تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 اسفند 1402    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

وکیل کرج

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

نرم افزار حضور و غیاب انیگما

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1791799311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام‌هاي مردمي


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: پيام‌هاي مردمي
1211- ديـروز آقاي رئيس جمهور گفته‌اند بايد خشكسالي را به فرصت تاريخي براي كشور تبديل كرد، حالا‌ عده ديگري از مسئولان، مردم را به نرمي و ملايمت به صرفه‌جويي دعوت مي‌كنند، به جاي اينكه مردم را به صرفه جويي دعوت كنند برق را به كشورهاي ديگر صادر نكنند.(28/3)

1216- از آستارا تماس مي گيرم، ديروز داشتم صحبتهاي آقاي احمدي نژاد را گوش مي‌دادم، ايشان در مورد عدالت پروري در جهان صحبت مي كردند و كمك به مستضعفين ، مستضعفي كه در ايران وجود دارد در ساير كشورها هم وجود دارد، اگر مي‌خواهند در مورد عدالت صحبت كنند اول بايد عدالت در كشور خودمان برقرار بشود.(28/3)

1129- بر اساس قانون، دلايل رد اعتبار نامه وكلا‌ در صحن علني مجلس بايد اعلا‌م شده و به اطلا‌ع عموم برسد، هيات رئيسه نمي تواند به خاطر برخي مصلحت ها بحث در مورد اعتبارنامه نمايندگان را در صحن علني مجلس مطرح ننمايد اگر قرار به اصلا‌حاتي نسبت به دوره هفتم باشد از همين ابتدا هيات رئيسه مجلس بايد قانون گرايي را نسبت به ملت، سر خط تصميم‌گيري‌هاي خود قرار دهد. (28/3)

2156- در روزنامه آفتاب عزيز مي خوانيم كه اصلاح‌طلبان به كميسيون امنيت ملي راه پيدا نكردند در حالي كه سه نفر از آنان در مجلس هفتم در اين كميسيون سابقه دارند، در كميسيون جديد سياست خارجي امنيت ملي، گويا سه نفر پزشك حضور دارند كه اين كار در تخصص آنها نيست، از آن طرف آقاي رفسنجاني بر استفاده از متخصصين در كارها اشاره مي كنند و كميسيون هاي مجلس را مثال مي زنند كه بر اين مهم توجه دارند، آيا با وجود سه پزشك در كميسيون امنيت ملي و حذف نمايندگان كار كشته قبلي كه اصلا‌ح طلب هستند مي توان باور كرد كه مجلس هشتم استفاده از افراد متخصص در كميسيون ها را مورد دقت قرار داده، از سوي ديگر آقاي حاجي‌بابايي گفته بود كه اغلب نمايندگان براي ماموريتهاي خارج از كشور و فوق العاده آن ميل به حضور در اين كميسيون را دارند، پس مي‌توان از بهار اين مجلس، سال نكوي آن را پيش‌بيني كرد؟ (28/3)

0806- هر روز در روزنامه شما پيام‌هايي در مورد كمك‌هاي مالي ايران به كشورهاي ديگر و صادرات برق و گاز به كشورهاي همسايه به چاپ مي‌رسد، در صورتي كه خود كشور نياز مبرم به اين منابع دارد. براي بنده جاي سوال دارد كه با اين همه پيام مردم در اين مورد چرا كسي جوابگو نيست و چرا مسئولا‌ن نمي‌توانند و يا نمي‌خواهند به مردم يك جواب قانع كننده بدهند. مي‌گويند كه بايد در مصرف آب و گاز صرفه‌جويي كنيم در صورتي كه مردم با فرهنگ ايران ديگر خود مي‌دانند كه نبايد در مصرف آب و برق اسراف كنند. ديگر از مردم چه مي‌خواهند؟ لا‌بد مي‌خواهند در اين گرماي وحشتناك تابستان، زني كه باردار است و يا فرزندش تازه به دنيا آمده از كولر استفاده نكند تا در مصرف برق صرفه‌جويي كرده باشد( !29/3)

0116- رئيس جمهور محترم در ديدار با وزير دولت كوبا فرمودند، مردم ايران از توسعه روابط با كوبا در همه زمينه‌ها استقبال مي كنند و ايران و كوبا همواره در كنار هم و حامي يكديگر هستند و از حقوق هم دفاع خواهند كرد . جناب رئيس جمهور محترم، حتماً نيت شما خير است ولي مي بينيد كه دولت كمونيست كوبا چقدر بي‌تاب است. وزير صنايع گفته‌اند اعتباري كه دولت ايران به كوبا داده حدود 200 ميليون يورو است، ولي براي افزايش سقف اين اعتبار 500 ميليون يورو ارائه كرديم و مدتي طول مي‌كشد. مثل اينكه داد كوبايي‌ها درآمده كه از بوروكراسي بر سر راه اعطاي كمك هاي ايران انتقاد كردند. (29/3)

0054- سخنگوي وزارت خارجه گفته‌اند، مسئولان ژاپني كه در گذشته تعامل خوبي با شهروندان ايراني داشته اند از حقوق مردم ايران دفاع كنند. من نمي‌دانم كه ژاپني ها چه نوع تعامل خوبي با شهروندان ايراني داشته‌اند؟ در ثاني مگر بعضي سياستمداران ما از حقوق شهروندان ايراني آن طور كه بايد و شايد دفاع مي‌كنند و يا حتي به مردم پاسخگو هستند كه انتظار دارند مسئولين ژاپني بيايند از حقوق مردم ما دفاع كنند ؟ (29/3)

1107- بنده، مصاحبه آقاي سولانا را در تلويزيون ديدم و مجددا متن آن را در روزنامه شما خواندم، پرسش‌هاي غيرمعمولي مطرح نشد و پاسخ‌هاي آقاي سولانا هم روشن بود و در مجموع اصلا‌ موارد شگفتي سازي را ملا‌حظه نكرديم، بنابراين با اجازه شما مي‌خواهم انتقادي كرده باشم، شما احساسي برخورد كرديد و تيتر بزرگ صفحه اول شما يعني مصاحبه چالشي و بي‌سابقه صداوسيما با سولانا بي‌مبنا بود. (29/3)

1739- برخي مسئولان مي‌گويند اعضاي شوراي امنيت امريكا، كشورهاي اروپايي و ساير ابرقدرتها بيهوده مي‌نشينند و ما را تحريم اقتصادي مي‌كنند، تحريم‌هايي كه هيچ اثري روي ما ندارد، اگر فرض كنيم اين گفته در بسياري از موارد درست باشد لااقل درخصوص نيروگاه اتمي بوشهر صدق نمي‌كند، چون اگر اين تحريم‌ها نبود سالها قبل اين نيروگاه مي‌بايست راه مي‌افتاد. (29/3)

1405- از رشت تماس مي‌گيرم. صفهاي طولا‌ني در نانوايي هاي شهر رشت و ديگر شهرهاي استان، انسان را به ياد شرايط بحراني مي‌اندازد كه بعضي از مردم، با چه مشكلاتي براي تهيه مواد غذايي روبه‌رو هستند، از ابتداي امسال موج گراني حساب شده و مديريت شده در كشور راه افتاده و همچنان ادامه دارد و اين گراني كمرشكن، كمر افراد كم درآمد جامعه اعم از كارگر، كارمند و غيره را نشانه گرفته و در حال خم كردن آنان است، سوال من از سياستمداران مدعي اصولگرايي و مدعي خدمت به ملت اين است كه آيا كشوري كه 30 سال از انقلا‌ب آن گذشته، زيبنده آن است كه براي تهيه دو قرص نان بايد دو ساعت در صف بماند و در آخر معلوم نيست كه آيا نان گيرش بيايد يا نه . آيا اين ملت كه شما را به كرسي رياست نشانده مستحق اين همه مشكل مي‌باشد، چرا مجلسيان خاموش هستند؟ مگر صداي خرد شدن استخوانهاي گروهي از مردم نجيب و سختي كشيده را نمي شنوند پس چرا به وظيفه خودشان عمل نمي‌كنند؟ (29/3)

آفتاب يزد: نمي‌دانيم مشكلات اقتصادي مردم و درآمد نفتي كشور، امروز بيشتر است يا خردادماه 80 و در آستانه انتخابات رياست جمهوري؟ در آن زمان يكي از علماي بزرگ كه ظاهرا نگران انتخاب مجدد آقاي خاتمي بود در خطبه‌هاي نماز جمعه گفت: پس لابد، در حال حاضر مشكل چنداني وجود ندارد كه كسي بخواهد اعتراض كند. در ضمن يكي از نمايندگان اصولگراي مجلس هفتم، اخيرا اعلام كرده است كه مردم نابساماني‌ها را از چشم اصولگرايان نمي‌بينند.

1955- سخنگوي محترم قوه قضائيه فرمودند كه گفته‌هاي آقاي پاليزدار كذب محض است در حالي كه اين سخنان حداقل در سه دانشگاه بيان شده، تقاضامنديم نامبرده زحمت كشيده وحقيقت را خودشان بفرمايند چيست و در ضمن چرا وقت دستگيري تازه متوجه مي‌شوند كه بعضي افراد در اين مملكت در عرض 5 روز فوق ليسانس و دكترا مي‌گيرند؟ (29/3)

2037- از شيراز تماس مي‌گيرم. دولت علاج ضربتي مبارزه با گران فروشي و گراني به نفع قشر مصرف كننده را در جرايد به اين مضمون اعلا‌م كرد كه مقرر شد تعداد 4 هزار نفر بازرس جهت مبارزه با گران فروشي استخدام كنند، مي‌خواهم اعلا‌م كنم با توجه به صداقت بازرسان استخدامي، گيرم اين بازرسان صديق با دستگيري گران فروشان و تنبيه نقدي آنان به محكوميت شلاق، آنها را محكوم كردند. آيا وجوه نقدي دريافتي از آنها در جيب مصرف كننده كه جنس‌ها را گران خريده واريز مي‌شود يا مانند ساير جرائم مأخوذه به خزانه واريز مي‌شود؟(29/3)

1822- خبرنگاري از يك مامور سازمان سيا پرسيده بود كدام انقلا‌ب را مي‌توانيد از بين ببريد مامور پاسخ داد انقلا‌بي را مي‌توانيم از بين ببريم كه مردمش را از انقلا‌ب جدا كنيم، امروز توطئه‌اي است كه فشار بيش از حد بر مردم مسلمان ايران وارد ‌مي‌كنند تا خداي نخواسته آنها را نسبت به انقلاب بدبين كنند، در حالي كه چه در برابر فشارهاي آمريكاي خارجي و چه در برابر فشارهاي آمريكاي داخلي از همه اهداف مقدس انقلا‌ب اسلا‌مي كه با خون هزاران شهيد آبياري شده، دفاع مي‌كنيم.(29/3)

2233- اين دولت بيچاره به كدام حرف شما ايرادگيرهاي حرفه‌اي گوش كند؟ اگر مردم وضعشان خوب باشد و خوشحال و راضي باشند مي گوئيد مرفهين بي درد، اگر نان نداشته باشند و بدبخت و بيچاره و ذليل و عليل باشند مي گوئيد زير خط فقر، بالاخره به كدام ساز شما بايد رقصيد؟ (29/3)

1849- آقاي تمدن، شما مي‌گوئيد سياست‌هايي كه در كشور مورد اجراست برنامه و نگرش اصولگرايان است؟ مگر براي مردم چه برنامه خوبي داشته‌ايد يا داريد؟ آيا اينكه به عراق كه دستاورد آن براي مردم ما معلول، مجروح و مفقودالا‌ثر شيميايي است وام چهل ساله مي‌دهيد خدمت به مردم ايران است؟ من خودم بازنشسته آموزش و پرورش هستم، ماهي 230 هزار تومان كه خرج يك هفته بچه مدرسه‌اي بعضي افراد نيست، دريافت مي‌كنم. ما آماده براي تغيير جهان نيستيم، ما مي‌خواهيم كشور خودمان الگو باشد.(29/3)

1344- من فرزند شهيد هستم از تهران تماس مي‌گيرم. وقتي جريان نمايندگان و فساد اخلا‌قي و جريان دانشگاه زنجان را براي مادرم تعريف كردم يك حرفي زد كه جگرم سوخت و ياد ديالوگ خانم شهره لرستاني در فيلم اخراجيها افتادم كه رو به حاج صالح گفت حاج آقا شما برگرديد سايه تان بالا‌ي سر ما باشد بگذاريد فيض را ديگران ببرند مادرم گفت اگر مي دانستم بعد از شهادت پدرت، چنين اتفاقي مي‌افتد به جاي سلا‌م و صلوات و كاسه و قرآن كه بابايت را بدرقه كردم جلوي او را مي‌گرفتم كه به جبهه نرود.(29/3)

آفتاب يزد: شما و مادر بزرگوارتان حق داريد كه از هر گونه انحراف نسبت به آرمان شهدا، دلگير شويد. قطعا وضـعـيـت امـروز كـشـور و جـامـعه هم با آنچه شهدا مي‌خواستند فاصله زيادي دارد. اما بدي‌هاي امروز ما هيچ ارتباطي با آرمان خواهي و فداكاري شهدا ندارد و مادر عزيز شما هم قطعا اجر تحمل خود به خاطر از دست دادن شوهر عزيز خود را خواهد برد. از او بخواهيد براي هدايت همه ما به ويژه سياستمداران و نيز كم شدن فساد، دورويي و نابساماني‌ها دعا كند.

2044- از مازندران تماس مي‌گيرم. سرمقاله را خواندم بسيار متاسف از اينكه در حركت اولين روزهاي كاري مجلس، سه منتقد دولت و كميسيون امنيت ملي مجلس را حذف كردند و به جاي آن حاميان بسيار جدي را جايگزين كردند. اين يعني مجلس هشتم چندان تفاوتي با مجلس هفتم ندارد و به گفته آقاي عسگر اولادي،مجلس هشتم هم همان ادامه مجلس هفتم است و همان سياستهاي قبلي را پيگيري مي‌كند، پس چه اميدي مي‌توان داشت كه مجلس در راس امور قرار گيرد و نظارت داشته باشد؟(29/3)

2158- رئيس سازمان بازرسي كل كشور جناب آقاي نيازي، به اعداد ارقام درشتي اشاره كرده‌اند كه توسط اين سازمان به بيت‌المال برگردانده شده است. اي كاش ايشان پيگير اين موضوع هم باشند كه هزاران بازنشسته قبل از سال 79 از اين بيت‌المال طلب‌كار هستند و دولت از پرداخت آن خودداري مي‌كند و اين مختصر پول، ديگر توان خريد روز اول را ندارد. آيا اين كار عادلا‌نه است؟ (28/3)

2337- از طرف تعدادي از رانندگان آژانس، سه تقاضا از مسئولان سهميه‌بندي سوخت دارم: 1- مشكلا‌ت ما رانندگان آژانس را كه از قشر آسيب‌پذير جامعه هستيم جدي بگيريد و خواهشمنديم سهميه سوخت ما را كه چندان هم كافي نبوده براي خودروهاي بنزيني، كاهشي صورت نگيرد. 2- سايت اتحاديه اتومبيل كرايه كه پس از اعلا‌م سهميه‌بندي مسدود شده و براي كارت سوخت‌هاي باطل شده به غير از المثني، جايگزين صادر نمي‌شود مثل راننده‌اي كه اتومبيل خود را عوض كرده و كارت وي باطل شده مجدداً فعال و كارت سوخت صادر گردد. 3- خودروهاي گاز سوز آژانسي كه سهميه آنان به 300 ليتر كاهش يافته همانند تاكسي‌ها در جايگاه CNG پذيرفته شوند. (28/3)

1034- مي‌خواستم خدمتتان عرض كنم، در منطقه اسلا‌مشهر به خاطر نوع خانه‌سازي‌ها، اصلا‌ نمي‌شود وارد كوچه‌ها شد، داخل كوچه ها خيلي كثيف و پر از شن و ماسه است، اصلا‌ً با وسيله نقليه نمي توان از كوچه ها رد شد، از شهرداري اسلا‌مشهر خواهش مي كنم به اين منطقه رسيدگي كند. (28/3)

1337- درود بر شما. در ادبيات فارسي معماهاي زيادي وجود دارد ولي همه آنان جواب دارند اما در تشكيلا‌ت اداري ما يك معما پيدا شده كه جواب ندارد، دو نفر بازنشسته هر دو بالا‌ي 60 سال سن دارند و حقوقشان تقريبا مساوي است اما يكي از آنان مسن به حساب آمده و 71 هزار تومان حق عائله‌مندي مي‌گيرد، ديگري جوان محسوب شده 34 هزار تومان مي‌گيرد، اين را مي‌گويند كوسه و ريش پهن. (29/3)

1331- مي خواستم بگويم اين تاريخ هايي كه در خبرهايتان عنوان مي كنيد مثلا‌ فلا‌ن مقام با فلا‌ن مقام كشور در 28 جولا‌ي يا 15 اكتبر ملا‌قات مي‌كنند يا مثلا‌ فلا‌ن قرارداد به تاريخ هاي ميلا‌دي را عنوان مي‌كنيد، خواستم حداقل به تاريخ‌هاي شمسي عنوان كنيد چون ما بايد دو ساعت بنشينيم تاريخ ها را در بياوريم ببينيم اين تاريخ به تاريخ ما كي مي شود، اگر به همين تاريخ هاي شمسي اعلا‌م كنيد ممنونتان مي شويم. (29/3)

1657- از هيات دولت مي خواهيم كه دور دوم سفر استان خوزستان را در تابستان انجام دهند تا متوجه جهنم سوزان اين منطقه شوند، گاهي در اين منطقه بيش از سه، چهار ساعت در اوج گرما كه گاهي به بيش از 52 درجه مي رسد برق قطع مي‌شود به خصوص در دو شهر آبادان و خرمشهر، علا‌وه بر برق، دچار مشكل آب شرب هستند و از نعمت گاز شهري نيز محرومند. (29/3)

1620- از تهران تماس مي‌گيرم. مي خواستم يك گله‌اي از رايان سايپا بكنم. در نمايندگي اسم نويسي كرديم براي پرايد 141، بعد از اينكه مدت زيادي طول كشيد تا ماشين را به ما بدهند 500 هزار تومان از ما اضافه گرفتند بابت فرمان هيدروليك و رنگ و رينگش، ولي متاسفانه هر چه قدر ما مي گوئيم كه اين ماشين را ما قسطي خريديم و بايد بدهي مان را پرداخت كنيم متاسفانه رايان سايپا مي گويد ما اين پول (500 تومان هزار) را نقدا به شما برنمي گردانيم بلكه در آخرين قسط از شما كم مي‌كنيم، خواهش مي‌كنم رسيد گي كنيد.با تشكر از روزنامه خوبتان. (29/3)

1757- دخترم دراثر تصادفي در كرمانشاه كشته شد، آن موقع كرمانشاه بوديم حالا‌ آمدم شهرستان. الان 4 ماه است كه دادگاه و پاسگاه مرا نخواستند خواهشمندم با درج در روزنامه مساله را پيگيري كنيد. (29/3)

1930- مـن يـك مـديـر كـاروان هستم. حدود 10،15 سال است كه آزاد به سوريه و كربلا‌ كاروان مي‌بريم الان كاري كردند كه تمام زوار روي دستمان مانده‌اند، سازمان حج اجازه نمي‌دهد سفارت عراق ويزاي انفرادي بزند ما اين كاروان‌ها را ببريم، اگر امكان دارد چاپ كنيد تا به مسئولان گوشزد شود، بلكه به ما كمك بشود، 15 سال زحمت كشيديم و خيلي‌ها از كنار ما نان مي‌خوردند. (29/3)

2029- با توجه به اينكه تلويزيون اعلام كرده اخيرا بعضي از برج‌سازان و بسازبفروشان براي برخورداري از تسهيلات و ارفاقات بيشتر و پاره‌اي اغماضات از قانون پروژه خود را منتسب به برخي مقامات كشور مي‌نمايند، خوب است كه برخي سياستمداران پروژه‌هاي خود را به نام خود به اجرا درآورند تا با منتفي‌شدن شبهات، امكان هرگونه سوءاستفاده افراد سودجو از نام آنان از ميان برداشته شود.(29/3)

آفـتاب يزد: اين وضعيت بهانه خوبي است كه بعضي مسئولان به ارزيابي اين موضوع بپردازند كه چرا عده‌اي از مردم به راحتي اين سخنان را مي‌پذيرند؟ به عبارت ديگر، كدام زمينه‌هاي فعلي يا قبلي، ذهن مردم را براي اينگونه سوءاستفاده‌ها آماده كرده است؟

1926- پيامي راجع به خاموشي‌هاي برق داشتم و گرفتاري‌هايي كه ايجاد كرده و بعضي وقتها يخچال‌ها و موادغذايي مردم را خراب مي‌كند. يادم هست مسئولان مي‌گفتند مي خواهيم به كشورهاي همسايه برق بدهيم به تاجيكستان و ارمنستان، حالا‌ مي‌بينيم حتي برق به اندازه مردم خودمان هم ندارند و پيشنهادم اين است كه اگر اينها مي خواهند خاموشي باشد شب خاموشي بدهند دو تا 5/3 ساعت نصف تهران را از ساعت 12 تا سه و نيم و نصف ديگرش را هم از سه و نيم تا هفت. (29/3)

0839- درخصوصي سازي بايد حق و حقوق رعايت شود تا كارگران استثمار نشوند، كارخانه تعطيل نشود و براي فعال بودن كارخانه بايد يك نفر يا گروهي از طرف دولت هر كارخانه را تحت نظر و بازرسي قرار دهند. (29/3)

آفتاب يزد: مطمئن باشيد هر نوع بهانه‌سازي براي دولت در جهت نظارت بر عملكرد واحدهاي توليدي بخش خصوصي، انگيزه بسياري از سرمايه‌گذاران براي خريد واحدهاي توليدي را از بين مي‌برد. در ضمن به نظر مـي‌رسـد بـعـضـي افـراد بـايد ديدگاه خود نسبت به سرمايه‌گذار و سرمايه‌گذاري را اصلاح كنند و بدانند كساني كه به دنبال سوءاستفاده اقتصادي باشند خود را درگير مشكلات متعدد مربوط به در كشور نمي‌كنند، بلكه با فعاليت در عرصه دلالي بدون آنكه مشكلات كارگري، بيمه، ماليات و ... داشته باشند هر روز بر حجم دارائي‌هاي خود مي‌افزايند. اما كسي كه وارد عرصه توليد مي‌شود علاوه بر علاقمندي به سودآوري، علاقه خاصي به توليد هم دارد. در ضمن قريب به اتفاق كساني كه وارد عرصه توليد مي‌شوند به هيچ وجه حاضر نيستند كارگر خوب را از دست بدهند و اگر به جاي برخي قوانين سخت گيرانه كه ظاهرا براي حمايت از كـارگـران اسـت، قـوانـيـنـي بـا هماهنگي كارگران و كارفرمايان تنظيم شود هم به نفع كارگران خواهد بود و هـم بـه سـود كـارفرمايان و انگيزه كارفرمايان براي سـرمـايه‌گذاري و اشتغال تعداد بيشتري از افراد را افزايش مي‌دهد.

2106- وزير علوم فرمودند اگر رفتار غيراخلاقي يكي از مسئولان دانشگاه زنجان با يك دانشجو ثابت شود برخورد قاطعي با او خواهد شد. خدمت وزير محترم عرض مي‌كنم اولا‌ برخورد قاطع با ايشان در مسئوليت قوه قضائيه است نه وزارت علوم، ثانيا خواهش مي‌كنم راه بيفتند در بعضي دانشگاههاي ديگر هم ببينند چه خبر است؟ (29/3)

2133- از تويسركان تماس مي‌گيرم. جاي خالي منشور آزادي كوروش بزرگ در موزه‌هاي ايران دل هر ايراني وطن پرستي را به درد ميآورد، سنگ نوشته‌اي كه از افتخارات تاريخي بــــراي اين مـــلت بــــزرگ است، از دست‌انـــــدركاران ميراث فرهنگي خواهش مي‌كنم اقدامات لازم براي خريد اين اثر ارزشمند را شروع و مسلم بدانيد كه اين ملت بزرگ با شور و اشتياق بهاي آن را خواهند پرداخت، بنده با آن كه وضع مادي مناسبي ندارم، حاضرم شخصا براي اين امر مبلغي پرداخت نمايم. (29/3)

1847- از قزوين تماس مي‌گيرم. بازنشسته آموزش و پرورش هستم. قريب 50 سال پيش، از تهران ليسانس شيمي گرفتم حقوقم 289 هزار تومان به اضافه مقداري حدود 50 هزار تومان عائله‌مندي است امروز رفتم حقوق بگيرم ديدم عائله‌مندي را حذف كردند در دستم فيش آب، برق، گاز و تلفن هست كه 52 هزار و پانصد تومان مي‌شود. آقاي رئيس‌جمهور آيا اين وضعيت را عدالت مي‌دانند؟ (29/3)

1803- ما تعريف درستي از خصوصي‌سازي نكرده‌ايم. خصوصي سازي يعني رقابت در توليد، با تلاش كارگران و تعهد كارخانه داران در خودكفايي كشور، خصوصي‌سازي رهاسازي نيست، بي تعهدي نيست، كارخانه‌ها بولدوزر زدن و كارگران را بلاتكليف رها كردن و پولها را در كشوري چون امارات سرمايه‌گذاري كردن، خصوصي سازي نيست. (29/3)

0934- از خوزستان تماس مي‌گيرم. يكشنبه 26 خرداد در روزنامه‌تان درج شده بانكها از محل وصول مطالبات و فروش دارايي‌هاي خود وام دهند، همين را آقاي مظاهري پارسال كه در روزنامه كيهان هم خبرش درج شده بود اعلام كردند، اما بانكهاي خوزستان مي‌گويند با محدوديت اعمال شــــده براي ما، از وام دادن معذوريم، خوب اينجا بعضي از بانكها فقط تمرد كردنــــد و فرمايشات بزرگـــــــان چيز ديگري مي‌باشد و عملكرد بانكها چيز ديگري است، خواهشمنــــدم به اين امـــــر رسيدگي بشـــــود و اين را هـــــم در روزنامه‌تان درج كنيد كه اين بانكها از كجا دستور مي‌گيرند.(29/3)

1230- در حوادثي كه در سطح بين‌المللي و منطقه‌اي اتفاق مي‌افتد معمولا‌ صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران اقدام به برگزاري ميزگردهاي تحليلي مي‌كند كه اولا‌ افراد شركت‌كننده در ميزگردها چهره‌هاي تكراري هستند، دوما مواضع همه شركت‌كنندگان تقريبا يكسان است و سوما تحليل‌هايي كه ارائه مي‌دهند همان مواضع كانال‌هاي رسمي كشور هست كه معمولا‌ توسط سخنگويانشان بيان مي‌شود، خواستيم بدانيم اين ميزگردها براي تحليل واقعي وقايع است يا توجيه بعضي مواضع؟ (29/3)

0920- از كرمانشاه تماس مي‌گيرم. در حدود يك ماه پيش آقاي وزير فناوري اطلاعات در تلويزيون اعلام كردند كه براي تغيير آدرس موبايل مبلغ 5 هزار را به 3 هزار تقليل داديم، ولي من سه روز است كه رفتم آدرس را عوض كردم حدود يك هفته است كه قبض آمده 5 هزار تومان كسر كردند. (29/3)

2059- درحالي كه برخي از اصولگرايان در چند سال گذشته وقت خود را به جاي مسائل اساسي جامعه به مسائلي نظير جداسازي دختران و پسران در دانشگاهها صرف كردند در بسياري از پاركهاي عمومي اروميه نسبت به كارگذاري وسايل ورزشي بدنسازي - كه البته نفس كار قابل تقدير است - اقدام نموده و زنان و مردان به طور مسالمتآميز و در صلح و صفا در كنار يكديگر به ورزش و نرمش مشغولند و هيچ كس به خاطر از دست رفتن ارزش‌هاي اسلامي كفن نمي‌پوشد. (29/3)

2105- شبكه چهار سيما چند شب بدون پخش كردن اذان مغرب برنامه عادي خود را ادامه مي داد، حالا‌ جريمه‌اش كرده‌اند و ادعيه بعد از اذانش ده دقيقه الي يك ربع بيشتر از بقيه كانال‌ها طول مي‌كشد. (29/3)

آفتاب يزد: راستش را بخواهيد كمتر فرصت پيدا مي‌كنيم تلويزيون را ببينيم در عين حال پيام شما را چاپ مي‌كنيم تا اگر مسئولان مربوطه صلاح دانستند، جواب دهند. البته به طور كلي به نظر ما مي‌توان در كنار ارتقاي كيفيت ساير برنامه‌ها، دقايقي از وقت تلويزيون را نيز به پخش مناجات‌هاي زيبا اختصاص داد تا فرصتي براي تجديد قواي روحي مردم فراهم شود.

1020- از بابل تماس مي‌گيرم. ما الان در شهر بابل مشكل مسكن داريم، نزديك به ده هزار نفر در مسكن مهر ثبت‌نام كردند يك وجب زمين تا به حال به كسي تعلق نگرفته است. مي‌خواستم لطف كنيد پيگيري كنيد ببينيد مشكل ما حل مي‌شود يا نه؟ چه جوابي دارند؟ (29/3)

2127- اگر بنده بخواهم نان كنجدي نخورم بايد چه كسي را ببينم؟ از نظر نانوايي‌ها اختيار نان بدون كنجد خوردن را ندارم، براي سودجويي بعضي نانوايان بايد نان كنجدي بخورم، حداقل 40 درصد نان‌خوران مملكت دندان مصنوعي دارند كه بنده هم يكي از آنان هستم، نان كنجد خوردن با دندان مصنوعي مشكل است كنجد لاي لثه و دندان مي‌رود و خوردن را با مشكل مواجه مي‌كند.(29/3)

آفتاب يزد: چند بار در اين ستون نوشته‌ايم كه ظاهرا توافق نانوشته‌اي ميان دستگاههاي دولتي و نانوايان به وجود آمده كه نانوايي‌ها نان را گران نكنند تا به بعضي شعارهاي دولت درخصوص جلوگيري از گراني ارزاق مردم، خدشه وارد نشود. از طرف ديگر كسي هم بـراي نانوايي‌هايي كه با پاشيدن چند ريال كنجد بر روي نان، صدتومان پول اضافي از مردم مي‌گيرند، مزاحمت ايجاد نمي‌كند!

0612- فكر مي‌كردم اين ستوني را كه براي مردم گذاشته‌ايد همين طور عادي است. اگر پولي يا چيزي بايد بپردازيم بگوييد تا به حسابتان بريزيم تا پيام ما را هم چاپ كنيد. بنده راننده هستم. گفته بودم كه بيمه تامين اجتماعي براي 900 هزار تومان ما را 600 هزار تومان جريمه كرده است. خواستم اين مطلب را درج فرمائيد تا بدانند به سر مردم چه ميآورند. (29/3)

آفتاب يزد: پيام قبلي شما طبق نوبت چاپ شد. در ضمن اگر وجه اضافي در اختيار داريد به جاي آنكه بخشي از آن را براي چاپ پيامتان در روزنامه اختصاص دهيد، آن را ذخيره كنيد كه اگر باز هم حق بيمه گران شد، بتوانيد اتومبيل خود را بيمه نمائيد!

1821- از كرج تماس مي‌گيرم. بازنشسته نيروهاي مسلح هستم و با حقوق زير 300 هزار تومان دارم زندگي مي‌كنم. خواهش مي‌كنم از وزير دفاع سوال كنيد كه وضعيت سهام عدالت ما به كجا رسيده؟ (29/3)

2349- از اردستان اصفهان تماس مي‌گيرم. فرهنگي بازنشسته و يكي از خوانندگان روزنامه شما هستم. امروز رفتيم حقوق بگيريم حق عائله‌مندي ما را در استان اصفهان قطع كردند، آيا اين كمك دولت در سال 87 بود؟ (29/3)

2004- زمستان گذشته وزير نيرو به هموطنان اطمينان مي‌داد كه تابستان آينده خاموشي برق نداريم، تابستان جاري وزير نفت به هموطنان اطمينان مي‌دهد كه زمستان آينده كمبود گاز نداريم. (29/3)

آفتاب يزد: به اين مي‌گويند هماهنگي!

1229- از اصفهان تماس مي‌گيرم. خدمت وزير راه و ترابري عرض مي‌كنم كه شما كه مي‌فرمائيد بودجه نداريم چه طور بودجه داريد در عراق تونل 2500 متري بزنيد، ولي در ايران نمي‌توانيد تونل بزنيد؟ (29/3)

0209- نزديك نماز صبح مزاحمتان مي‌شوم كه عرض كنم آيا اگر بنده نوعي به خاطر گراني وحشتناك و سه، چهار برابر شدن كرايه خانه مثل مرحوم ژان وال ژان بينوايان ناچار به دزدي بشوم و يك قطعه نان بدزدم آيا مورد حمايت قرار خواهم گرفت؟(29/3)

آفتاب يزد: ما مطمئن هستيم اگر براي تامين زندگي قرار بر تخلف و مفسده باشد آخرين گروهي كه به اين دام مي‌افتند عده‌اي از ضعيف‌ترين اقشار جامعه هستند و گروهي كه سردمداران تخلف خواهند بود كساني هستند كه رنگ و بوي نفت و انواع رانت را مي‌توان در چهره آنها ديد!

0820- چرا در همه ادارات پس از بازنشستگي يك نفر جايگزين مي‌شود به جز آموزش و پرورش؟( !29/3)

1323- از لا‌هيجان تماس مي‌گيرم. هميشه درخشان و تابان در عرصه حق و حقيقت گويا باشيد، در جريده عزيز شما مورخ 30/2/87 مرقوم بود پرداخت مطالبات بازنشستگان نيروهاي مسلح با پاداش پايان خدمت سال 87 آنان پرداخت مي‌شود و تامين اعتبار شده است كه اكنون پرداخت نشده، عزيزم آن ايماني كه مردم به گفتار شما دارند و روش شما با روش برخي مديران متفاوت‌ مي‌باشد پس وعده‌هاي آنان را به مردم انتقال ندهيد.(29/3)

آفتاب يزد: ما بايد اخبار رسمي را منتشر كنيم و پس از آن هم موظفيم وعده‌هاي اجرا نشده را به رخ مسئولان بكشيم.

0635- سوالي از برخي مسئولان داشتم. مي‌خواستم بدانم برنامه دشمنان خارجي براي قطع برق چه بود كه دولت خدمتگزار توانسته است آن را به اين حد فعلي برساند؟ (29/3)

2330- بنده يكي از جانبازان جنگ تحميلي هستم. مدت 24 سال است كه جانباز شدم و دچار آسيب ديدگي روحي و جسمي گشته‌ام. با تمام اين آسيب‌ديدگي‌ها بنياد جانبازان به بنده 15% از كارافتادگي در نظر گرفته است. متأسفانه به وضع معيشتي جانبازان توجه كافي نمي‌شود، در حالي كه جناب رئيس جمهور در اولين سفر به عراق وام ميلياردي به آن كشور اعطا مي‌كند.(28/3)

آفتاب يزد: لطفا در خبررساني خود دقت كافي داشته باشيد. وام 50 ساله با بهره ساليانه نيم درصد.

1152- از مرند تماس مي گيرم. خواستم از آقاي لا‌ريجاني رئيس مجلس تقاضا كنم اين آنتن هاي ماهواره و بشقاب هاي ماهواره را آزاد اعلام كنند تا مورد سوء استفاده اشخاص قرار نگيرد. (28/3)
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 586]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن