تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797748603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران آماده مذاكره در باره مشتركات 2بسته پيشنهادي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ايران آماده مذاكره در باره مشتركات 2بسته پيشنهادي
در بحث هسته اي مسئول امور دولت است كه برپايه مسيري كه رهبر معظم انقلاب ترسيم كرده اند حركت مي كند.


هموطن آنلاين _سخنگوي دولت با اشاره به پاسخ ايران به نامه اي كه در ضميمه بسته پيشنهادي 5+1 ارسال شده بود تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده هرگونه بحث و مذاكره درباره مشتركات بسته پيشنهادي ايران و 5+1 است.
غلامحسين الهام پيش از ظهر امروز در نشست هفتگي با خبرنگاران ، هرگونه تغيير در مواضع كشورمان را در قبال مسايل هسته اي رد و تاكيد كرد : جمهوري اسلامي در چارچوب حفظ حقوق ملت ايران و قوانين بين المللي همچنان بر مواضع خود ايستاده و آماده گفتگو با كشورهاي مختلف است.
وي در پاسخ سوالي درباره برخي اظهارنظرهاي شخصي در قبال بحث هسته اي ايران يادآور شد : در سايه فضاي آزادي كه در جمهوري اسلامي وجود دارد اشخاص آزادند اظهارنظر كنند.
الهام افزود: در بحث هسته اي مسئول امور دولت است كه برپايه مسيري كه رهبر معظم انقلاب ترسيم كرده اند حركت مي كند.
سخنگوي دولت تاكيد كرد: به رغم برخي اظهارنظرهاي شخصي در بحث هسته اي ، اجماع ملي وجود دارد و هيچ تزلزلي در استمرار حقوق هسته اي به وجود نيامده است.
وي به برخي از افراد توصيه كرد: به دنبال ايجاد و پيدا كردن شكاف نباشيد.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مركزي خبر درباره زمان پرداخت يارانه ها يادآور شد : متاسفانه برخي اطلاعات غلط و نادرست در اين زمينه منتشر شده و فراموش شده است كه موضوع تحول اقتصادي مسئول دارد كه به موقع گزارش هاي خود را به مردم ارايه مي كند.
وي حذف هرگونه يارانه هاي حامل انرژي را رد كرد و با بيان اينكه طرح تحول اقتصادي طرح و بسته اي منسجم است افزود: اين طرح ، مجموعه اي به هم پيوسته است كه تجزيه آن و غفلت از يك بخش آن طرح را دچار انحراف مي كند.
سخنگوي دولت درباره سرپرستي وزارتخانه ها و معرفي وزاري جديد گفت: رئيس جمهور براساس قانون مهلت معرفي براي وزراي جديد دارد كه هنوز اين مهلت پايان نيافته است.

لايحه اي براي واردات بنزين مطرح نيست
سخنگوي دولت در ادامه نشست خبري هفتگي خود در پاسخ به سوالي در زمينه ميزان واردات بنزين و تصميم دولت براي ارائه لايحه جديد دراين زمينه گفت: چنين لايحه اي و درخواستي از جانب دولت مطرح نيست.
غلامحسين الهام در پاسخ به سوالي در زمينه ملاقات جلال طالباني رئيس جمهور عراق با يك مقام صهيونيستي و واكنش پارلمان عراق به اين موضوع و اينكه آيا اين موضوع در چارچوب توافقنامه آمريكا و عراق صورت گرفته است گفت: تصميم در مورد موافقتنامه امنيتي عراق و آمريكا در اختيار ملت عراق و دولت برآمده از اين ملت است و تصميم گيرندگان در اين زمينه كه حرف آخر را مي زنند دولت و ملت عراق هستند.
سخنگوي دولت افزود: همانگونه كه دولت و ملت عراق تا به حال نشان داده اند تسليم تحميل هاي غيرمنطقي و مخل هويت ملي كشور و ملتشان نشده اند و حفظ حقوق ملت فلسطين از مواضع اصولي است كه هيچ كشور اسلامي و منطقه نمي تواند از آن خارج شود و حقوق فلسطين شاخص است و حفظ اين حقوق مبناي تنظيم روابط بين الملل و احترام به حقوق ملتهاست.

گفتگوها با 1+5 براساس اشتراكات
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري درباره آينده گفتگوهاي ايران و امريكا با توجه به سخنان باراك اوباما نامزد دموكرات ها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفت : براي ما بين سياست هاي دمكراتها و جمهوريخواه ها كه هر دو از وضعيت و خاستگاه مشتركي در آمريكا برخوردارند تفاوتي وجود ندارد.
واحد مركزي خبر: غلامحسين الهام در نشست خبري هفتگي خود ادامه داد: مسئله مهم ؛ اصلاح رويكردهاي دولت آمريكا است و اينكه آنها بايد به حقوق ملت ها و قوانين بين المللي احترام بگذارند و حقوق مسلم ملت ايران را بپذيرند، از يكجانبه گرايي پرهيز كنند و در حد يك دولت نه متولي امور جهان تصميم بگيرند .
الهام تاكيد كرد: جابجايي دولت ها در امريكا امر موثري نيست بلكه اين كشور به يك اصلاح فكري ؛مبنايي و زيربنايي نياز دارد .
سخنگوي دولت در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد با توجه به اظهار نظر متكي وزير امورخارجه ايران مبني بر آمادگي تهران براي گشايش دفتر حفظ منافع آمريكا در ايران و واكنش هاي مختلف در اين زمينه موضع دولت چيست گفت : متكي گفته است اگر آمريكا چنين تقاضايي بدهد مثل همه اموري كه به وزارتخارجه محول مي شود بررسي خواهد شد و بيش از اين مطلبي مطرح نشده است و جاي بحث نيست و وزارت امورخارجه هم گفته درخواست نيامده است.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري درباره موضع دولت در زمينه گزارش تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از قوه قضائيه گفت : دليلي براي اظهار نظر دولت در اين باره نيست و دولت وارد بحث دو قوه قضائيه و مجلس كه با هم تعامل دارند و روابطشان بر اساس قانون تنظيم شده است نمي شود.
خبرنگار در ادامه گفت: به عنوان وزير دادگستري اظهار نظر كنيد ؟ الهام پاسخ داد اينجا به عنوان سخنگوي دولت هستم ، وزير دادگستري نيستيم .
الهام در پاسخ به پرسش خبرنگاري ديگري در زمينه برخي از اظهار نظرها در مجلس شوراي اسلامي درباره برگزاري رفراندوم براي طرح تحول اقتصادي تصريح كرد :رفراندوم در زمينه هايي برگزار مي شود كه به شان قانونگذاري مربوط مي شود و طبق اصل 59 قانون اساسي مجلس مي تواند در اموري كه مجلس شوراي اسلامي بايد تصويب كند اين كار را انجام دهد اما اكنون اين بحث در آن حوزه نيست بنابر اين صحبت كمي بدون تعمق در ابعاد طرح مطرح شده و در واقع يك حرف زودرس است و در شرايط فعلي بحث در مورد اين قضيه موضوعيتي ندارد .

وي تاكيد كرد: آنچه در چارچوب اختيارات و از تكاليف قانوني دولت محسوب مي شود؛ از حوزه رفراندوم خارج است و در اين زمينه؛ بايد ابتدا مشخص شود ، جايي كه مجلس بايد در مورد آن تصميم بگيرد؛ كجاست؟
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري در زمينه تصميم مجلس براي تشكيل كميسيون ويژه براي بررسي طرح تحول اقتصادي گفت : از اقدام مجلس براي همكاري و تعامل در گرفتن تصميمات پخته و مناسب براي سرنوشت كشور البته با حفظ حقوق و استقلال هرقوه در تصميم سازي و اجرا استقبال مي كنيم و به طور كلي مجلس بنا داشته است در مسايل مشترك بادولت ودرمواردي كه نياز به كار بيشتر وجود دارد؛ كميته اي مشترك براي بررسي بيشتر موضوع تشكيل شود .
وي افزود: در باره طرح تحول اقتصادي تاكنون جلسه اي با حضور رييس جمهور ، اعضاي دولت و همچنين نمايندگان مجلس برگزار شده است و كارشناسان و مسوولان ابعاد اين طرح را تشريح كردند و به سوالات نمايندگان پاسخ دادند و نمايندگان نيز نظرات خود را ابرازكردند .
خبرنگاري از سخنگوي دولت پرسيد، با توجه به اينكه تشكيل كنسرسيوم چند مليتي از پيشنهادهاي مشترك دوطرف در موضوع هسته اي بوده آيا الان هم مطرح است يا خير گفت ؟امروز نمي خواهيم راجع به همه مسائل بحث ومذاكره و گفتگوها حرف بزنيم و پيشاپيش تمام شده تلقي كنيم بلكه مسائل در زمان خود بايد گفته شود ولي تاريخ مصرف برخي پيشنهادها تمام شده وممكن است پيشنهادهاي جديدي مطرح باشد و نبايد در گذشته سير كنيم .بنابراين افق هاي تازه اي پيش رو است وهر بخشي كه مورد علاقه دو طرف باشد مي تواند دنبال شود.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي در زمينه اقدامات دولت براي پيگيري سرنوشت ديپلمات هاي ربوده شده ايراني در لبنان گفت :مسئول اين حادثه تروريستي و جنايت بين المللي ر‍ژيم اشغالگر قدس است واين دولت نامشروع و جعلي مسئوليت حفظ جان ديپلمات هارا به عهده دارد .
وي افزود :يك گروهي تعيين شده ودولت جمهوري اسلامي ايران در پيگيري مسئله جدي و حساس است و همه راهكارهاي حقوقي و ديپلماسي را براي تعيين سرنوشت آنان در دستوركار خود دارد.
در ادامه اين نشست ، خبرنگاري از الهام پرسيد با توجه به اينكه مطلب اصلي بسته پيشنهادي 1+5 محدود كردن نقش ايران در عرصه منطقه اي و بين المللي است بنابر اين چه نقطه مشتركي بين دوطرف مي تواند وجود داشته باشد ؟ وي پاسخ داد: ما يك بسته پيشنهادي به اروپا و گروه 1+5 داديم و آن ها هم يك بسته اي به جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد كردند ومنطقي ترين كار اين است كه موضوعات مشتركي كه وجود دارد مورد توجه و بررسي قرار گيرد و ما هم در اين زمينه اعلام آمادگي كرده ايم.
سخنگوي دولت تاكيد كرد : امروز جمهوري اسلامي ايران ،ازموضع يك جانبه گرايي و تحميل اعتقادات يك گروه و دولت برجامعه جهاني اجتناب كرده است و آن را امري غير منطقي مي داند و معتقد است نمي توان با هيچ بخشي از جهان در چارچوب منطق تحميل و فراتر از قانون و ناديده گرفتن حقوق ملت ها گفتگو كرد و دولت ها و جامعه جهاني نمي توانند اين موضوع را بپذيرند و از حقوق خود صرف نظر نمي كنند.
الهام تصريح كرد: در موضع اساسي و اصلي جمهوري اسلامي ايران در دفاع از حقوق ملت هيچ گونه تغييري در ايجاد نشده است.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 535]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن