تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793529442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمادگي بالاي بسيجيان براي نگهداري از عرصه هاي طبيعي كشور ؛درس سازندگي


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: آمادگي بالاي بسيجيان براي نگهداري از عرصه هاي طبيعي كشور ؛درس سازندگي
مهدي يوردخاني

گزارش بانك جهاني حكايت از روند تخريب جنگلهاي كشورمان دارد، به طوري كه در اين گزارش آمده است روزانه حدود 340 هكتار و

سالانه 120 هزار هكتار از جنگلهاي كشور نابود مي شود و اين در حالي است كه ضرورت حفاظت از محيط زيست و عناصر آن براي تداوم بقاي انسان، در كشور ما هنوز به عنوان يك امر شناختي و معرفتي تبديل نشده و بستر مناسب فرهنگي آن در ميان مسؤولان و توده هاي مردم شكل نگرفته است.
در اين بين، سازمان بسيج سازندگي كشور، طي دو سه سال گذشته توانسته با اجراي طرحهاي جهادي، تا حدودي از بروز بحران در تخريب منابع طبيعي كشور جلوگيري كند.
حضور دانش آموزان، دانشجويان و جوانان بسيجي در طرح اردوهاي هجرت و فعاليت در عرصه هاي مختلف سازندگي تا حدود زيادي نسل امروز را براي حفاظت از منابع زيست محيطي كشور خود آماده ساخته است و اگر اين روند، در آينده شتاب بيشتري به خود بگيرد، قطعاًً خواهيم توانست در مسير حفاظت از محيط زيست، گامهاي استوار و محكمي برداريم.
طبق اصل 50 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، حفاظت محيط زيست براي حيات نسل امروز و نسلهاي بعد، وظيفه عمومي تلقي مي شود، بنابراين فعاليتهاي اقتصادي و ... كه با آلودگي محيط زيست يا تخريب غيرقابل جبران آن ملازمه پيدا كند، ممنوع است.
سردار مجيد خراساني، رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور در اين خصوص مي گويد: اگر بسيج سازندگي مورد حمايت قرار گيرد، موفق ترين برنامه حضور جوانان در صحنههاي كار و زندگي خواهد بود.
طرح هجرت بعد از انقلاب نخستين طرحي است كه جوانان را از محيط كلاس خارج و وارد عرصه هاي مختلف كرده است و جوانان در حداقل زمان ممكن با شغلهاي متفاوتي آشنا شده اند.
سردار خراساني، اولويت اصلي در اجراي طرحهاي بسيج سازندگي با پروژه هاي كوچك، زودبازده،عام المنفعه و محروميت زدا دانست تا امكان حضور جوانان دختر و پسر در مناطق محروم فراهم شود.
براساس اعلام سازمان بسيج سازندگي كشور، سال گذشته هفت هزار معلم جوان به برگزاري كلاسهاي تقويتي و كار در عرصه منابع طبيعي و آبخيزداري كمك كردند و پنج ميليون نهال توسط دختران و پسران جوان كاشت و توليد شد.
به گفته سردار خراساني در تابستان سال گذشته 10 ميليون نفر روز فعاليت در عرصه هاي بهداشت و درمان، آموزش، بهسازي و زيباسازي، منابع طبيعي و آبخيزداري، خدمات رساني، محرو ميت زدايي و آموزش فني و حرفه اي طرح هجرت صورت گرفته است.
شايد يكي از مناطق سرسبز و جنگلي كشور كه در سالهاي گذشته مورد تاخت و تاز سودجويان اقتصادي قرار گرفته و عرصه اي مناسب براي ساخت و ساز شده است، استانهاي شمالي است كه متأسفانه اين موضوع چندان مورد توجه مسؤولان قرار نگرفت، اما به همت بسيج سازندگي و مشاركت نيروهاي جوان، اقدامهاي درخور توجهي در زمينه حفظ و احياي جنگلها و مراتع شمالي كشور صورت گرفته كه كاشت نهال، از جمله اين اقدامها به شمار مي رود.
دكتر نورا... شريعتي، كارشناس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري استان مازندران در اين خصوص مي گويد: بسيجيان مازني با هدف احيا و توسعه منابع طبيعي و جنگلها، اقدام به كاشت 85 هزار اصله نهال كردند.
وي با اشاره به بسيجيان و جوانان شركت كننده در اردوهاي هجرت بسيج سازندگي، مي افزايد: طي چهار ماه اول سال جاري، 85 هزار اصله نهال در استان مازندران كاشت شد.
در اين پروژه بسيجيان و جوانان شركت كننده در اردوهاي هجرت سه با هدف جلوگيري از تخريب جنگلها و توسعه اين منابع طبيعي خدادادي با اداره مابع طبيعي استان مشاركت كرده و پس از كاشت 85 هزار نهال، حفاظت و نگهداري از آنها را به عهده گرفتند.
به گفته شريعتي، براي اجراي اين پروژه 28 ميليون ريال، اعتبار در نظر گرفته شده بود.
به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي كشور، عمليات جنگلكاري اراضي شمال كشور، شامل خريد نهال، بوته كني، كاشت نهال و آبياري است، به صورت خودجوش توسط بسيجيان مازندران صورت گرفته است. 18 هزار هكتار از اراضي شهرستان بهشهر براي توسعه و كاشت جنگل از سوي استانداري مازندران مورد تصويب قرار گرفته است. همچنين، در 6 ماهه دوم امسال با تخصيص اعتبارات لازم از سوي منابع ذي ربط، جنگل كاري اراضي بلااستفاده در استان مازندران به دست بسيجيان شركت كننده در اردوهاي هجرت سپرده خواهد شد.
سرهنگ علي مؤذني، رئيس سازمان بسيج سازندگي استان بوشهر نيز با اشاره به توليد و كاشت 218 هزار اصله نهال توسط بسيجيان استان در قالب اردوهاي هجرت بسيج، مي گويد: اين كار با مشاركت جهاد كشاورزي با هدف توسعه فضاي سبز و جلوگيري از تخريب محيط زيست صورت گرفت.
وي با اشاره به جمع آوري بذر، توليد نهال و كاشت چهار هزار درخت در جنگلهاي حرا در منطقه «دير» مي افزايد: اين كار با مشاركت يك هزار نفر از بسيجيان بوشهري با هدف تلطيف هوا و جلوگيري از آلودگي ناشي از فعاليت كارخانجات و تردد خودروها انجام شد.
در واقع، صيانت از محيط زيست و توسعه فضاي سبز را يك تكليف ملي و ضروري است كه همه مردم با كاشت نهال، گام مؤثري در حفاظت از محيط زيست و پاكيزگي هواي شهرها بردارند.
حسين محمدي، مدير كل اداره محيط زيست استان ايلام، با اشاره به حضور نيروهاي جوان در حفظ و نگهداري منابع طبيعي و جلوگيري از تخلفات زيست محيطي، از برگزاري كلاسهاي زيست ياران بسيج براي آموزش بسيجيان شركت كننده در اردوهاي هجرت بسيج سازندگي خبر مي دهد.
وي مي گويد: اداره محيط زيست استان ايلام طي توافق نامه اي كه با سازمان بسيج سازندگي اين استان به امضا رساند، حفاظت از محيط زيست اين استان را طي يك سال به بسيجيان واگذار كرده است.
مدير كل اداره محيط زيست استان ايلام با اشاره به 170 ميليون اعتبار براي اجراي اين طرح، همكاري بسيجيان در برگزاري برنامه هاي زيست محيطي را بسيار مفيد مي داند و مي افزايد: با توجه به گستردگي سطح مناطق و زيستگاههاي آبي و خشكي در اين استان، بسيج سازندگي به عنوان يك محور اصلي در حفاظت از محيط زيست در اين استان شناخته شده است.
سردار مجيد خراساني، رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور در خصوص اعتبارات طرح هجرت سه، مي گويد: 14 ميليارد تومان اعتبار براي اردوهاي هجرت سال گذشته در نظر گرفته شد و در طول سال 30 ميليارد تومان اعتبار براي كار سازندگي در عرصه هاي عمراني هزينه شد.
وي با اشاره به اهميت طرحهاي بسيج سازندگي گفت: طرح هجرت سه يكي از بهترين طرحهاي اجرا شده در كشور بوده، به طوري كه تعداد زيادي از جوانان را به سوي خود كشانده است و اميدوارم با الگوسازي بتوانيم بيشتر جوانان را در اين حركت سازنده شاهد باشيم.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 389]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن