واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: dark_angel05-01-2009, 04:05 PMخواستم تو انجمن بازی مطرح کنم دیدم بیشتر خبر هست بعدش دیدم بیشتر خبر IT هست یه جوریا!!!! (پس اینجا براش مناسبه البته به زودی در تراش می بینمش!!) ================ به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، نشست بررسی «راهكارهای مواجهه با بازیهای مغاير فرهنگ ايرانی ـ اسلامی» امروز 11 دیماه در محل دفتر نشريه دنيای پردازش با حضور سيد «بهرام برقعی»، مديرعامل شركت رساناافزار شريف و مدير پروژه بازی رايانهای عصر پهلوانان، حجتالاسلاموالمسلمين «سيد هادی خسروشاهی»، پژوهشگر و كارشناس دينی، «مصطفی رحماندوست»، شاعر، «اميرحسن سلامزاده»، سرپرست واحد توليدات رايانهای كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و «محمدمهدی كارگر»، عضو كارگروه بازی و سرگرمی شورای عالی اطلاعرسانی برگزار شد. راهكارهای مواجهه با بازیهای مغاير فرهنگ ايرانی ـ اسلامی و نحوه عملكرد بنياد ملی بازیهای رايانهای در اين باره مورد بررسی قرار گرفت. «كوروش شمس» خبرنگار سرويس IT روزنامه عصر همشهری در ابتدای جلسه بحث را آغاز كرد و گفت: مجموعه عملكرد دستگاههايی كه به نحوی مرتبط با بحث بازیهای رايانهای هستند همچون دستگاههای فرهنگساز، دستگاههای متولی و ساير نهادها به نحوی با اين سازمان در ارتباط است، همنوا و هماهنگ با هم پيش نمیروند. وی لزوم وجود چنين نشستهايی را برای بهتر انجام دادن فعاليتهای بنياد ملی بازیهای رايانهای به عنوان تنها متولی موجود در اين زمينه، راهگشا دانست و افزود: بنياد ملی بازیهای رايانهای برای بهدست آوردن نتيجه مطلوب از آنچه در دستور كار خود قرار دارد، به نقدهايی كارشناسانه و ميزگردهای رسانهای نياز دارد تا نقاط ضعف و قدرت عملكردش را شناسايی كند. وی در ادامه با تأكيد بر اين سئوال كه آيا ضرورتی برای پذيرش بازیهای رايانهای به عنوان پديدهای كه در جامعه ما به يك پديده غالب در نسل كودك و نوجوان تبديل شده است وجود دارد يا خير؟ گفت: هدف اين است كه متوجه شد آيا توان و قدرت مقابله و نفی و انكار اين پديده وجود دارد يا اين پديده انكارناپذير است و بايد آن را پذيرفت و خود را با شرايط و وضعيتی كه در جامعه بهوجود آورده، منطبق كرد. اميرحسن سلامزاده در ادامه اظهار كرد: دو سبك آموزشی در جهان وجود دارد؛ مستقيم و غير مستقيم كه در روش آموزش مستقيم، حداكثر سطح آموزش كودكان كمتر از حداكثر سطح آموزش از راه غير مستقيم است و بازی يكی از راههای غير مستقيم مورد استفاده در آموزش است، چراكه كودكان از بازی میآموزند و میتوان از اين طريق ارزشهای فرهنگی و اسلامی را به آنان آموزش داد. وی بيان كرد: از منظر كانون فرهنگی آموزش بازیهای رايانهای سه دسته هستند؛ بازیهايی كه هيچ ويژگی مثبت و آموزشی ندارند و تنها برای سرگرمی استفاده میشوند، بازیهايی كه استفاده از آنها مضر نيست و فايدههايی نيز به همراه دارند و گروه آخر بازیهايی هستند كه استفاده از آنها لازم و ضروری است. سرپرست واحد توليدات رايانهای كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان توضيح داد: در كانون ديدگاه سلبی نسبت به بازیهای رايانهای وجود ندارد و گاهی ما بازیهايی خارجی را به خانوادهها توصيه میكنيم، چراكه معتقديم در اين سيل عظيم هجوم بازیهای رايانهای بايد انتخاب انجام بگيرد و ضمن رد برخی از آنها برخی ديگر را بايد پذيرفت و استفاده كرد، چراكه آموزشی و مفيد هستند و متأسفانه در حال حاضر جايگزين داخلی برايشان وجود ندارد. ادامه دارد... منبع: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]