تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796899731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوال در مورد بنرهای دوبعدی با چشم انداز سه‌ بعدی!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: JUDYABBOT19-10-2007, 09:44 PMبا سلام میخواستم بدونم این بنر‌های تبلیغاتی که توی مسابقات فوتبال کنار دروازه ها میزارن که از دور و در زاویه‌ای خاص اونا رو سه بعدی میبینی اما توپ و فوتبالیست میتونن از روی اون رد بشن رو چجوری درست میکنن چون فقط از لحاظ ظاهری سه بعدی هستن و در واقع دوبعدی هستن با دید سه بعدی!!!! میخواستم بدونم میشه یه طرحی یا نوشته‌اس تبلیغاتی رو روی سقف زد که همچین حالتی داشته باشه؟! TT-Graphic19-10-2007, 11:20 PMسوال خوبیه .این اتفاق فقط خطای دیده . یک بازی با پرسپکتیو . اینجور بنر ها برای یک زاویه رویت خاص ( دوربین اصلی ) طراحی شدن و فقط از همون زاویه برجسته دیده میشن . وافراد دیگه اونو کاملا فلت و تخت و بدون بعد میبینن .در واقع میشه اینجوری گفت که سطحی که اون تصاویر روش تصویر میشه یک شیط معمولیه ولی به شکل ذوذنقه .درست کردنش سخت نیست به شرطی پرسپکتیو و خوب بشناسی . گریز ، شیب و ... ولی توضیح دادنش خیلی سخته !!! کافیه یه قلمو کاغذ بردارید و خودتونو تو اون زاویه دید تصور کنید و رو کاغذ پیاده کنید .یک کاغذ دیگه بر میدارید و عمود بر چشمتون میذارید و بعد اون کاغذ اولی رو میچرخونید تا یکی از اضلاع این ذوذنقه ترسیم شده موازی شه با ضلع کاغذ دومیه . این دقیقا همون تصویریه که باید طراحی شه و پلات گرفته شه .البته بدون در نظر گرفتن گریز ( یعنی دو ضلع بزرگ این ذوذنقه با هم موازین ) !!! Pejvak6120-10-2007, 08:45 AMاين يه نرم افزار كه با فرض Prespective زمين مسابقه اونو با زاويه ديد فيلمبردار يكي ميكنن و در طول بازي كه دوربين حركت ميكنه اونو مطابق حركات دوربين زاويه شو تغيير ميده و به بازيكنان و هر چيز شبيه به اون هم حساسه در واقع يه سيستم رندر Realtime هستش. hrgh220-10-2007, 06:12 PMاینم یک مثال http://static.flickr.com/56/136089563_97c6ace89c.jpg Aminzikzak20-10-2007, 07:12 PMخب اگه تویه انجمن فتوشاپ مطرح میکردی زودتر به جواب میرسیدی ... اما خب همینجا هم جاش بد نیست ... بالاخره اطلاعاتمون در مورد کارای شبه سه بعدی هم بیشتر میشه ... یک کار دو بعدی رو میشه با سایه زدن حرفه ای طوری جلوه داد که بیننده فکر کنه نقاشی ما حجم داره و سه بعدیه. JUDYABBOT20-10-2007, 07:36 PMاين يه نرم افزار كه با فرض Prespective زمين مسابقه اونو با زاويه ديد فيلمبردار يكي ميكنن و در طول بازي كه دوربين حركت ميكنه اونو مطابق حركات دوربين زاويه شو تغيير ميده و به بازيكنان و هر چيز شبيه به اون هم حساسه در واقع يه سيستم رندر Realtime هستش. پژواک جان سلام دوست عزیز من فکر نمیکنم نرم افزاری باشه البته با نرم افزار اصل طرحشو طراحی میکنن و تواین هیچ شکی نیست اما اینکه اونو با نرم افزار و دوربین، سه بعدی نشون بدن همچی چیزی عملی نیست چرا که این بنر ها ثابته و هیچ تغییری نمیکنه در ضمن توی یه زاویه خاصی اونو میتونی سه بعدی ببینی. و در زوایه‌های دیگه این دید رو نداره. جالبه بدونید که من علاقه چندانی به فوتبال ندارم ولی به خاطر همین تابلوهای فلت به استادیوم رفتم و اونو از نزدیک دیدم هیچ ترفند نرم افزاری در تصویر نداره و هر چی هست به نوع طراحی و پرسپکتیو اون برمیگرده و خودم که از نزدیک اونو نگاه میکردم کاملاً نامفهوم و قروقاطی در زاویه خاصی به شکل ذوزنقه اونو کشیدن جالبه که از دور که نگاه میکرئم همین طوری سه‌ بعدی دیده میشد و اگه طرفند نرم‌افزاری یا فیلمبرداری میبود که میبایست من از دور هم اونو همونطوری کج و خوابیده میدیدم و خودم هم روی این گونه طرحها خیلی کارکردم در زوایای مختلف با برنامه‌های مختلف و در سایز ها و پرسپکتیوهای متفاوت اما اون چیزی که اونجا دیده میشه هرگز در عمل پیاده کنم شباهتهائی هم دارن ولی اون طرحها یه چیز دیگه هستن و لزوماً زاویه پرسپکتیو خاصی دارن اگه کسی در این زمینه اطلاعاتی داره یا نرم‌افزار خاصی داره خواهشن بگه تا همه‌مون استفاده بکنیم خیلی روش وقت گذاشته‌ام و هزینه زیادی کرده‌ام امیدوارم اینجا بتونم جوابمو بگیرم واقعاً خیلی برا من جالبه میگم جالبه چون گفتم که خیلی روش کارکردم و زمینه کاری خودم هم گرافیک و بیشتر محیطی کارمیکنم با این وجود هنوز راه درستشو پیدا نکردم ممنون از همه دوستان واقعاً از نظراتتون استفاده کردم JUDYABBOT20-10-2007, 07:53 PMخب اگه تویه انجمن فتوشاپ مطرح میکردی زودتر به جواب میرسیدی ... اما خب همینجا هم جاش بد نیست ... بالاخره اطلاعاتمون در مورد کارای شبه سه بعدی هم بیشتر میشه ... یک کار دو بعدی رو میشه با سایه زدن حرفه ای طوری جلوه داد که بیننده فکر کنه نقاشی ما حجم داره و سه بعدیه. این حرف شما درسته در مورد تاپیک زدنم توی انجمن گرافیک سه بعدی یا انجمن فتوشاپ خیلی با خودم کلنجار رفتم اما از اونجائی که خودم فتوشاپ کار کرده‌ام به این نتیجه رسیدم که اونو نمیشه تو فتوشاپ طراحی کرد البته میشه اونو شبیه سازی کرد ولی من مطمئنم که اون دید رو نداره چرا که خیلی امتحان کرده‌ام و برای همین اینو اینجا مطرح کردم البته امیدوارم که اساتید فتوشاپ کار هم این تاپیک رو بخونن و بتونیم از مطالبشون در این مورد استفاده بکنیم و همونطور که شما فرمودین اینکار رو میشه با فتوشاپ انجام داد که یه تصویر دوبعدی رو با سایه و افکت‌های خاصی اونو برجسته یا حتی سه بعدی نشون داد اما من فکر میکنم قضیه یه کم پیچیده‌تر از این حرفها باشه چون اینجا باید روی زاویه دید بیننده، عمق، فاصله و پرسپکتیو خود طرح و خیلی مسائل دیگه‌ای کار بشه من توی این محاسباتش موندم که چطوری و با چه نرم افزاری میشه اونو اجرا کرد TT-Graphic21-10-2007, 02:20 AMاز پشتکارت خوشم اومد . ایول داره .منم تو کارا همینجویم .من از بچگی عاشق پرسپکتیو بودم و عاشق کشف رموزش . خودم میشستم و با خودم تمرین میکردم که اگه 1نقطه ای اینجوریه 2نقطه ای چطوره ، 3نقطه ای چطور !!! پارسال توی 1شرکتی کار میکردم که نوعی چاپ سه بعدی مجازی انجام میداد . شرکت پدیده نو .چاپ لنتیکولار Lenticular نوعی چاپ با دقت دیوانه کننده که هزارم میلیمترم به شدت روی کیفیت کار تاثیر میذاره . تجربه خوبی بود . چاپی که روی یک سطح مسطح انجام میشد و در نهایت برجسته دیده میشد .کلی روش ور رفم و به نتیجه های خوبی هم رسیدیم ... در مورد این کاری که شما مطرح کردید باید بگم که بنظرم میدو نم که چجوری میشه این کارو کرد . حداقل برای فواصل دور مثل استادیوم عملیه ، برای نزدیک هم عملی هست ولی سخت تره چون هرچی جسمی به چشم نزدیکتر باشه ، پرسپکتیوش بیشتر به چشم میاد . پس بنابرین اگه بخایم این کارو برای فواصل نزدیک انجام بدیم این پرسپکتیو رو باید محاسبه کرد . یک آزمایش : 1- میتونید یک عکس از روی میز کارتون بگیرید و پرینتش کنید . 2- حالا گریز و پیدا کنید . 3- با توجه به گریز پیدا شده ، تصویر سه بعدی بنری مشابه بنرهای منشوری فوتبال بکشید بطوری که احساس شه که واقعا بک بنر اونجاست . 4- حالا صرف نضر از پرسپکتیو ، شکلی و که کشیدید و عینا توی Corel یا Photoshop یا Illustrator ترسیم کنید . ( همون شکل شبه ذوذنقه بدست اومده ) 5- پرینتش کنید ، ببرید و دقیقا بذاریدش همونجایی که رو عکس کشیدینش . 6- حالا دقیقا از همون زاویه ای که این عکسو گرفتید بهش نگاه کنید . یا بجای 3مرحله اول ( یعنی تصور وکشیدن ) واقعا یک شی رو بذارید اونجا . هر چیزی . مثلا موبایل . ( ولی بهتره برای شروع یک کاغذ و از وسط تا کنید و بذاریدش طوری که دو پایه داشته باشه مثل فوتبال . حتی میتونه روش تصویر و نوشته هم باشه ) تا جایی که میدونم باید جواب بده . تو فوتبال ( که منم مث شما خیلی اهلش نیستم ) بعضی وقتا که خطا میشه سریع یه دایره با همون پرسپکتیو رو زمین ظاهر میشه که فاصله رو تا در وازه نشون میده . اونقدر این پرسپکتیو دقیقه که آدم فکر میکنه با پرژکتور انداختنش رو زمین و همه دارن میبیننش !! ولی اینا همه نرم افزاره یا شایدم سخت افزار مخصوص !!! که قبلا اومدا مستطیلی و دقیقا منطبق با زمین بازی ودقیقا با همون گریز براش تعریف کردن و به دوربین اصلی وصله و یه نفرم کنترلش میکنه . با این روش رقتی گریزو داره و اندازه هام درسته و از دید دوربینم داره میبینه ، میتونه یک بنر و همون جا ازش عکس بگیره و عینن بفرستتش واسه اجرای 2بعدی !!! خبرشو حتما بدید من منتظرم ... Pejvak6121-10-2007, 08:49 AMپژواک جان سلام دوست عزیز من فکر نمیکنم نرم افزاری باشه البته با نرم افزار اصل طرحشو طراحی میکنن و تواین هیچ شکی نیست اما اینکه اونو با نرم افزار و دوربین، سه بعدی نشون بدن همچی چیزی عملی نیست چرا که این بنر ها ثابته و هیچ تغییری نمیکنه در ضمن توی یه زاویه خاصی اونو میتونی سه بعدی ببینی. و در زوایه‌های دیگه این دید رو نداره. جالبه بدونید که من علاقه چندانی به فوتبال ندارم ولی به خاطر همین تابلوهای فلت به استادیوم رفتم و اونو از نزدیک دیدم هیچ ترفند نرم افزاری در تصویر نداره و هر چی هست به نوع طراحی و پرسپکتیو اون برمیگرده و خودم که از نزدیک اونو نگاه میکردم کاملاً نامفهوم و قروقاطی در زاویه خاصی به شکل ذوزنقه اونو کشیدن جالبه که از دور که نگاه میکرئم همین طوری سه‌ بعدی دیده میشد و اگه طرفند نرم‌افزاری یا فیلمبرداری میبود که میبایست من از دور هم اونو همونطوری کج و خوابیده میدیدم و خودم هم روی این گونه طرحها خیلی کارکردم در زوایای مختلف با برنامه‌های مختلف و در سایز ها و پرسپکتیوهای متفاوت اما اون چیزی که اونجا دیده میشه هرگز در عمل پیاده کنم شباهتهائی هم دارن ولی اون طرحها یه چیز دیگه هستن و لزوماً زاویه پرسپکتیو خاصی دارن اگه کسی در این زمینه اطلاعاتی داره یا نرم‌افزار خاصی داره خواهشن بگه تا همه‌مون استفاده بکنیم خیلی روش وقت گذاشته‌ام و هزینه زیادی کرده‌ام امیدوارم اینجا بتونم جوابمو بگیرم واقعاً خیلی برا من جالبه میگم جالبه چون گفتم که خیلی روش کارکردم و زمینه کاری خودم هم گرافیک و بیشتر محیطی کارمیکنم با این وجود هنوز راه درستشو پیدا نکردم ممنون از همه دوستان واقعاً از نظراتتون استفاده کردم من منظورم تابلوي نتايج توي زمين بود. الآن كه رفتم و سئوال اول رو دوباره خوندم متوجه شدم كه منظور دوستمون اون عكسهاي چاپ شده روي يه پوشش پلاستيكي هستش كه بصورت ذوزنقه ميبرن و ميذارن كنار دورازه در اين مورد حق با شماست. ولي منظور من در مورد بعضي از افكتهايي بود كه نتيجه مسابقه رو تو زمين در حال حركت بازيكنان و همچنين فاصله محل كاشته شدن توپ با خط دروازه و شعاع محدوده ممنوعه اطراف توپ در هنگام ضربه ايستگاهي رو نشون ميده و تمام اينا با حركت دوربين آميحته شده و حساس هست بطوري كه به نظر ميرسه اين تصاوير رو زمين حك شدن. TT-Graphic21-10-2007, 11:30 AMمن از دیشب خیلی فکر کردم . متوجه یه سری اشتباه تو تصورم شدم . ولی جوابشم پیدا کردم . اینکه چجوری میشه و باید سایز تصویر نهایی رو پیدا کرد !!! سعی میکنم این دفه با تصویر توضیح بدم ... TT-Graphic21-10-2007, 02:32 PMسلام Judyabbot جان . اینم طریقه ساختن اینجور تصاویر که بالاخره گرشو باز شد !!! این فقط یک نمونه ساده و تنها روش درست کردن چنین تصاویریه . اینکه از چه راهی جلو بریم تا به مقصد برسیم . در شکل 1 تصویر مکعبی رو میبینیم که روی سطحی شطرنجی قرار گرفته . طول ، عرض و ارتفاع این مکعب به ترتیب 2 ، 1 وحدود 2 واحده سطح شطرنجیه . در شکل دو اومدم هر ساق این مکعب رو که تو این زاویه دیده میشن و ادامه دادم . http://i23.tinypic.com/28anfja.jpg در شکل 3 از قید بعد کار زدم و اونو 2 بعدی فرض کردم !! در این صورت شکل در جدولی حدودا 2x3 قرار گرفته . این دقیقا همون قسمت مجهول معماست که چجوری و با چه اندازه ای ما اینو بکشیم تا از اون زاویه سه بعدی دیده شه . http://i23.tinypic.com/2it6emq.jpg در شکل 4 با توجه به این مساله میایم اونو تو یه همچین جدولی با کمک گرفتن از همون خطوط هم امتداد ساقها میکشیمش . ( اون سطوح سیاه در حقیقت قسمتهای زاید شیت ما هستن ) http://i22.tinypic.com/2lxi2rr.jpg به خطوط زرد نگاه کنید !!! چقدر شیبشون با هم فرق داره !!! در حقیقت چنان چه تصویر 4 چاپ شه و دقیقان همونجایی که این مکعب قرار داره بشینه و دقیقا از همین زاویه به اون نگاه کنیم ، احساس خواهیم کرد که واقعا یه همچین مکعبی اونجاست !!! با تشکر ... JUDYABBOT21-10-2007, 02:44 PMاز پشتکارت خوشم اومد . ایول داره .منم تو کارا همینجویم .من از بچگی عاشق پرسپکتیو بودم و عاشق کشف رموزش . خودم میشستم و با خودم تمرین میکردم که اگه 1نقطه ای اینجوریه 2نقطه ای چطوره ، 3نقطه ای چطور !!! پارسال توی 1شرکتی کار میکردم که نوعی چاپ سه بعدی مجازی انجام میداد . شرکت پدیده نو .چاپ لنتیکولار Lenticular نوعی چاپ با دقت دیوانه کننده که هزارم میلیمترم به شدت روی کیفیت کار تاثیر میذاره . تجربه خوبی بود . چاپی که روی یک سطح مسطح انجام میشد و در نهایت برجسته دیده میشد .کلی روش ور رفم و به نتیجه های خوبی هم رسیدیم ... در مورد این کاری که شما مطرح کردید باید بگم که بنظرم میدو نم که چجوری میشه این کارو کرد . حداقل برای فواصل دور مثل استادیوم عملیه ، برای نزدیک هم عملی هست ولی سخت تره چون هرچی جسمی به چشم نزدیکتر باشه ، پرسپکتیوش بیشتر به چشم میاد . پس بنابرین اگه بخایم این کارو برای فواصل نزدیک انجام بدیم این پرسپکتیو رو باید محاسبه کرد . یک آزمایش : 1- میتونید یک عکس از روی میز کارتون بگیرید و پرینتش کنید . 2- حالا گریز و پیدا کنید . 3- با توجه به گریز پیدا شده ، تصویر سه بعدی بنری مشابه بنرهای منشوری فوتبال بکشید بطوری که احساس شه که واقعا بک بنر اونجاست . 4- حالا صرف نضر از پرسپکتیو ، شکلی و که کشیدید و عینا توی Corel یا Photoshop یا Illustrator ترسیم کنید . ( همون شکل شبه ذوذنقه بدست اومده ) 5- پرینتش کنید ، ببرید و دقیقا بذاریدش همونجایی که رو عکس کشیدینش . 6- حالا دقیقا از همون زاویه ای که این عکسو گرفتید بهش نگاه کنید . یا بجای 3مرحله اول ( یعنی تصور وکشیدن ) واقعا یک شی رو بذارید اونجا . هر چیزی . مثلا موبایل . ( ولی بهتره برای شروع یک کاغذ و از وسط تا کنید و بذاریدش طوری که دو پایه داشته باشه مثل فوتبال . حتی میتونه روش تصویر و نوشته هم باشه ) تا جایی که میدونم باید جواب بده . تو فوتبال ( که منم مث شما خیلی اهلش نیستم ) بعضی وقتا که خطا میشه سریع یه دایره با همون پرسپکتیو رو زمین ظاهر میشه که فاصله رو تا در وازه نشون میده . اونقدر این پرسپکتیو دقیقه که آدم فکر میکنه با پرژکتور انداختنش رو زمین و همه دارن میبیننش !! ولی اینا همه نرم افزاره یا شایدم سخت افزار مخصوص !!! که قبلا اومدا مستطیلی و دقیقا منطبق با زمین بازی ودقیقا با همون گریز براش تعریف کردن و به دوربین اصلی وصله و یه نفرم کنترلش میکنه . با این روش رقتی گریزو داره و اندازه هام درسته و از دید دوربینم داره میبینه ، میتونه یک بنر و همون جا ازش عکس بگیره و عینن بفرستتش واسه اجرای 2بعدی !!! خبرشو حتما بدید من منتظرم ... آقا ما دیشب اومدیم با کلی زحمت نشستیم و این همه تایپ کردم که مثلاٌ بحثمون رو ادامه بدیم که یهویی ناغافل کارتم تموم شد و تازه تایپ بحثمون رو هم از دست دادم الان هم که بعداز ظهر دیگه اون تمرکز دیشبی رو ندارم م جسته گریخته یه اشاره‌ای به مطالبی که میخواستم مطرح کنم میکنم اول از همه از لطف شما و دیگر دوستان بسیار ممنونم دوم اینکه میخواستم بیشتر در مورد اون شیوه چاپی که گفتین توضیح بدین و اینکه با چه نرم‌افزاری طراحی میشن و خروجی اونا برا چاپ چی هست و آیا میتونی یه نمونه از کارشو برامون آپ کنی ببینیم؟ سوم اینکه من قبلاً گفتم خیلی روی اینکار وقت گذاشتم و هزینه خیلی زیادی هم صرف اون کردم و به نتایج و تجارب خوبی هم رسیدم اما اون جوابی رو که دنبالشم هنوز پیدا نکردم من عین همون کاری رو که شما پیشنهاد کردی انجام دادم یه مدل واقعی از تابلوئی که میخواستم درست کردم با همون رنگ و لعاب و افکتهای سه بعدی بعد اونو در زوایای مختلف قراردادم و در زوایای مختلفتری هم ازش عکس گرفتم از هر زاویه‌ای که بگی و فکرشو بکنی و در فواصل متعددی و در عمقهای متفاوتی فکر کن بیشتر از 100 تا عکی گرفتم واونو با نرم‌افزارهای کورل ، فتوشاپ، و تریدی مکس هم باز سازی کردم اما عمراً اون کیفیت و دید لازم رو نداره و قطعاً یه جایی یکی از محاسباتش ایراد داره و جالب اینه که ما از هر عنصری که سه بعدیه در هر زاویه‌ای عکس بگیریم باز اون عکس حاصله دو بعدیه‍! نمیدونم منظورم رو گرفتی یا نه اینو باید جوری طراحی کرد که با این که اون در زاویه‌ای خاص بصورت فلت و تخت رو زمینه اما اونو کاملا ایستاده تصور بکنی و راز کارش هم همینجا نهفته‌است در حالی که این عکسی که مثلا از ماکت واقعی اون گرفتم رو در زوایای مختلف بازسازی کرده‌ام اما باین حال نتیجه کار و حاصل چاپ اون دوبعدیه و اون جذابیت لازمه رو نداره این مطلب هم که در مورد تعیین فاصله توپ تا دروازه و زاویه چرخش و حرکت و این حرفها هم نرم افزاریه و همونطور که دوستمون جان توضیح دادن با زاویه میدان و نسبت به حرکت بازیکنان و خیلی چیزهای دیگه حساسه و درضمن اینو فقط ما تماشا چی‌های پشت تلویزیون میتونیم ببینیم و تماشاچی زنده اون نمیتونه ببینه و دیدن این مشخصات برای بیننده حاضر در استادیوم امکان پذیر نیست ( تا جائی که من میدونم) که نیست! یه چیز دیگه هم که در تجاربم متوجه اون شدم اینه که تعیین نسبت سایز کار و تناسب اون با میزان فاصله شخص از اون کار با مسزان عمق یا شیرازه اون باید هماهنگ باشن و توی محاسباتم فرمول این نسبت و هماهنگی بین این سه اصل رو نمیتونم پیدا کنم و همینان که در کنار هم یه برداشت سه بعدی رو القا میکنن حالا ببینیم نظر شما چیه یه سایت خوب و راحت برای آپلود معرفی بکن من نمونه کارامو میزارم شاید بهتر متوجه مطالبم بشی و باز هم تشکر میکنم از اینکه وقتتو در اختیار این کار میزاری TT-Graphic21-10-2007, 03:14 PMیه سایت خوب و راحت برای آپلود معرفی بکن من نمونه کارامو میزارم شاید بهتر متوجه مطالبم بشی و باز هم تشکر میکنم از اینکه وقتتو در اختیار این کار میزاری http://tinypic.com/ این سایت خیلی خوبیه . درضمن شک ندارم آخرین روشی که فرستادم جواب میده !!! در هر صورت اگر خیلی وستون حیاتیه شماره مبایلمو براتون میفرستم تو پیغلمای شخصیتون تا سریعتر به نتیجه برسیم ... در مورد اونیکی روش چاپ ( LENTICULAR ) هم در اولین فرصت توضیحاتی و میدم . در مورد نمونه کار لنتیکولار باید بگم که فایلهای خروجی و عکسها و فیامهایی که از این نوع چاپ گرفته میشه به هیچ عنوان برجسته نیستن . در حقیقت خطای دید موجود در این نوع تصاویر کاملا وابسته به دید با دو چشمه . منتظرم باشید ... TT-Graphic21-10-2007, 03:17 PMروش اولی که پیشنهاد دادم اشتباه بود ، یعنی اصلا منتقی و علمی نبود . ولی اینیکی چرا ... حتما با دقت ببینیدش و روش فکر کنید !!! TT-Graphic21-10-2007, 07:43 PMخوب در مورد لنتیکولار LENTICULAR : من قبلا یک مقاله و توضیحات مختصر و مفید در این مورد برای درس چاپ ماشینی دانشگاهم نوشته بودم ، ولی الان هرچی دنبالش گشتم پیداش نکردم و بالاجبار از اول شروع میکنم : در کلی ترین تقسیم بندی لنتیکولاررا میتوان در دو مرحله پیش و پس از چاپ تقسیم کرد . در اینجا با طرح چندین سوال سعی دارم تا شما را با قسمتی از کلیات و مراحل پیش از چاپ آشنا کنم ... لنتیکولار چیست ؟ نوعی چاپ بر روی سطح مسطح که تصاویر را حاصل از این روش به شکل برجسته نمایان میشود .این تصاویر تنها هنگامی برجسته دیده میشوند که ناظر آن را با دو چشم نگاه نکند همان طور که قبلا هم اشاره کردم ( در پست قبلی ) چنانچه کسی از آنها عکس یا فیلم بگیرد ، چیزی که در نهلیت خواهد دید چیزی جز تصاویر راه راه و نا مفهوم نیست . چه عاملی باعث برجسته دیده شدن این نوع چاپ میشود ؟ در درجه اول نقش اصلی در این چاپ را PVCای بازی میکند که دارای خطوط راه راه و برجسته است وطرح پشت آن چاپ میشود . ودر درجه دوم نرم افزار مولد این تصویر . آیا به وسیله لنتیکولار تنها تصاویر برجسه میتوان تولید کرد ؟ خیر . به طور کلی 2نوع تصویر تولید میشود تصاویر برجسته و تصاویر انیمیشن . تصاویر برجسته نیز خود به 2دسته 3D layer و Real 3D تقسیم میشوند. Animation : پیچیدگی و دشواری این چاپ تنها اجازه 2 تا 6 فریم را بیشتر به این روش نمیدهد . ولی بهترین و با کیفیت ترین 2فریمی است . 3D Layer : در این روش پس انتخاب عکس مناسب که قابلیت لایه لایه شدن را داشته باشد ، آن را به کمک فوتوشاپ به تعداد لایه های دلخواه ( بهترین حالت 3لایه است ) تقسیم کرده و در نرم افزار مخصوص به هر لایه عمقی تعلق داده میشود . Real 3D : در این روش که به دلیل پیچیدگی بیش از حد از توضیح دادنش معذورم ، به همین مساله اکتفا میکنم که بهترین روش برای ایجاد این نوع تصاویر کمک گرفتن از نرم افزارهای 3D Modeling مانند 3Dmax و Maya است . زیرا که ممکن است عکاسی در این روش نیاز مند صرف زمان و هزینه چند برابر شود !!! حداکثر تا چه عمقی میتوان ایجاد کرد ؟ این میزان به شدت وابسته به نوع لنز مورد استفاده است . لنز ها بر اساس تعداد شیار ها در اینچ (LPI : Lens Per Inch ) تقسیم بندی میشند . هر چه لنز درشت تر باشد قابلیت ایجاد عمق بیشتری دارد . مثلا میزان عمق در تصاویری که بر پشت لنز 20 چاپ میشود ممکن است تا حدود 20سانتیمتر هم برسد . لنز های درشتتر ،ضخامت بیشتری( بین 1 تا 5میلیمتر ) دارند و در چاپ قابل استفاده نیستند و برای استفاده از آنان به یک پرینتر بسیار عالی و با کیفیت نیاز است . لنز معمول در چاپ لنز 70 یا 72 LPI است و ریز ترین لنزها 120 و 132 و حتی 150 LPI میباشند . سایز لنز دقیقا مشابه رزولوشن در کامپیوتر مباشد ، بدین معنی که هر چه LPI لنز مورد استفاده بالاتر باشد تصویر با کیفیتتر است !! در نهایت فایل خروجی به چه صورت است ؟ پس از انتخاب تصویر ، دوربری ، ساختن آرت ورک ، تنظیم عمق و چند تنظیم مربوط به نوع لنز زمان خروجی گرفتن از آرت ورک نهایی فرا رسیده . این فایلTIFF که تصویری راه راه و ناواضح است معمولا DPI ای بین 700 تا 1200 دارد . ( البته این DPI در صورتی است که از لنزهای سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2899]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن