تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 اسفند 1402    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

وکیل کرج

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

نرم افزار حضور و غیاب انیگما

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1791811685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

7 ماسك و لوسیون گیاهی برای یک هفته شما


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:


 

سلامت نیوز: خوشبختانه امروزه مردم در سراسر جهان به فواید و خواص گیاهان و مواد طبیعی در بهبود اختلالات و بیماری‌های پوستی پی‌برده‌اند و تلاش دارند كه به مرور، مواد طبیعی را همچون گذشته جایگزین مواد شیمیایی و انواع كرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی كنند.

این انتخاب موجب شده تا امروزه بسیاری از كارخانه‌ها و تولیدكننده‌های محصولات بهداشتی و آرایشی در سراسر جهان از این موضوع استقبال كنند و بسیاری از محصولات خود را با منشا گیاهی و طبیعی به بازار فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی ارائه كنند. در این شماره قصد داریم چند گیاه و میوه را كه بیشترین استفاده را در تهیه كرم‌ها و مواد بهداشتی ضد‌چروك دارند به شما معرفی كنیم و دستور خانگی آن را با شما درمیان بگذاریم. با تهیه این ماسك‌های گیاهی در منزل می‌توانید با خیال راحت از ساده‌ترین خوراكی‌هایی كه در دسترس دارید برای پیشگیری از پیری زودرس و بروز چین و چروك صورت كمك بگیرید.

لوسیون خانگی ضد‌پیری

برای تهیه این لوسیون خانگی باید از گیاه دم‌اسب استفاده كنید. این گیاه را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی تهیه كنید. تهیه لوسیون با كمك این گیاه و استفاده روزانه از آن، بهترین دارو برای پیشگیری از بروز چین و چروك در سطح پوست است. این گیاه امروزه توسط بسیاری از كارخانه‌های تهیه مواد آرایشی و بهداشتی برای تهیه لوسیون‌ها و كرم‌های درمان‌كننده چین و چروك استفاده می‌شود. برای شروع كافی است یك لیوان از جوشانده گیاه دم اسب را با یك استكان گلاب و 2 قاشق غذاخوری سركه تركیب كنید و هر شب آن را با كمك پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بكشید.

چروك درمانی با حمام گیاهی

یكی دیگر از روش‌های درمان چین و چروك‌های سطحی پوست استفاده از حمام گیاه دم اسب است. برای استفاده از این حمام می‌توانید 3 لیوان از جوشانده گیاه دم‌اسب و آب را درون آب نیم ولرم وان بریزید و به‌مدت 20 دقیقه در این آب دراز بكشید. استفاده از این حمام گیاهی 2 بار در هفته تاثیر زیادی در درمان چین و چروك‌های پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست دارد. برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب كافی است 200 گرم از این گیاه را با 4 لیوان آب جوش در ظرفی بریزید و روی حرارت قراردهید تا از این 4 لیوان تنها 2 لیوان باقی بماند. سپس این جوشانده را به آب وان اضافه كرده و حمام كنید.

با عصاره رازیانه جوان شوید

عصاره رازیانه اگر چه به‌صورت صنعتی در عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی وجود دارد اما شما در منزل نیز می‌توانید آن را تهیه كنید. تنها كافی است گیاه خشك شده رازیانه را از عطاری‌ها خریداری كنید و 3 قاشق غذاخوری از آن را با 2 لیوان آب جوش، دم كنید. پس از آن‌كه آب به جوش آمد و یك لیوان از آب این مخلوط باقی ماند حرارت را خاموش كرده و این مخلوط را از صافی بگذرانید. سپس اجازه دهید كه عصاره به‌دست آمده از رازیانه خنك شود. پارچه‌ای نخی و سفید رنگ بردارید و آن را با عصاره خیس كرده و روی صورت خود بكشید. 20دقیقه دراز بكشید و هر گاه لازم شد عصاره رازیانه را روی پارچه اسپری كنید. عصاره رازیانه كمك می‌كند پوستی جوان و با نشاط و بدون چروك داشته باشید.

لوسیون گل ختمی و درمان خشكی پوست

خشكی پوست نیز از جمله عواملی است كه به بروز چین و چروك در سطح پوست منجر می‌شود. هر چقدر میزان رطوبت پوست كمتر و میزان خشكی آن بیشتر باشد، چین و چروك‌های ریز و عمیق تری در پوست نمایان می‌شود. برای پیشگیری از بروز این چین و چروك‌ها بهترین راه استفاده روزانه از لوسیون گل و برگ ختمی است. برای تهیه این لوسیون كافی است 30 گرم از برگ و گل ختمی خشك شده را در 2 لیوان آب بجوشانید و آن را صاف كنید. این جوشانده را پس از سرد شدن هر شب بعد از پاك كردن كرم‌ها و مواد آرایشی از صورت‌تان روی پوست‌تان بزنید. این لوسیون علاوه‌بر آبرسانی به سطح پوست مانع از بروز چین و چروك درصورت می‌شود. شما می‌توانید این لوسیون را تا صبح روی پوست صورت و گردن خود حفظ كنید.

ماسك مرطوب‌كننده گلیسیرین و خیار

تقویت سلول‌های پوست و آبرسانی مناسب به آن‌ها برای پیشگیری و درمان خشكی و چین و چروك عمیق پوست از مهم‌ترین توصیه‌هایی است كه متخصصان زیبایی و پوست به مراجعه‌كنندگان خود می‌كنند. برای استفاده از این ماسك كافی است یك خیار متوسط را بدون پوست رنده كنید و آن را با یك قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین تركیب كرده و به‌مدت 20 دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. تكرار این ماسك به‌مدت 10 شب، آبرسانی مناسبی برای افرادی كه پوست خشك یا فوق العاده خشك دارند، است. برای تهیه این ماسك حتی می‌توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده كنید. كافی است پوست خیار رارنده‌كرده و با گلیسیرین مخلوط كنید.

لوسیون گیاهی ویژه 30ساله‌ها

تمامی خانم‌هایی كه به تازگی 30 سالگی را پشت سر گذاشته‌اند بهتر است از لوسیون گوجه فرنگی برای حفظ لطافت پوست و پیشگیری از خشكی و چین و چروك زودرس استفاده كنند. بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی، درمان با گوجه‌فرنگی كه یك سبزی طبیعی است را بهترین شیوه برای جلوگیری از بروز چین و چروك در پوست صورت می‌دانند. برای تهیه لوسیون طبیعی نیاز به 2 گوجه فرنگی دارید. یكی از آن‌ها را رنده كرده و كنار بگذارید. سپس دیگری را داخل مخلوط‌كن انداخته و به‌صورت مایع در‌آورید سپس آن را با یك قاشق غذاخوری آبلیموی تازه تركیب كرده و كنار بگذارید. برای شروع كافی است به‌مدت 20 دقیقه گوجه‌فرنگی رنده شده را روی تمامی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را از صورت خود برداشته و یك دستمال نخی تمیز را درون مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو بیندازید و آن را به‌مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خورد قرار دهید و در محیطی آرام دراز بكشید. سپس صورت خود را با آب نیم ولرم بشویید.

ماساژ صورت با ماسك اسفناج

ماساژ صورت با ماسك اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات و سلامت سلول‌های پوستی دارد. این ماسك از آن جهت كه با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آن‌ها نیز كمك می‌كند. برای تهیه این ماسك كافی است 3 عدد برگ اسفناج را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به‌مدت 3 تا 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این كار موجب می‌شود برگ‌ها نرم و لطیف شوند سپس برگ‌ها را به وسیله صافی از شیر جدا كرده و پس از سرد شدن روی صورت خود خمیر كنید. اجازه دهید این برگ‌ها به‌مدت 20 دقیقه روی صورت‌تان بماند. در این مدت می‌توانید خیلی آرام عضلات صورت‌تان را ماساژ دهید. پس از پایان این مدت با كمك شیری كه از تهیه ماسك باقی مانده صورت‌تان را بشویید و اجازه دهید تا مدتی این شیر روی صورت‌تان باقی بماند. سپس صورت‌تان را با آب خنك بشویید.

هر روز هفته با یک ماسک

جایگزین کردن ماسک ها و لوسیون‌های گیاهی به جای انواع کرم‌های بهداشتی و مرطوب کننده های شیمیایی در حفظ نشاط و سلامت پوست در دراز مدت بسیار موثر است. اگر چه امروزه کرم ها و لوسیون های طبیعی مختلفی با منشاء گیاهی و حیوانی توسط کارخانه های داروها و لوازم آزایشی تهیه و وارد بازار دارو می شود اما این محصولات گیاهی در مقایسه با انواع سنتی آن که بدون دخالت صنایع تولید و تهیه می شوند، خواص کنترل شده و محدود تری دارند.

از این رو برای دریافت نتایج بهتر کافی است از ماسک ها و لوسیون های گیاهی که به شما معرفی کردیم در طول هفته هر شب پیش از خواب استفاده کنید. این ماسک ها را به مدت 02 تا 03 دقیقه روی پوست تان نگه دارید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5682]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن