واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: یك منتقد گفت: فیلمهایی كه الان روی پرده هستند و به وضع گیشه پائیز رونقنسبی دادهاند و این نشان میدهد سینماگران ایرانی میدانند چه مضامینی را بهكار بگیرند و چگونه مخاطب فیلمهای طنز را كنجكاو كنند. حسین سلطانمحمدی اظهار داشت: فیلمهایی كه الان روی پرده هستند و به وضع گیشه رونق جالب توجهی دادهاند، باردیگر نكتهای را كه اكران فیلمهای ایرانی درسالهای اخیر تجربه كرده، ثابت میكند و آن توفیق در استفاده از داستانهای شاد است. وی اظهار داشت: كمدی در سینمای ایران همیشه مقبولیت داشته و در این حین، هر فیلم كمدی كه یك عنصر مطلوب داشته باشد، برنده است. به عنوان مثال اگر كمدیهای روی پرده مثل فیلم «رفیق بد» را درنظر بگیریم، به این نتیجه میرسیم كه چهرههایی در آن حضور دارند كه امتحان خود را پس دادهاند. این منتقد گفت: جبلی و طهماسب همیشه پاسخ مثبت خودشان را از جامعه گرفتهاند و میدانند كه اگر فیلمی را برای مخاطب عام میسازند چه پارامترهایی را باید در آن مراعات كنند. وی گفت: در «توفیق اجباری» نیز عوامل تولید نكته خوبی را سرزبانها انداختند و آن اینكه بخشهایی از زندگی محمدرضا گلزار به عنوان یكی از چهرههای جوان را دستمایه قرار دادهاند و این شخصیت هم به ظاهر دارد مسائل مربوط به خودش را پاسخ میدهد. «محمدرضا گلزار» همان است كه هست و «رضا عطاران» هم شاید نقشی داستانی داشته باشد ولی در «توفیق اجباری» به هر حال این قضیه كه فیلم ماجرای زندگی محمدرضا گلزار را به تصویر میكشد، به اندازه كافی فضا ایجاد میكند و همه را كنجكاو میكند؛ بعد از خوابیدن آن فروش عجیب «اخراجیها» كه یك استثنا بود، دوباره میبینیم كه فیلمی میآید و در حداقل روز اكران، حداكثر پاسخ را از جامعه میگیرد و درآمد بسیاری هم دارد. «سلطانمحمدی» گفت: این هم یك نكته است كه جدا از چهرههای آشنا كه بلدند چه كنند -مثل جبلی و طهماسب- میرسیم به عنصر دوم یعنی مقبولیت چهرهها یا سوپراستارهای مورد نظر جوانهای جامعه. داستان فیلمی مثل «كلاغ پر» فانتزی است و شاید آرزوهای خیلی از جوانها را مطرح میكند و این ذهن افراد را در یك دنیا به شدت خیالی قلقلك میدهد. در انتها به پاسخ مثبت میرسد و خب مردم هم گاهی مواقع از این فانتزیها بدشان نمیآید. وی همچنین در مورد اكران عمومی «اتوبوس شب» اظهار داشت: این فیلم بر اساس یك داستان واقعی است كه برای نویسنده (حبیب احمدزاده) رخ داده و این داستان با شخصیتپردازی خوب و كارگردانی حرفهای پوراحمد به یك فیلم جدی در سینمای دفاع مقدس مطرح میشود كه به اندازه خودش فیلم خوبی است اما به لحاظ اكران برخورد خوبی با آن نمیشود و فلان پخشكننده در هفته دوم نمایش فیلم فیلم خودش را اكران میكند و از سینماهای این فیلم كم میشود. این منتقد گفت: گرچه «لطیفی» و سازندگان «رفیق بد» هم در كار خودشان حرفهای عمل كردهاند اما «اتوبوس شب» به لحاظ تعریف سینمایی از یك كارگردانی حرفهای برخوردار است كه آن را متمایز از سایز فیلمها میكند. فیلم «پوراحمد» اگر چه «اتوبوس شب» تیزرهایی تقریبا طولانی را در تلویزیون داشت اما به هرحال، به اندازه ارزش این فیلم با آن برخورد نشد. خبرگزارى فارس
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]