تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797897706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تولید داروی گیاهی برای درمان سرطان معده


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: دانشمندان ایرانی موفق به تولید داروی گیاهی برای درمان سرطان معده شدند محققان ایرانی می گویند با بهره گیری از طب سنتی، برای اولین بار موفق به تولید جدیدترین و موثرترین داروی گیاهی در درمان سرطان معده شدند.به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایرنا ، مشاور معاون غذا و داروی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سمینار چالش های جهانی توسعه دارو، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این داروی گیاهی موثر در درمان سرطان معده، در مرحله سوم مطالعات بالینی نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته و هم اکنون در حال اخذ پروانه از وزارت بهداشت است که ظرف چند هفته آینده به طور رسمی اعلام خواهد شد.
دکتر “حمید رضا راسخ” با اشاره به اینکه داروی “اسپینال- زد” ، دارویی ضد سرطانی بسیار قوی است که برای درمان سرطان معده کارایی دارد، گفت: سرطان معده یکی از بدترین انواع سرطان ها محسوب می شود.
وی افزود: مطالعات انجام شده نشان می دهد این دارو ، نتایج درمانی بسیار خوبی در جلوگیری از پیشرفت این سرطان دارد و به عنوان جدیدترین داروی گیاهی در درمان سرطان معده اعلام خواهد شد.
دبیر علمی سمینار چالش های جهانی توسعه دارو یادآور شد: این دارو کاملا گیاهی و بومی جمهوری اسلامی ایران است و برای اولین است که در داخل کشور ساخته شده است.
راسخ در خصوص ساخت این دارو گفت: در ساخت این دارو از طب سنتی داخلی بهره گرفته و از ترکیب چند گیاه که به تنهایی سمی هستند، در تهیه آن استفاده شده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه محققان و دانشمندان ایرانی با مطالعه بر روی این گیاهان دارویی توانستند دارویی را برای درمان سرطان معده تولید کنند که به طور معجزه آسایی از پیشرفت سرطان معده جلوگیری می کند.
دبیر علمی سمینار چالش های جهانی توسعه دارو با اشاره به اینکه این دارو نه تنها در سرطان معده بلکه در سایر سرطان ها هم تاثیر دارد گفت: هیچ دارویی به طور صد در صد سرطان را درمان نمی کند، اما به طور چشمگیری این گیاه می تواند در جلوگیری از پیشرفت بیماری نقش داشته باشد.
مشاور معاون غذا و داروی وزارت بهداشت خاطر نشان ساخت: این داروی گیاهی سرطان معده که به دست دانشمندان ایرانی ساخته شده به طور قطع قابلیت رقابت با داروهای گران قیمت خارجی را دارد و از این حیث موفقیت بزرگی برای دانشمندان ایرانی به شمار می رود.
وی افزود: با موفقیت امیز بودن مرحله سوم مطالعات بالینی این داروی گیاهی ، دانشمندان ایرانی از کیفیت آن اطمینان یافتند.
دبیر علمی چالش های جهانی توسعه دارو گفت: در زمینه داروهای زیست فناوری هم اکنون در وزارت بهداشت روی چند دارو کار می شود که بیشتر در مورد سرطان است.
راسخ خاطر نشان کرد: داروهای سرطان جزو بیشترین نیازهای دارویی هستند و از آنجا که تهیه این داروها به فناوری ویژه ای نیاز دارد دستیابی به تولید آنها دشوار است.
وی یادآور شد: در سالهای گذشته از آنجا که هیچ گونه فناوری در زمینه تولید داروهای سرطانی در کشور وجود نداشت، چاره ای جز وارد کردن آنها نبود، اما در حال حاضر محققان ایرانی موفق به تهیه برخی از داروهای بیوتکنولوژی و داروهای نوترکیب شده اند که در دنیا تنها در انحصار یک یا دو تولیدکننده اروپایی و آمریکایی است.
راسخ افزود: در خصوص برخی داروها از جمله داروهای درمان سرطان، ایران، بعد از اروپا و آمریکا سومین کشوری است که در حال تولید این داروها است.
به گفته وی داروهای نانوتکنولوژی و داروهای جدیدتر که نیاز به فناوری های بسیار پیشرفته ای است را می طلبد در دست بررسی قرار دارد.
سمینار چالش های جهانی توسعه دارو با هدف ارتقای دانش مدیران و دانشجویان کشور، به همت گروه مدیریت و اقتصاد دارو دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی و با حضور جمعی از صاحبان صنعت دارویی کشور در تالار امام علی (ع) دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 479]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن