تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797597166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فهيم: با تلخي سريال‌هاي امسال، جراحت مخاطب نيشتر مي‌خورد


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: محمدتقي فهيم گفت: متاسفانه امسال سريال‌ها تلخ هستند و به نياز مخاطب در ماه مبارك رمضان پاسخ نمي‌دهند. محمدتقي فهيم منتقد در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس در مورد سريال‌هاي ماه مبارك رمضان، اظهار داشت: هميشه در ماه مبارك رمضان، موضوعي محل مناقشه بوده و آن هم چگونه ارائه دادن درام‌هاي ويژه است، به زبان ديگر، هر مناسبت آثار در خورشان خود را مي‌طلبد كه اگر در اين راستا يك مركز راهبرد سوژه تشكيل نشود و اين آثار سوژه‌يابي نشوند و كارشناسي دقيقي صورت نگيرد، نتايج خوبي را در بر نخواهد داشت همچنانكه امسال نتيجه اين ‌شده كه سريال‌هاي ماه مبارك رمضان همه تلخ هستند و در شأن اين ماه نيستند. كارگردان "زرد سالاران " در ادامه افزود: به نظر من رسانه ملي بر اساس نياز مخاطبان بايد آثار را توليد كنند و نه ذائقه آنان در حالي كه به جاي آن كه تلويزيون نياز مخاطب را اقناع كند به شدت درگير آشفته حالي است و همه سريال‌ها به نوعي تلخ هستند كه اين نوع سريال‌ها نياز مخاطب را پاسخ نمي‌دهد و اين نشان مي‌دهد كه تلويزيون به آنچه ساخته مي‌شود قانع است چنانكه متاسفانه در هر چهار سريال روي آنتن صدا و سيما، دغدغه ازدواج اصلي‌ترين موضوع است اما آيا جدي‌ترين مسئله مردم ازدواج است؟ فهيم تصريح كرد: به نظر من در اين ماه خيلي مسائل جدي هشداردهنده را مي‌شود در قالب نمايش‌هاي مفرح ارائه داد تا با آماده‌سازي روحي فكري مردم جريان‌سازي فرهنگي صورت بگيرد. الان همه كاراكترهاي اصلي سريال‌ها افراد غني يا متوسط به بالا هستند. خصوصا كه در محتواي سريال‌ها، به علت‌ها پرداخته نمي‌شود و همه چيز حول معلول‌ها دور مي‌زند لذا تاثير عميقي هم نخواهد داشت. اين منتقد در ادامه در مورد مجموعه تلويزيوني "جراحت " ساخته محمد مهدي عسگرپور، اظهار داشت: اين سريال مي‌توانست به بستر آسيب‌هاي اجتماعي كمك كند اما در همين وضعيت فعلي هم به نظر من يك سرو گردن از ساير سريال‌ها بالاتر است اگر چه مي‌توانست به مسائل عميق‌تر جامعه بنگرد و آن‌ها را مورد چالش قرار دهد. فهيم ادامه داد: فيلمنامه سريال "جراحت " از قوت خوبي برخوردار است و شخصيت‌هاي اصلي كاملا در خدمت اثر هستند اما متاسفانه آدم‌ها و داستان‌هاي فرعي خوب درنيامده و از آموزه‌هاي ديني- سنتي پيروي نمي‌كنند بلكه به‌خاطر گرايش‌هاي سياسي در لايه‌هاي زيرين، تصنعي هدايت شده‌اند در صورتي كه اگر به اين مقوله‌ها اهميت داده مي‌شد، مجموعه تلويزيوني "جراحت " يك اتفاق مبارك در كارنامه "محمد مهدي عسگرپور " به شمار مي‌رفت. اين منتقد بازي‌هاي اين سريال را نيز خوب توصيف كرد و افزود: "امين تارخ " (بزرگ)، "آتنه فقيه نصيري " (انسي) و "علي‌عمراني " (اسماعيل) كاراكترها را درك كرده و به‌خوبي ايفا كرده‌اند و انتخاب اسامي آنها نيز در راستاي نشانه‌شناسي آثار هنري است اما بازي جوانان خوب درنيامده ‌است. "امير حافظ " ضعيف‌ترين بازي را دارد به ويژه كه بار درام بر دوش اين كاراكتر است. "ثريا قاسمي " (مامان لطيفه) نيز خيلي در اين نقش تكراري و كليشه‌اي شده است. او بازيگري قدرتمند است اما به نظر من، كاراكتر اجازه نداده تا وي با نقش همگرايي كند. او در ادامه به متن فيلمنامه قوي "سعيد نعمت‌الله " اشاره كرد و افزود: تيتراژ و موسيقي كار آن شكنندگي جاري در اين سريال را به خوبي نمايان مي‌كند و در مجموع فيلمبرداري و دكوپاژها نيز با كار هم‌خوان هستند. فهيم در ادامه در مورد مجموعه تلويزيوني "در مسير زاينده رود " ساخته حسن فتحي، اظهار داشت: سريال "درمسير زاينده رود "، از موضوع بديع، بكر و جذابي برخوردار است و تا حالا در هيچ سريالي به آسيب شناسي فوتبال پرداخته نشده بود. در واقع ويژگي "در مسير زاينده‌رود " پرداختن به خصلت فوتباليست‌ها است كه مسائل انحرافي در مسير آنان قرار دارد. او گفت: فضا سازي و لوكيشن كار خيلي مثبت است و انتخاب شهر اصفهان نشانه درك خوب "حسن فتحي " است كه كارش به نوعي رنگ و بوي بومي نيز به خود گرفته است. وي در ادامه افزود: حاشيه‌سازي‌هاي پيرامون لهجه در اين سريال را قبول ندارم و لهجه‌ها به‌خوبي درآمده‌اند. واقعيت اين است كه به علت فقدان كار فرهنگي، لهجه‌ها در كشورمان مسير تغيير به سود تهراني‌شدن را مي‌پيمايند. ويژگي‌ بعدي "در مسير زاينده‌رود " استفاده از بازيگران تئاتر است كه در اين سريال خوب جواب داده است. "محمد تقي فهيم " در پايان اين گفت‌وگو به مسائل منفي اين سريال نيز اشاره كرد و افزود: استفاده از پرده آبي در طول كار درنيامده است، استفاده از ماشين در خيابان آن كروماكي لازم را ندارد و به شدت توي ذوق مي‌زند و در كنار آن فيلمبرداري كار هم مناسب نيست. موسيقي كار هم معمولي است در صورتي كه مي‌شد از سازهاي بومي نيز استفاده شود. فضا و امكانات نيز خوب درنيامده و در بخش محتوا، سريال "در مسير زاينده رود " به سمت قصه رمانتيك در حركت است كه اين يك خطر براي سريال محسوب مي‌شود. در حالي كه شروع كار با ويژگي‌هاي اجتماعي بايد ادامه پيدا مي‌كرد و چالش آنها ادامه مي‌يافت. فهيم درباره "ملكوت " ابراز داشت: آهنج موضوع بسيار تكراري را انتخاب كرده كه از سال‌هاي دور و فيلم "شب‌نشيني‌ در جهنم " مي‌آيد. البته كار آهنج به‌لحاظ محتوايي كم‌نقص‌ترين است اما در قالبي ريخته شده كه دائم همه چيز دور خود مي‌چرخد. جلوه‌هاي ويژه كار آبرومند است و بازي‌ها حرفي براي گفتن ندارند. اين منتقد سينما "نون و ريحون " را كاري معلق ميان گرايش شبه‌روشنفكرانه و انواع ديگر دانست و گفت: مؤتمن هنوز تكليف خودش را با برنامه‌سازي براي داخل مشخص نكرده است. كاري كه در ساختار، نه كمدي است و نه جدي، فكاهه آن هم درنيامده است و همه چيز نقيض يكديگر حركت مي‌كنند. محتواي رودررويي سنت و مدرنيته آن در تطابق با ساختار آن فاقد انسجام است و مخاطب از آن چيزي دستگيرش نمي‌شود. بازيگرها در "نون و ريحون " هم جاهايي كنترل نشده‌اند و در اغلب مواقع رهبري ندارند و از كارهاي قبلي خود وام گرفته‌اند. خبرگزاري فارس




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 600]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن