تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797680879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
نمايندگان دستگاه هاي اجرايي و مراكز اقامتي مشهد اعلام كردند ؛ مسافران تابستاني گرفتار كلاف سردرگم ترافيك

* امير روحپرور
خراسان امروز: اجراي طرح محدوديت ترافيكي مسافران و هتلهاي مشهد مقدس را با مشكلات عديده اي مواجه كرده است.اين موضوع ديروز بارها از زبان مسؤولان در نشستي كه براي ساماندهي اسكان زائران برگزار شده بود، مطرح گرديد.آنان با تشريح مشكلات اجراي طرح محدوديت ترافيكي، اعلام كردند، اجراي اين طرح ماندگاري مسافران و زائران تابستاني مشهد مقدس را كاهش داده است.

اقامت مسافران هر چه بيشتر، بهتر
در اين ارتباط دبير ستاد زائران فرمانداري مشهد با تأكيد بر ساماندهي خدمات مورد نياز زائران بويژه اقامت مسافران گفت: در اين بحث مشكلات زيادي وجود دارد كه بايد ساماندهي شود.
درودي با تشريح مشكلات فراروي ساماندهي اسكان زائران تصريح كرد: با همكاري دستگاه هاي ذيربط اقدامهايي صورت گرفته است و اميد مي رود مسأله ساماندهي اسكان زائران در طول سال با همكاري همه سازمانها انجام شود.
وي با بيان اينكه مشهد مقدس بزرگترين شهر گردشگري زائرپذير دنياست، گفت: هيچ كلانشهري به مانند اين شهر ميزبان 20 تا 30 ميليون زائر و مسافر نيست، از اين رو به نظر مي رسد بحث ساماندهي اسكان زائران و خدمات رساني به آن بايد در رأس فعاليتها قرار گيرد.وي ناهنجاريهاي اجتماعي، ترافيك، گراني و مشكلات ناشي از اقامت مسافران را از جمله مسايلي دانست كه معمولا زائران در طول اقامت خود در اين شهر با آن مواجه هستند.
وي با تشريح تجربه برخي از كشورها يادآور شد: اگر ماندگاري مسافران را در اين شهر افزايش دهيم، بدون ترديد زمينه رونق اقتصادي شهر مهيا مي شود.
وي با اشاره به وجود ضعف مديريت در اين بحث اظهار داشت: مشكلات ساماندهي خدمات مورد نياز زائران بايد ريشه يابي شود. وي اظهار داشت: در اين راستا طرح سيستماتيك جذب زائر در حال تدوين است.

دلالان در كمين مسافران هتلها
قانعي رئيس اتحاديه هتلداران مشهد نيز با تشريح مشكلات ناشي از طرح ترافيك تصريح كرد: در حالي شاهد ارايه كارت تردد به منازل شخصي هستيم كه هتلها و اغلب مراكز اقامتي براي تردد در محدوده طرح با مشكلات عديده اي مواجه هستند. وي افزود: اجراي طرح ترافيك بخشي از مسافران هتلهاي واقع در محدوده طرح را در دام دلالان گرفتار كرده است.
وي گفت: واسطه ها و دلالان با استقرار در مبادي ورودي طرح ترافيك، ضمن ايجاد ذهنيت منفي درباره طرح ترافيك، مسافران و زائران را به منازل شخصي خود كه در آن زائر در امنيت و رفاه قرار ندارد، سوق مي دهند. وي با بيان اينكه در حال حاضر 106 هتل با 28 هزار تخت به مسافران اين شهر خدمات مي دهند، گفت: ظرفيت هتلهاي مشهد در ايام غير پيك ورود مسافر اغلب خالي است.

712 مهمانپذير بدون پروانه در مشهد
رئيس اتحاديه مهمانپذيران مشهد نيز در سخناني با اشاره به اينكه مراكز اقامتي در برزخ طرح ترافيك با مشكلات گوناگوني مواجه هستند، گفت: اجراي اين طرح مانع از ورود مسافر و اسكان آنها در مراكز اقامتي واقع در محدوده طرح شده است.رشيد صالحي گفت: همين مسأله باعث شده كه 40 درصد ظرفيت اين واحدها آن هم در ايام سفر خالي بماند. وي با اشاره به وجود 712 مهمانپذير بدون پروانه كسب در مشهد گفت: اين واحدها در اطراف حرم مطهر واقع شده اند و به دليل طرحهاي توسعه اي نمي توانند پروانه بگيرند.

ترافيك فقط در اطراف حرم نيست
وي با اشاره به كاهش ماندگاري مسافر در اين شهر گفت: آيا ترافيك فقط در اطراف حرم مطهر وجود دارد؟ آيا ترافيك در مناطقي چون ميدان پارك، آزادشهر، بلوار وكيل آباد، ملك آباد و ... وجود ندارد؟
وي گفت: سازمانهاي متولي بايد از هم اكنون براي سال آينده به فكر يك طرح جامع و مناسب باشند.رشيد صالحي تعداد مهمانپذيرهاي مشهد را 1100 واحد عنوان كرد و افزود: «آب» مشكل حاد مراكز اقامتي واقع در هسته مركزي شهر است كه تاكنون فكري براي آن نشده است.
نماينده اداره كل آموزش و پرورش هم با اشاره به ساماندهي 3150 كلاس درس براي پذيرش مسافران گفت: اجراي طرح ترافيك براي اسكان زائران فرهنگي نيز مشكلاتي را ايجاد كرده است.
وي افزود: از سوي ديگر همكاران اين اداره كل براي مراجعان فوري خود به محل اسكان زائران نيز با تنگناهايي مواجه هستند.
نماينده اداره اوقاف نيز از فعاليت 13 حسينيه در مشهد براي پذيرش هيأتهاي مذهبي خبر داد.
حكايت چادر خوابي
از ديگر مباحث اين جلسه بحث چادر خوابي مسافران تابستاني مشهد مقدس بود.
در اين ارتباط شورآبي نماينده شهرداري مشهد با بيان اينكه در ايام نوروز شهر مشهد در اسكان مسافران قفل شده بود، گفت: در آن ايام از هر فضايي از جمله پاركها، دو كمپ، ورزشگاهها براي اسكان مسافران استفاده شد.
وي گفت: حالا كه چادر خوابي در مشهد پذيرفته شده است بايد به فكر ساماندهي آن بود، زيرا خيلي وقتها ظرفيت كمپهاي پيش بيني شده تكميل است.
وي با تخمين اينكه 50 درصد مسافران تابستاني مشهد مقدس با خودروهاي شخصي به اين شهر سفر مي كنند خاطرنشان كرد: در اين خصوص اتخاذ تمهيدات لازم ضروري است.
شهر بزرگ، مشكلات بزرگ
معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز با اشاره به اينكه شهرهاي مسافرپذيري چون مشهد مقدس با مشكلات بزرگ خاص خود مواجه هستند، گفت: هدف از اجراي طرح ترافيك اين نبوده است كه مشكلاتي براي مسافران ايجاد شود، اما به هر حال نقاط ضعف و قوت اين طرح بايد مورد بررسي قرار گيرد.
منتجبي با بيان اينكه حيات اقتصادي اين شهر به گردشگري وابسته است، افزود: ما با چادرخوابي در كنار خيابانها موافق نيستيم، اما در تمام كشورها يكي از روشهاي رايج استفاده از كمپهاست، از اين رو به نظر مي رسد كمپهاي اقامتي در مشهد بايد تقويت شوند.
وي يكي ديگر از مشكلات اين شهر را نبود شبكه جامع و نظام آماري در خصوص گردشگران بيان كرد.

يك مسؤول خبر داد ؛ احداث بزرگترين مركز علمي - پژوهشي سازمان انتقال خون كشور در مشهد

خراسان امروز - طيراني: مدير كل انتقال خون خراسان رضوي از احداث بزرگترين مركز علمي پژوهشي و فني سازمان انتقال خون كشور در مشهد خبر داد و گفت: اين پروژه با زيربنايي حدود هشت هزار و 500 متر مربع و اعتباري بالغ بر پنج ميليارد تومان در سال 89 به بهره برداري خواهد رسيد.
دكتر محمد اسماعيل خيامي به تأمين يك ميليارد تومان اعتبار براي تهيه دستگاه توسعه تجهيزات فني اشاره كرد و افزود: جذب اعتبارات تملك سرمايه اداره كل انتقال خون خراسان رضوي در سال جاري از رشدي 350 درصدي برخوردار بوده است.
وي در خصوص نگاه سازمان انتقال خون به صنعت پلاسما خاطرنشان ساخت: بيش از يك سوم ارزي كه دولت براي واردات دارو مي پردازد مربوط به فرآورده هاي پلاسمايي است، از همين رو يكي از راههاي كاهش اين هزينه استفاده از پلاسماي داخلي مي باشد، به طوري كه پلاسما به كشور آلمان ارسال و پس از تبديل به دارو به ايران برگردانده مي شود.به اعتقاد وي، ارسال پلاسماي داخلي به كشور آلمان، علاوه بر صرفه جويي در ارز، موجب ارتقاي فرآورده ها و مباحث فني سازمان مي شود، زيرا بايد از استانداردهايي همسطح با كشورهاي صنعتي برخوردار بود.وي تصريح كرد: هم اكنون بيش از 13 هزار پلاسماي توليدي از اين استان به آلمان ارسال شده است تا پس از فرآوري در قالب دارو به ايران برگردانده شود و تلاش مي شود تا پايان سال بيش از 50 هزار پلاسما توليد و ارسال شود.
دكتر خيامي از افزايش پايگاههاي انتقال خون استان خبرداد و گفت: هم اكنون 6 پايگاه انتقال خون در مشهد فعال است كه طي چند ماه آينده يك پايگاه ديگر نيز به آنها افزوده خواهد شد، ضمن آنكه 6 پايگاه انتقال خون در ساير شهرستانها و همچنين يك دستگاه اتوبوس سيار خون با مجهزترين امكانات در سطح استان فعاليت مي كنند.
وي همچنين از راه اندازي طرح فيلتراسيون «غربالگري خون» هنگام تهيه در مركز انتقال خون استان خبرداد و افزود: با توجه به مصرف مكرر خون توسط بيماران تالاسمي، آنان پس از مدتي دچار يك سري حساسيتهايي مي شدند كه يكي از راهكارهاي پيشگيري از اين حساسيتها در سالهاي اخير تبديل خون شسته شده به خون فيلتر شده در زمان تزريق بود.وي افزود: اما در سال جاري به جاي فيلتر خون هنگام تزريق با استفاده از كيسه هاي خون فيلتردار، زمان تهيه خون، غربالگري آن انجام مي گيرد.
وي با بيان اينكه راه اندازي طرح غربالگري خون هزينه زيادي براي مركز انتقال خون دارد، گفت: با استفاده از اين روش مي توان از بروز حساسيت در بيماران تالاسمي پيشگيري كرد.
به گفته دكتر خيامي، اداره كل انتقال خون خراسان رضوي در منطقه مديترانه شرقي بهترين مركز و در سطح كشورهاي آسيايي نيز همواره جزو دو يا سه كشور اول محسوب مي شود كه در بين كشورهاي جهان به لحاظ كيفيت و كميت كار از رعايت كامل استانداردها برخوردار است و با كشورهاي توسعه يافته جهان برابري مي كند.
به اعتقاد وي، سازمان انتقال خون علاوه بر آنكه سازماني خدماتي است، در زمينه هاي علمي نيز فعاليت مي كند كه تاكنون به دستاوردهاي خوبي نيز دست يافته است و موفقيتهاي خود را مرهون همكاري مردم به خصوص اهداكنندگان مي داند.
دكتر خيامي در خصوص آمار اهداي خون استان در سه ماهه اول سال جاري خاطرنشان ساخت: از آغاز سال جاري تا پايان خردادماه بيش از 38 هزار نفر اهداي خون كرده اند كه از اين ميان 30 هزار نفر اهدا كننده خون سالم بوده اند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدي چهار درصدي برخوردار بوده است.
به گفته وي، در اين مدت از طريق اهداي خون سالم پس از انجام آزمايشها و غربالگري ها حدود 68 هزار و 340 واحد فرآورده خوني نظير خون كامل، گلبول قرمز فشرده، كرايو و خون شسته شده تهيه و به مراكز درماني انتقال يافته است.
وي با اشاره به اينكه در هر ماه بيش از هر فرآورده خوني با استفاده از كيسه هاي غربالگري در اختيار بيماران خاص(تالاسمي) قرار مي گيرد، گفت: اين مركز در گرما و يا سرماي شديد هوا و همچنين در ايام ماه مبارك رمضان با كمبود خون مواجه مي شود كه با همكاري بيشتر اهداكنندگان خون و فرهنگ سازي در اين زمينه، اين مشكل برطرف خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر 2/5 درصد جمعيت استان اهدا كننده خون هستند.
وي گفت: هم اكنون 94 درصد اهداكنندگان خون در استان را مردان و 6 درصد آنان را زنان تشكيل مي دهند كه اهداي خون توسط زنان تا 30 درصد مي تواند افزايش يابد.

رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر: طرحهاي شهرداري مشهد در خصوص زنان روي كاغذ مانده است

خراسان امروز - نجمي: نطق پيش از دستور اين هفته چهل و ششمين جلسه علني سومين دوره شوراي اسلامي شهر مشهد به فاطمه غيور، رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر مشهد در ارتباط با تحليل آماري جمعيت شهر مشهد اختصاص يافت.
وي طبق آخرين يافته هاي آماري در سال 85، جمعيت شهر مشهد را يك ميليون و 203 هزار نفر زن و يك ميليون و 223 هزار مرد با 637 هزار خانوار اعلام كرد و گفت: مناطق 9، 2، 3 و ثامن بيشترين آمار جمعيتي مربوط به زن و مرد را داشته اند.
وي از جمله نقش زنان در امور شهري به تأثيرگذاري و تربيت نسل آينده، پويندگي و سالم سازي جامعه، انسجام و ايجاد همبستگي اشاره كرد.
اين عضو شورا در خصوص طرحهاي ارائه شده از سوي شورا به شهرداري و حوزه فرهنگي مخصوص بانوان را ابتر و عقيم مانده توصيف و خاطرنشان كرد: طرح ورزش مدرسه محله كه در تابستان امسال در 15 سالن ورزشي در سطح شهر مشهد ايجاد شده، به دليل عدم اطلاع رساني دقيق و عدم پشتيباني از اين طرح، متأسفانه آن چنان كه بايد و شايد استقبال نشد.
در ادامه مطالعات جامع، تخصيص بودجه اختصاصي براي بانوان، اختصاص 20 درصد سهميه ويژه بانوان در تاكسي بي سيم و اختصاص حداقل 50 درصد از زمينهاي ورزشي روباز براي دختران از جمله خواسته هايي بود كه اين عضو شورا از مديريت شهري مشهد براي زنان خواستار شد.
در ادامه جلسه، طرح جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد در ارتباط با كميسيون ماده پنج شوراي عالي معماري و شهرسازي شهر مشهد با قيد دو فوريت به تصويب رسيد و مقرر شد كه ملاك محاسبه كسري مساحت پلاكهاي واقع در محدوده شهرك سيدي، بهارستان، انقلاب و صاحب الزمان(عج) براي دارندگان اسناد ماده 147 و 148 و يا اراضي آستان قدس رضوي اعم از قولنامه اي يا داراي سند بر مبناي 125 متر مربع باشد.
شير محمدي، رئيس كميسيون فني، عمراني و طرح ريزي شهر شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: در بعضي از مناطق شهر مشهد مثل آزادشهر و سيدي منازل ساخته شده قديمي و يا ملكي موقوفه آستان قدس رضوي فاقد سندند، بنابراين به دليل كسري مساحت كه در ضابطه دارند نه شهرداري و نه كميسيون ماده پنج نمي توانست آنان را براي اخذ سند معرفي كند.
در ادامه نظريه كميسيون برنامه، بودجه و امور اداري و كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر در ارتباط با نامه مدير كل كتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي براي كمك مالي براي احداث كتابخانه هاي عمومي در سطح شهر مشهد مطرح شد.اما به دليل اينكه اين نامه با تأخير ارسال شده و بودجه سال 87 شهرداري دو ماه قبل از آن به تصويب شوراي اسلامي شهر مشهد رسيده بود، بنابراين با اين درخواست موافقت نشد.
اين در حالي بود كه غيور، رئيس كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر با اشاره به كمبود شديد فضاي مطالعاتي و تحقيقاتي در شهر و اعلام آمادگي سازمان مسكن و شهرسازي مبني بر در اختيار گذاشتن زمين براي ساخت كتابخانه عمومي گفت: در صورت تأمين اعتبار مقرر شده 16 ميليارد ريال از اعتبارات شهرداري به ساخت 13 باب كتابخانه عمومي در مشهد در حد 40 درصد پيشرفت فيزيكي اختصاص يابد.در اين جلسه همچنين با لوايح شهرداري در خصوص تصريح بودجه سال 86 سازمان بازيافت و تبديل مواد و سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري موافقت به عمل آمد.
دكتر خواجي در ادامه از وضعيت وانتهاي فروش ميوه در كنار خيابان و عدم پوشش و سرپوش مناسب براي كاميونهاي حمل مصالح انتقاد كرد و خواستار اعلام زمان مناسب براي تعيين تكليف آنها شد.
در اين جلسه طبق نظريه كميسيون برنامه، بودجه و امور اداري شوراي شهر، شهرداري مشهد مكلف شد طي مدت يك ماه شرايط خصوصي و عمومي پيمانهاي تأمين نيروي انساني را بررسي و به گونه اي تنظيم نمايد كه موضوع پيمان انجام خدمت و تأمين نيرو باشد.
در ادامه اين جلسه نظريه اين كميسيون در ارتباط با لايحه اصلاح منطقه بندي مطرح و براساس آن به شهرداري مشهد اجازه داده شد با توجه به شرايط و ويژگي هاي شهري و اقتصادي و كاربري اراضي شركت سپاد واقع در محدوده منطقه دو به عنوان منطقه برخوردار و همچنين بخشي از محدوده منطقه چهار به عنوان منطقه نيمه برخوردار شهري تعيين و عوارض و بهاي خدمات شهري مصوب شورا را از مالكان اين مناطق براساس تعرفه نيمه برخوردار شهري براي منطقه چهار و برخوردار براي منطقه دو وصول نمايد.

ارايه 1551 مورد خدمات توسط انجمن حمايت از زندانيان گناباد

خراسان امروز: مديرعامل انجمن حمايت از زندانيان گناباد، عملكرد مددكاران انجمن را در سال گذشته 1551 مورد خدمات اعلام كرد.
سازور گفت: مددكاري انجمن در سال گذشته 85 مورد پرونده مددكاري اجتماعي براي مددجويان تشكيل داد و 250 مورد با سرپرست خانوار زنداني در زندان و مؤسسات تأميني ملاقات كرد.
وي افزود: به منظور اجراي سياستها و برنامه هاي دهگانه سازمان زندانها، مددكاري انجمن 12 مورد جلسه مشورتي با مددكاران زندان و مؤسسات تأميني، 200 مورد مصاحبه با مددجو و خانواده، 150 مورد مشاوره حقوقي خانوادگي، شغلي و گروهي، 80 مورد بازديد منزل و 180 مورد برقراري ديدار فرزندان زنداني با پدرانشان در زندان انجام داد.
مديرعامل انجمن حمايت از زندانيان گناباد ادامه داد: 70 مورد مراجعه به محاكم، دادگاهها، اجراي احكام زندانها، وكلا و كارشناسان حقوقي، 20 مورد اقدام جهت اخذ رضايت شاكي و اولياي دم، 3 مورد اقدام جهت عفو زندانيان، 3 مورد اقدام جهت انتقال زندانيان به شهرستان سكونت زنداني، 5 مورد اقدام جهت مرخصي زندانيان توسط مددكاري انجمن انجام شد.
وي تصريح كرد: مددكاري انجمن در سال پيش 5 نفر زنداني را از طريق رضايت شاكي و اولياي دم ، 2 نفر از طريق كمك نقدي انجمن و 5 نفر را از طريق افراد خير و نيكوكار از زندان آزاد كرد.
وي خاطرنشان كرد: مددكاري انجمن براي خانواده هاي زندانيان و فرزندان آنان در سال گذشته خدمات حمايتي از قبيل 62 مورد معرفي به مراكز خدمات مددكاري، بهداشتي، درماني و حمايتي، 25 مورد برنامه مهارتهاي زندگي، 45 مورد پيگيري امور تحصيلي فرزندان، 12 مورد اشتغال از طريق ابزار كار خانگي، 45 مورد ارايه كمك هزينه اياب و ذهاب، سفر و انتقال زندانيان و خانواده، 95 مورد كمك غيرنقدي و 45 مورد كمك هزينه درماني ارائه كرده است.
وي كمكهاي دريافتي از اشخاص خير و مؤسسات خيريه براي كمك رساني به مددجويان انجمن را 52 مورد عنوان كرد.

شهردار منطقه 2 در پاسخ به گلايه چند تن از مالكان منازل تخريبي در خيابان بهمن مشهد؛
ساخت و سازها بدون مجوز و در زمينهاي كشاورزي بوده است

خراسان امروز: چند تن از اهالي خيابان بهمن 26 واقع در خواجه ربيع از تخريب منازل مسكوني خود توسط شهرداري گلايه كردند. اين عده معتقدند اين تصميم و اقدام صورت گرفته بدون هماهنگي و اطلاع رساني قبلي صورت گرفته است. يكي از ساكنان اين منازل كه خانه وي تخريب شده و اكنون در چادر زندگي مي كند به خبرنگار ما گفت: تمام خانه هاي اين منطقه قولنامه اي و بدون مجوز ساخته شده است. به گفته وي، مأموران شهرداري از بامداد روز پنجشنبه گذشته بدون اطلاع رساني قبلي اقدام به تخريب 11 واحد مسكوني از جمله منزل او كرده اند و اين در حالي است كه هيچ گونه اطلاع رساني و يا اخطاري از قبل از سوي شهرداري به مالكان خانه ها داده نشده است.
وي در ادامه افزود: اغلب واحدهاي مسكوني تخريب شده خالي از سكنه بوده، اما منزل من خانواده زندگي مي كرد كه مأموران بدون رعايت شؤونات، آنان را از منزل خارج و ظرف 2 ساعت خانه را به ويرانه تبديل كردند.
هاشمي با اشاره به اينكه از 45 روز گذشته تاكنون اقدام به ساخت خانه كرده است مي گويد: طي اين مدت به رغم تردد مأموران شهرداري در منطقه هيچ گونه اخطاري از سوي آنان داده نشده، ضمن آنكه هنگام تخريب خانه ها نيز از ارائه مجوز تخريب ممانعت كرده اند.
يكي ديگر از اهالي با بيان اينكه زمينهاي اين منطقه از سال 82 قطعه بندي و فروخته شده است، اظهار مي دارد: هم اكنون بيش از 400 خانوار در اين منطقه سكونت دارند و تمام خانه ها اسكلت آهن مي باشد كه به صورت قولنامه خريد و فروش مي شود.
به گفته وي خانه 65 متري، يكي ديگر از اهالي در فاصله 30 متري منزل تخريب شده وي قرار دارد كه از سوي شهرداري براي او مجوز ساخت نيز صادر شده است.
به اعتقاد وي اغلب ساكنان اين منطقه از قشر محروم و آسيب پذير مي باشند.
يكي از بنگاهداران كه بر خي از اهالي زمينهاي مذكور و يا خانه ها را به صورت قولنامه اي از او خريداري كرده اند نيز گفت: كاربري زمينهاي اين منطقه كشاورزي بوده است اما هم اكنون بيش از 400 خانوار در اين منطقه ساكن هستند.
وي در ادامه مي افزايد: شهرك 12 دستگاه كه متعلق به يكي از سازمانها است در اين منطقه قرار دارد و هم اكنون بيش از 50 خانوار از خانواده هاي كاركنان سازمان مذكور در اين منطقه ساكن و از تمام امكانات رفاهي نظير آب، برق، گاز، تلفن و خيابان كشي (آسفالت) نيز برخوردار هستند.به گفته وي، زمينهاي اين منطقه همه زراعي بوده و هيچ تفاوتي با هم ندارند و ساخت و ساز توسط برخي سازمانها و يا افراد شخصي براي شهرداري چه تفاوتي دارد؟ !در اين رابطه شهردار منطقه 2 مشهد نيز به خبرنگار ما گفت: بر اساس وظايف شهرداريها، خانه هايي كه بدون مجوز بوده و در زمينهايي با كاربري كشاورزي احداث شده اند و همچنين بدون استحكام بنا بوده اند به كميسيون ماده 100 ارسال و طبق ماده مذكور حكم بر قلع بنا داده شده است.
به گفته مهندس محسن گل مشكي در اين زمينه تمام آراي ماده 100 توسط رابطان قضايي به مالكان ابلاغ شده است كه به احتمال زياد ظرف 10 الي 20 روز قبل از تخريب به آنان اطلاع داده شده است، ضمن آنكه حكم ماده 100 از سوي مأموران قضايي نيز مجوز داشته است.
گل مشكي در ادامه اظهار مي دارد: بر اساس ماده 100 اگر تخلفات داراي كاربري مسكن و فاقد مجوز ساخت باشد، جريمه شده و در صورت كاربري هاي ديگر نظير كشاورزي حكم قلع داده مي شود.
وي همچنين گفت: تمام منازلي كه در منطقه خواجه ربيع توسط شهرداري تخريب شده داراي حكم صادره از سوي كميسيون ماده 100 مي باشد.
شهردار منطقه دو به شهروندان توصيه مي كند، قبل از اقدام به هر گونه ساخت و ساز و حتي قبل از خريد هر گونه زمين با قسمت مشاوره شهرداري نواحي و مناطق كه به صورت رايگان مشورت مي دهند، مشاوره كنند و تا هنگامي كه اطمينان از كاربري وتراكم زمين مورد نظر كسب نكرده اند، مبادرت به خريد و ساخت آن نكنند، زيرا با مشكلات فراواني مواجه خواهند شد.
گل مشكي در خصوص آن دسته از شهرونداني كه توان پرداخت عوارض شهرداري را ندارند مي گويد: طبق ماده 17 شهرداري اگر شهروندي توان پرداخت عوارض شهرداري را نداشته باشد، مساعدت خواهد شد.
طبق مشاهدات خبرنگار ما، در قولنامه افراد شاكي كاربري زمينها به صورت كشاورزي قيد شده است. گرچه از سوي بنگاه به آنان كروكي خيابانها نيز در برگه اي جداگانه داده شده، اما اين برگه تنها داراي مهر و امضاي بنگاهدار است.

توليد روزانه 173 تن كاغذ باطله در مشهد

خراسان امروز: به گفته مهندس علي نجفي، مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد، روزانه 173 تن كاغذ باطله در مشهد توليد مي شود.
وي گفت: روزانه 1700 تن زباله به طور متوسط در مشهد جمع آوري مي شود كه از اين ميزان 173 تن آن را كاغذ تشكيل مي دهد و بازيافت آن برابر با 13 ميليون و 840 هزار تومان صرفه جويي اقتصادي به همراه خواهد داشت.
وي در ادامه تصريح كرد: چنانچه شهروندان در محيطهاي كاري و يا منزل كاغذهاي باطله را به طور جداگانه از ديگر زباله ها تفكيك نمايند اين امر علاوه بر صرفه جويي اقتصادي به حفظ منابع طبيعي نيز كمك خواهد كرد.
وي يادآور شد: براي تبديل هر تن كاغذ بايد 17 اصله درخت تنومند قطع شود كه اين امر موجب نابودي جنگلها و درختان خواهد شد. وي تصريح كرد: درختان با جذب دي اكسيد كربن موجب كاهش آلودگي هوا شده و زيبايي محيط زندگي هم توسط درختان تأمين مي گردد.
وي در ادامه گفت: سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد به همين منظور و با هدف تلطيف هوا و جلوگيري از بوي بد ناشي از زباله ها به زودي اقدام به كاشت 4 هزار اصله درخت در محل دفن جديد زباله ها خواهد كرد.
وي تصريح كرد: اين درختان با هماهنگي اداره كل جهاد كشاورزي استان خريداري شده و در مساحت شش هكتار و در سه نقطه اطراف محل دفن جديد زباله ها واقع در 35 كيلومتري جاده ميامي كاشته خواهد شد.
وي همچنين از بالا رفتن نرخ خريد كاغذهاي باطله شهروندان خبر داد.

بانك اطلاعات نخبگان جوان در خراسان شمالي راه اندازي مي شود

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون سياسي، امنيتي استانداري خراسان شمالي گفت: جوانان مخزن اندوخته ما براي آينده هستند و آينده كشور بستگي به جواناني دارد كه در حال رشد مي باشند و بايد زمينه رشد آنان را فراهم كنيم و اوقات فراغت يكي از زمينه هاي رشد است.
كاظمي در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان خراسان شمالي اظهار داشت: برنامه ريزي براي اوقات فراغت جوانان بسيار حائز اهميت است و هم اكنون بايد براي سال آينده با توجه به تجربيات برنامه ريزي شود.
وي خاطرنشان كرد: ما بايد در سياستگذاري و تصميم گيري در امور جوانان و تأمين نيازها و فرصتها از نظرات و پيشنهادهاي جوانان استفاده كنيم.وي ابراز اميدواري كرد: در حوزه تقويت خودباوري و توسعه و بالندگي فكري جوانان با يك كاركرد هماهنگ و همدل در عرصه هاي مختلف موفق عمل كنيم. مدير سازمان ملي جوانان خراسان شمالي نيز گفت: نسل جوان به دنبال الگويي مناسب است تا براساس آن الگو حركت كند و حضرت علي اكبر(ع) الگويي بزرگ براي جوانان ماست.وي افزود: بايد سعي كنيم ما هم مانند استانهاي ديگر يك برنامه خوب و در شأن حضرت علي اكبر(ع) به مناسبت هفته جوان در سطح استان داشته باشيم.وي به برگزاري جشنواره حضرت علي اكبر(ع) در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: از استان خراسان شمالي 33 نفر جوان نخبه و مخترع در قالب 11 گروه 3 نفره به اين جشنواره راهي مي شوند.وي همچنين گفت: به زودي بانك اطلاعات نخبگان جوان را در سطح استان راه اندازي مي كنيم. وي به برنامه هاي پيش بيني شده ستاد بزرگداشت هفته جوان كه از 19 تا 25 مرداد برگزار مي شود، اشاره كرد و يادآور شد: نامگذاري يك ميدان جديد يا يك خيابان به نام حضرت علي اكبر(ع) يا جوان در هر يك از شهرستانهاي استان، اختصاص مرخصي تشويقي به تعدادي از سربازان وظيفه در پادگان ها، هماهنگي براي درمان رايگان جوانان و ويزيت آنان در مراكز بهداشت و درماني استان و شهرستان، اختصاص اشتراك رايگان ساليانه جوانان در كتابخانه هاي عمومي استان، ديدار از خانواده شهيدان جوان در استان، تجليل از جوانان فعال و برتر دستگاه هاي اجرايي از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي هفته جوان است.

مدير كل بهزيستي استان: تعداد معلولان در خراسان جنوبي بيش از متوسط كشوري است

بيرجند- خبرنگار قدس: مدير كل بهزيستي خراسان جنوبي گفت: تنها 20 درصد كودكان واجد شرايط ورود به مراكز پيش دبستاني در بيرجند تحت پوشش مهدهاي كودك هستند.
وي افزود: هم اكنون 30 مهد كودك در بيرجند وجود دارد كه تا پوشش كامل ظرفيت خالي فاصله بسيار داشته و نيازمند همكاري بخش غيردولتي در اين زمينه هستيم.
به گفته وي، هنوز در بخش غيردولتي استان ظرفيتهاي خالي بسيار داريم لذا متقاضيان اين بخش مي توانند با مراجعه به بهزيستي نسبت به راه اندازي مراكز در حوزه هاي توانبخشي، اجتماعي و پيشگيري اقدام كنند.
وي ميزان معلوليت را در خراسان جنوبي بيشتر از ميزان متوسط كشوري دانست و گفت: راه اندازي مراكز توانبخشي و حركت در جهت ارايه خدمات جامع، از نيازهاي اين استان است.
وي افزود: روند تأسيس مراكز توانبخشي در اين استان سير صعودي داشته و از پنج مركز در سال 84 به 16 مركز در سال جاري افزايش يافته است.
وي گفت: همه معلوليتها مادرزادي نبوده و اغلب در اثر سوانح و حوادث طبيعي و غيرطبيعي رخ مي دهند.

رشد چشمگير عفو زندانيان در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مديركل زندانهاي خراسان جنوبي از رشد چشمگير ميزان عفو و بخشودگي زندانيان استان خبر داد.
اميني كه در جمع كاركنان و خانواده هاي زندانيان استان سخن مي گفت، پيشرفت برنامه هاي سازمان زندانهاي خراسان جنوبي را مرهون تلاش مددكاران اين نهاد دانست و افزود: از مجموع پاسخ مثبت كميسيون عفو و بخشودگي كشور به پيشنهادهاي ارائه شده، 12 درصد از اين ميزان به خراسان جنوبي اختصاص يافته است.به گفته وي، اين آمار در مقايسه با ساير استانها بي نظير است، به طوري كه استانهاي ديگر با درصد عفو اختصاص يافته خراسان جنوبي فاصله زيادي دارند.مديركل زندانهاي خراسان جنوبي بر دقت و ظرافت در ارائه پيشنهادها و كارشناسي هاي قضايي تأكيد كرد و اذعان داشت: اهتمام و اراده ملي براي كمك به خانواده ها و فرزندان زندانيان يك ضرورت است.
در پايان اين مراسم، از مددكاران نمونه زندانهاي خراسان جنوبي تقدير شد.

معاون استاندار خراسان جنوبي تأكيد كرد ؛ جلوگيري از ترويج فرهنگهاي غلط در ازدواج

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان جنوبي ضمن تأكيد بر فرهنگ سازي مناسب در زمينه ازدواج جوانان، خواستار جلوگيري از ترويج فرهنگهاي غلط در امر ازدواج شد.
عيسي فرهادي كه در نشست كارگروه اجتماعي خراسان جنوبي سخن مي گفت، با اشاره به اهميت اين كارگروه در برنامه ريزيهاي اجتماعي خاطرنشان كرد: كارگروه اجتماعي در راستاي تدوين فرهنگهايي مطابق قانون اسلامي و ارائه آن به جامعه، حق دخالت در كار همه دستگاه هاي اجرايي را دارد.
وي با بيان اينكه اكثريت واجدان شرايط ازدواج در مقطع دبيرستان و دانشگاه هستند، افزود: از آنجا كه سازمان ملي جوانان متولي امر ازدواج است، لذا وظيفه دارد راهكارهايي در زمينه فرهنگ سازي ازدواج براي جوانان ارائه دهد. وي با اشاره به راه هاي ترويج ازدواج آسان در جامعه، برگزاري همايشهاي تخصصي و عمومي را از جمله اين راه ها دانست. رئيس سازمان ملي جوانان خراسان جنوبي نيز در اين نشست با اشاره به آسيبهاي موجود فراروي ازدواج جوانان گفت: امروز، مسأله ازدواج جوانان به مشكلي بزرگ براي خانواده تبديل شده است.
به گفته سالاري با شرايط موجود، توجه به فرهنگ سازي و توانمندسازي براي فراهم كردن زمينه ازدواج جوانان ضروري است.وي همچنين كمرنگ شدن عقيده هاي سنتي در زمينه ازدواج جوانان را از جمله آسيبهاي فراروي ازدواج دانست.

با حضور رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح ؛ دادستان نظامي خراسان جنوبي معرفي شد

بيرجند- خبرنگار قدس: رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از فعاليت بيش از 300 قاضي در اين سازمان خبر داد.
حجة الاسلام والمسلمين بهرامي كه در آيين توديع و معارفه دادستان نظامي خراسان جنوبي سخن مي گفت، با اشاره به اهداف سازمان قضايي نيروهاي مسلح، پيشگيري از وقوع جرم را مهمترين رويكرد اين سازمان عنوان كرد.وي گفت: براي پيشگيري از وقوع جرم بايد در مرحله نخست افراد با قانون و پيامدهاي وقوع جرم آشنا شوند و در مرحله دوم برخورد قانوني با حكمت و تدبير با متخلفان صورت گيرد.به گفته وي، در راستاي پيشگيري از وقوع جرم، راهكارهايي در اختيار فرماندهان نظامي و انتظامي قرار گرفته است.وي خاطرنشان كرد: از آنجا كه نيروهاي مسلح از مهمترين اركان نظام به شمار مي روند، لذا نقش بي بديل آنها در تأمين امنيت فردي و اجتماعي غيرقابل انكار است.وي افزود: نيروهاي مسلح، از هرگونه آسيبي مصون هستند و كم بودن آمار وقوع جرم در اين نيروها گواه صادقي بر اين ادعاست.وي از كاهش 24 درصدي جرايم نيروهاي مسلح در سال 86 نسبت به سال قبل از آن خبر داد. وي همچنين با اشاره به فعاليت 300 قاضي در كشور، آموزش قضات و يگانهاي نظامي و انتظامي را از مهمترين برنامه هاي سازمان قضايي نيروهاي مسلح اعلام كرد. اين مقام مسؤول اجراي نظام مديريت قضايي پرونده ها در سازمان قضايي نيروهاي مسلح را از جمله برنامه هاي اين نهاد در سال جاري دانست و اظهار داشت: رسيدگي به جرايم و عملياتي كردن اتوماسيون اداري مركز و شهرستانها از ديگر برنامه هاي سازمان است.
گفتني است، در اين آيين، غلامرضا نصرتي به عنوان دادستان جديد نظامي خراسان جنوبي معرفي و از زحمات فريبرز حسيني دادستان سابق قدرداني شد.

رسيدگي به 500 درخواست مردمي در دادگستري خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: در 4 ماهه نخست امسال به 500 درخواست مردمي در دادگستري كل خراسان شمالي رسيدگي شد.رئيس كل دادگستري استان گفت: در فروردين ماه امسال به 108 درخواست، در ارديبهشت ماه به 155 درخواست، در خرداد ماه به 162 درخواست و در تيرماه به 78 درخواست مردمي رسيدگي شد.
احمد كيخسروي اظهار داشت: اين درخواستها شامل تقاضاي بررسي پرونده، درخواست تسريع در رسيدگي، رفع مشكلات زندانيان، درخواست وكيل و درخواست اشتغال بوده است.وي اظهار داشت: ديدارهاي مردمي به صورت جدي در دستور كار دستگاه قضايي استان قرار دارد كه تأثيرات مثبت و ارزنده اي را در پي داشته است.

مرد 70 ساله زن صيغه اي خود را به آتش كشيد!

گناباد- خبرنگار قدس: دادستان عمومي و انقلاب گناباد از آتش سوزي عمدي در يكي از محلات گناباد(نوغاب) خبر داد و گفت: بر اثر آتش سوزي در منزلي يك نفر فوت كرد و 2 نفر ديگر مجروح و بستري شدند. علي موحدي راد افزود: با بررسيهاي انجام شده، مشخص شد مردي 70 ساله بنام (ع-س) بر اثر اختلاف خانوادگي با زن صيغه اي خود با ريختن نفت بر روي اين زن و ساير اعضاي خانه، آنها را به آتش كشيده است.
وي گفت: در اين حادثه همسر صيغه اي مرد براثر شدت جراحتها در بيمارستان فوت كرد و دو نفر ديگر براي مداوا به بيمارستان مشهد اعزام شدند.
وي افزود: در اين رابطه مرد 70 ساله دستگير شد و تحقيقات بيشتر در اين زمينه در دست بررسي است.

تصادف پژو 206 و دوچرخه جان يك نفر را گرفت

گناباد- خبرنگار قدس: بر اثر برخورد يك دستگاه پژو 206 با راكب دوچرخه در بولوار معلم گناباد يك نفر در دم جان سپرد. به گفته شاهدان عيني، راكب دوچرخه به نام سيد علي علويان حدود 50 ساله كه عازم محل كارش بود، بر اثر برخورد با يك دستگاه پژو 206 كه رانندگي آن را خانمي برعهده داشت، به علت شدت حادثه در دم جان سپرد. علت حادثه توسط مأموران انتظامي در دست بررسي است.

هدف

تكواندوكار خراسان جنوبي برنز گرفت
بيرجند - خبرنگار قدس: تكواندو كار خراسان جنوبي موفق به كسب مدال برنز در دومين دوره المپياد ايرانيان شد. به گزارش روابط عمومي خانه ورزش استان، زهرا اسلام پناه در اين مسابقات كه در رده سني جوانان در كرمانشاه برگزار شد به مدال برنز دست يافت.

اعزام تيم تيروكمان بانوان به دومين دوره المپياد ايرانيان
بيرجند - خبرنگار قدس: تيم تيروكمان بانوان استان در رده سني اميد به دومين دوره المپياد ايرانيان كه از تاريخ 6 مرداد تا 11 مردادماه سال جاري در تهران برگزار مي شود اعزام شدند. ناهيد يوسفي به مربيگري منصوره خراشادي زاده در اين دوره از مسابقات حضور مي يابد.

حضور 4 كاراته كاي سربيشه در مسابقات كشوري

سربيشه - خبرنگار قدس: با همكاري اداره آموزش و پرورش و تربيت بدني شهرستان سربيشه چهار نفر از دانش آموزان در رده نوجوانان و جوانان راهي مسابقات كشوري شدند.
حسين ثانوي، حسين گزدزي زاده، علي گزدزي زاده در رده سني نوجوانان و حميد خسروي در رده سني جوانان با مربيگري ابراهيمي راهي مرحله كشوري شدند.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 772]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن