تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797854785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15 تکنیک مفید برای 3Ds max ( برگرفته از Florence Design Academy ) سطح مقدماتی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: hrgh215-09-2009, 06:02 PMhttp://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/15tips/header.jpg ترجمه از خودم :31: 1- آیا میدانیدکه متریال "architectural materials" و "self illuminated" قادر به تابش نور از خود میباشد ( برای Mental Ray و Vray ) ؟ اگر آن را به یک Box نسبت دهید شما اثری به مانند "photometric area light"و یا "Vray light" را خواهید داشت. 2- تا جایی که امکان دارد در Render های خود از سایه های نرم استفاده کنید چرا که سایه های تیز کار را غیر واقعی جلوه میدهند. برای نور Mr Omni/Spot شما با تغییر دادن پارامتر Radius از قسمت Area light parameters قادر به کنترل میزان نرمی سایه ها خواهید بود. برای Mental Ray شما بایستی از سایه نوع RayTraced Shadows استفاده کنید ! در Vray برای نرم شدن سایه ها پارامتر Area Shadow را فعال کنید و اندازه نور را تنظیم کنید. سایه های نرم زمان رندر را بیشتر میکنند. 3- برای داشتن سایه هایی طبیعی و مناسب ضروریست که اندازه اشیا را در مقیاس هایی واقعی قرار دهید. 4- چگونگی کاهش دادن زمان رندر برای رندر های آزمایشی ( Test Renders ) الف) اصلی ترین کاری که برای کاهش زمان رندر میتوان انجام داد پایین آوردن اندازه تصویر میباشد. من معمولا برای این منظور از اندازه 150x112 استفاده میکنم درست است که در این اندازه جزئیات کار نمایان نمیشود اما شرایط نورپردازی را روشن میسازد. ب ) کیفیت سایه ها را کاهش دهید. پ) تعداد Polygon ها را کاهش دهید. ( سعی کنید از اصلاحگر Optimize برای این منظور استفاده کنید و برای Smooth کردن شی از اصلاحگر Smooth استفاده کنید. ) ت) تعداد Photon ها را کاهش دهید یا تنظیمات Sampling را پایین بیاورید. ث) تعداد نورهای موجود در صحنه را در حالتی متعادل و مناسب قرار دهید ( نور های پرتعداد زمان رندر را افزایش میدهند ) 5- از اصلاحگر Editable Mesh استفاده نکنید به جای آن از Editable Poly استفاده کنید. اصلاحگر Editable Poly برای مدلسازی های حرفه ای بهینه سازی شده و مشکلات و Error های کمتری به وجود می آورد ضمن اینکه از تنظیمات بیشتر و حرفه ای تری برخوردار است. اگر شما از اصلاحگر Editable Mesh استفاده میکنید بدون آنکه بخواهد مشکلی به وجود آید آنرا به Editable Poly میتوانید تغییر دهید. 6- سعی کنید تعداد Polygon ها را تا جایی که ممکن است و به کار صدمه نمیزند پایین نگه دارد. به طور مثال به جای آنکه یک Box را Smooth کنید میتوانید از Chamfer box استفاده کنید. نتیجه همان است اما تعداد Polygon ها بسیار کمتر است. 7- گاهی اوقات ممکن است تمام Vertex ها در صحنه ناپدید شوند برای رفع این مشکل اقدامات زیر را میتوانید انجام دهید: الف) آبجکتتان را دوباره به Editable Poly تبدیل کنید. ب) آبجکتتان را یک بار به Editable Mesh و مجددا به Editable Poly تبدیل کنید. پ) فایل را ذخیره کنید نرم افزار را ببندید و مجددا باز کنید. ت) فایل را ذخیره کنید. نرم افزار را ببندید و دوباره باز کنید صحنه ای جدید را باز کنید و آبجکت مورد نظرتان را Merge کنید. 8- بهترین نور برای رندر صحنه ها Omni Light یا MR Omni است. 9- در Mental Ray از Area Shadows استفاده نکنید چرا که علاوه بر اینکه زمان رندر را افزایش میدهد این سایه برای Mental Ray بهینه سازی نشده بهترین و سریعترین جایگزین RayTraced Shadows میباشد. اگر شما با Light-Tracer کار میکنید آنگاه قادر به استفاده از Area Shadows خواهید بود . نتیجه همانی است که در Mental Ray با RayTraced Shadows خواهید داشت. 10- گاهی اوقات ممکن است که شما در صحنه قادر به حرکت آبجکتها نباشید. برای رفیع این مشکل کافیست کلید X را روی صفحه کلیدتان فشار دهید ( تا Gizmo مربوط به حرکت فعال شود ) مشکل مشابه آن است که شما فقط قادر به انتخاب یک آبجکت در صحنه هستید در واقع نرم افزار روی آن شی قفل شده برای رفع این مشکل کافیست کلید Space را روی صفحه کلیدتان فشار دهید. 11- زمانی که یک شی Loft ایجاد میکنید ممکن است در ابتدا و انتهای آن شی مشکل به وجود آید. برای رفع این مشکل بایستی گزینه Corner vertex را برای Vertex های ابتدایی و انتهایی فعال کنید. 12- همیشه آخرین Service Pack های آپدیت شده را برای 3ds Max دانلود کنید . در این Service Pack ها مشکلات عمده نرم افزار برطرف میشوند. 13- معمولا برای Extrude کردن Shape دو مشکل ممکن است به وجود آید : الف) ممکن است دو Segment روی هم افتاده باشند. ب) ممکن است Shape شما بسته نباشد یعنی در جایی Vertex ها weld نشده باشند. 14- اگر شما از Spline برای اشکال دو بعدی تان ( Shapes ) استفاده میکنید سعی کنید تعداد Vertex ها را تا جایی که ممکن است پایین بیاورید. اگر شما Vertex های گوشه دار (Cornered ) را به smooth/bezier/bezier-corner تبدیل کنید شما میتوانید آنها را به خوبی تنظیم کنید و زاویه ها را نرم کنید. 15- اگر interface/panel در نرم افزار ناپدید شد کارهای زیر را میتوانید انجام دهید. الف ) ممکن است در حالت expert باشید ... کلید CTR + X را فشار دهید ... ب) Customize > Customize User Interface > Toolbars Tab > Reset! پ ) فایلی با نام 3dsmax.ini در پوشه اصلی 3ds Max وجود دارد ... آنرا حذف کنید و نرم افزار را دوباره اجرا کنید ... ت) از منوی Customize یک UI Scheme جدید را اجرا کنید. samadsam15-09-2009, 06:32 PMدوست عزیز بازم معرفت خودت امیدوارم این تاپیک رو مملو از آموزش های مکس کنی (پاچه خالی) موفق باشی M_E_H_D_I16-09-2009, 11:12 AMممنون دوست عزیز من انگلیسیش را داشتم و وقت نکردم که ترجمه کنم. ممنون که ترجمه کردی. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن