نشستن پرندگان وحشي در محل‌هاي نگهداري مرغ و پرندگان خانگي، مي‌توان تا حد زيادي از انتشار ويروس و انتقال آن به انسان جلوگيري کرد. انسان از طريق تماس نزديک با پرندگان زنده و بيمار مبتلا مي‌شود؛ همچنين، ويروس از طريق استنشاق مدفوع خشک شده پرنده نيز به بدن انسان راه مي‌يابد.
عنصر روي يك ماده معدني كمينه است كه براي حفظ سلامت بدن ضروريست.بهترين منابع غذايي حاوي عنصر روي شامل غذاهاي حيواني مانند صدف‌هاي خوراكي، گوشت‌هاي كاملا لخم و بدون چربي، گوشت مرغ، ماهي و گوشت اعضاي حيوانات هستند. فرآوردهاي لبني و تخم‌مرغ نيز مقادير كمتري از عنصر روي را تامين مي‌كنند. همچنين عنصر روي كه در شير مادر وجود دارد بهتر از آنچه در شيرهاي فومولي و شير گاو است جذب بدن نوزاد مي‌شود.
اگر مشكلات زير را قبل از سفر احساس مي‌كنيد رفتن به سفر را به وقت ديگري موكول كنيد. اگر شب قبل از سفر و به خصوص اواخر شب احساس پري و غرغر شكم كرديد و در صبح دفع مدفوع اسهالي را داريد به سفر نرويد. اگر عطش فراوان داريد و احساس پري و همچنين دفع مدفوع اسهالي داريد به سفر نرويد. اگر موقع برخاستن از خواب استفراغ بدون تهوع داشتيد و گرفتگي عضلات پشت ساق پا داريد به سفر نرويد.
بدليل شيوع وبا در كشور تا پايان مهرماه سبزي مصرف نكنيد.و از خوردن هر گونه‎‎‎‎‎ سبزيجات‎‎ به ويژه سبزيجات فله اي‎ كـه آغشته‎‎ به گل‎ و لاي‎‎ است‎ خودداري كنند. تحقيقات‎ نشان‎ داده‎ است‎‎ ميزان‎‎ آلودگي‎‎ سبزيجـات حتـي بـا شستن و ضد عفوني‎ كردن‎ بامواد گندزدا, بالا بوده‎ است‎ كه‎ اين‎ عامل‎‎ موجب‎‎ انتقال ميكروب وبـا به‎‎ افراد مصرف‎ كننده مي‎ شود.
از علائم بيماري وبا، بي‌حالي، ضعف، از دست رفتن آب بدن و سرانجام آسيب كليوي در فرد است. لذا با توجه به فصل تابستان و مسافرت، بهترست مسافران از مصرف آب و مواد غذايي مشكوك به شدت پرهيز كنند و حتما از آب لوله‌كشي يا از بطريهاي آب معدني استفاده كنند و در صورت استفاده از آب چاه، قنات و چشمه آن را به مدت چند دقيقه بجوشانند و بهداشت فردي و عمومي را رعايت كنند.
مصرف تن ماهي و ماهي پخته خطر بروز سكته مغزي را در دوران كهنسالي كاهش مي‌دهد. خوردن ماهي سرخ شده يا ساندويج ماهي خطر اين عارضه را افزايش مي‌دهد. تاثير ماهي بر روي بيماري‌هاي قلبي - عروقي نيز به نوع پختن اين ماده خوراكي و مصرف آن در شيوه‌هاي مختلف پخت بستگي دارد.
بستني يكي از بهترين مواد ماه‌هاي گرم سال است كه مصرف آن مي‌تواند در تامين كلسيم مورد نياز بدن كودكان مؤثر باشد. اين ماده غذايي عناصر و مواد ارزشمندي همچون كلسيم، آهن، فسفر، منيزيم و ويتامين‌هاي a و b و c، پروتئين، كربوهيدرات و .. را در خود جاي داده است. به خاطر افزايش ميزان ميكروارگانيسم‌هاي شير در مدت كوتاه، بهتر است بستني تهيه شده از شير پاستوريزه مصرف شود و از طرفي ديگر بايستي ميزان و نوع مواد نگهدارنده، مواد رنگي، نوع بسته‌بندي و استانداردهاي يك بستني مورد توجه قرار گيرد.
اگر فردي مدت زيادي در هواي گرم تابستان تحت تابش آفتاب و يا در محيط‌هاي گرم مانند كوره‌هاي حرارتي فعاليت كند، دچار گرمازدگي مي‌شود. گيجي، استفراغ، سستي عضلات، كاهش فشار خون، رنگ پريدگي، چسبناك و مرطوب شدن پوست بدن، تنفس صدادار، نبض سريع و جهنده و نهايتا اغماست و افزايش درجه حرارت بدن كه گاهي به 40 درجه سانتيگراد هم مي‌رسد علايم و نشانه‌هاي گرمازدگي است. صورت برافروخته و قرمز، خشك و داغ شدن پوست بدن، افزايش درجه حرارت بدن به دليل كاهش تعريق، بي حالي و سستي علايم و نشانه‌هاي آفتاب‌زدگي است
گياه ريحان آرام‌بخش بوده و خوردن آن سرفه را تسكين داده و سردرد را بر طرف مي‌كند. در مسافرت‌هاي طولاني اگر به حركت تند اتومبيل حساسيت داريد، خوب است چند شاخه ريحان با خود برداريد و آن را بو كنيد تا دچار سردرد و اضطراب نشويد. خوردن ريحان همراه با غذا موجب هضم بهتر غذا و از يبوست جلوگيري مي‌كند. اين سبزي از مسمويت غذايي پيشگيري كرده و مانند ساير سبزي‌هاي تازه، سرشار از ويتامين‌هاي مختلف است، كه هر قدر تازه‌تر باشد از ويتامين بيشتري نيز برخوردارست.
نوشيدن روزي 2 يا 3 فنجان شير بدون چربي يا كم چرب، خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را 20 درصد كاهش مي‌دهد. بالا بودن وزن مهمترين عامل ابتلا به ديابت نوع 2 است و مصرف شير كم چرب علاوه بر تامين نيازهاي تغذيه‌اي فرد، اثر چاق كننده چربي موجود در شيرهاي كامل و پرچرب را از بين مي‌برد و وزن شخص را كاهش مي‌دهد، به همين علت شير داراي خاصيت محافظتي در برابر بيماري ديابت است.
تحقيقات صورت گرفته بر روي چاي مشخص شده است كه اين نوشيدني هم خاصيت تحريك كنندگي دارد و هم آرام‌بخشي. چاي تا دو دقيقه بعد از دم كشيدن، اثر محرك دارد،‌ اما پس از اين مدت به تدريج از خاصيت تحريك‌كنندگي آن كاسته شده و به خاصيت آرام‌بخشي آن افزوده مي شود. در ضمن پس از گذشت 5 دقيقه از دم كشيدن، چاي كاملا به يك آرام بخش تبديل مي‌شود.
تماس روزانه مو با آبهاي حاوي موادي مانند كلر اثر خشك‌كنندگي بر موها دارد و موجب شكنندگي آنها مي‌شود. شست‌وشوي مو با شامپو مناسب را پس از استخر الزامي ا ست و به افرادي كه روزانه شنا مي‌كنند توصيه مي‌شود موها را با شامپوهاي نرم‌كننده و حالت دهنده شست‌وشو دهند؛ زيرا با اين كار لايه‌اي بر روي مو ايجاد مي‌شود كه از خشك شدن مو جلوگيري كرده و باعث سهولت در شانه شدن مو و شفافيت موها مي‌شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن