تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797921125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاس دستگردي را صد ميليارد تومان مي فروشد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پاس دستگردي را صد ميليارد تومان مي فروشد
استيل آذين با 20 ميليارد تومان مشتري دست به نقد

بعد از كوچ تيم فوتبال پاس به همدان مجموعه ورزشي شهيد دستگردي در شهرك اكباتان كه محفل و مأمن اين تيم بود تنها ماند.

روزنامه سرمايه در ادامه مي نويسد: مجموعه اي عظيم شامل يك استاديوم فوتبال با زمين چمن مدرن و مهيا براي برگزاري فوتبال هايي در سطح اول مسابقات ليگ، سالن چندمنظوره، استخر و سونا، زمين چمن مصنوعي و بسياري امكانات ديگر روي دست نيروي انتظامي ماند كه فرماندهي آن سياست توجه به ورزش همگاني در نيروي انتظامي را پيش گرفته است و بعد از رفتن تيم فوتبال تصميم به فروش اين مجموعه عظيم دارد.

خصوصاً كه حفظ اين مجموعه با روال فعلي توجيه اقتصادي ندارد. سردار باران چشمه كه در حال حاضر مسووليت باشگاه فرهنگي- ورزشي پاس و اين مجموعه را برعهده دارد انگشت روي يك بحث اساسي در مقوله سرمايه گذاري و حفظ مجموعه هايي از اين دست مي گذارد.

او مي گويد: «حفظ اين مجموعه ها مخصوصاً براي بخش خصوصي توجيه اقتصادي ندارد و اگر سازمان هاي دولتي آن را مورد حمايت قرار ندهند ،مقرون به صرفه نيست چون ورزش محل كسب درآمد نيست و نمي توان اصلاً روي درآمد آن حساب كرد و مي شود گفت كه در ايران بخش خصوصي توانايي اداره چنين باشگاهي با اين عظمت را اينگونه ندارد.» نيروي انتظامي در اداره اين مجموعه امتيازها و البته مشكلاتي دارد.

امتياز آن ها اين است كه بسياري از كارهاي خدماتي مجموعه توسط نيروهاي دولتي انجام مي شود و براي مثال ماشين ها و برخي امكانات بدون صرف هزينه در اختيار آنها قرار مي گيرد اما از طرف ديگر آنها نمي توانند طبق تعرفه سازمان تربيت بدني از مراجعان براي استفاده از امكانات ورزشي پول دريافت كنند چرا كه موظفند به خانواده هاي نيروي انتظامي، بسيج و ديگر نهادها تخفيف هاي ويژه اي پرداخت كند كه اين بخش زيادي از درآمدها را كاهش مي دهد در حالي كه هزينه ها سرسام آور است.

يكي از راه هاي درآمدزايي اين مجموعه اجاره زمين چمن بود كه طي فصل گذشته به برخي از تيم ها اجاره داده شد و تيم هايي مثل استيل آذين مسابقات خود را در آن برگزار كردند. مبلغ اجاره پنج ميليون تومان براي يك روز كامل است.

اين در حالي است كه مجموعه اي مثل آزادي در شرايط مشابه 10 ميليون تومان اجاره داده مي شود اما مجموعه دستگردي روي همين رقم هم نمي تواند حساب ويژه اي باز كند. باران چشمه مي گويد: «اگر مرتب مي توانستيم زمين را اجاره بدهيم مي شد روي رقم آن حساب كرد اما اين اتفاق هميشه نمي افتد و مرتب نيست.

ما نهايتاً سه روز زمين را در ماه اجاره بدهيم، در ضمن نيم فصل و تعطيلات بين فصل هم از آن كسر مي شود. هزينه نگهداري چمن را هم فراموش نكنيد كه ماهي دو ميليون تومان است.» باشگاه پاس و اين استاديوم درهاي خود را به روي عموم گشوده است و نقش بسزايي در تشويق مردم براي شركت در ورزش همگاني دارد.

اين همان بهايي است كه دولت بايد در بحث ورزش بپردازد با پذيرفتن اين واقعيت كه بايد در ورزش هزينه كرد اما با كمي تدبير و كمك راهگشا مي توان در مجموعه اي اينچنيني به يك توجيه اقتصادي رسيد. باشگاهداران يك راهكار كلي ارائه مي دهند كه قابل تامل است؛اين مجموعه ها مي توانند به يك استقلا ل مالي برسند اگر اجازه داده شود در كنار فعاليت ورزشي كار اقتصادي هم انجام شود.

مثلاً شهرداري اجازه بدهد كه در حواشي باشگاه ها ،ساختمان هاي تجاري برپا شود تاحداقل تجهيزات ورزشي فروخته شود و به كمك اين فعاليت ها امورات اين مجموعه هم بگذرد و امكان سرويس دهي به ورزشكاران فراهم شود اما مي بينيم كه شهرداران محترم مناطق در اين زمينه توجيه نيستند. به اين پيشنهاد مي توان فعاليت هاي فرهنگي را هم اضافه كرد.

برپايي يك سالن سينما يا تئاتر در مجموعه هايي مثل دستگردي با اين وسعت و فضاي مناسب هم تلاشي است براي ارائه خدمات بيشتر به مردم و هم مفري براي درآمد بيشتر اين مجموعه ها و مشوقي براي حضور و سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين بخش كه بدون كمك و مساعدت دولت در شهرداري ها فعلاً ممكن و منطقي به نظر نمي رسد.

100 ميليارد تومان قيمت مجموعه دستگردي

اما مجموعه ورزشي دستگردي كه قسمتي از خاطرات اهالي فوتبال در آن شكل گرفته چقدر مي ارزد؟ در حال حاضر يك گروه كارشناسي مشغول بررسي امكانات سخت افزاري آن و قيمت گذاري مجموعه هستند اما سردار باران چشمه به صورت تقريبي از رقم 100 ميليارد تومان خبر مي دهد.

رقم چشمگيري كه براي فراري دادن بخش خصوصي كافي است. در واقع اين مجموعه هم درست مثل صباباتري كه عرضه شد اما هيچ مشتري اي سمتش نيامد، در حال حاضر هيچ خريداري ندارد چرا كه سرمايه گذاران مي دانند كه امكان بازگشت اين رقم وحشتناك وجود ندارد.

تنها كسي كه پا پيش گذاشته هدايتي مالك متمول باشگاه استيل آذين بود كه رقمي بين 15 تا 20 ميليارد تومان را مطرح كرده است كه براي نيروي انتظامي هم هرگز فروش مجموعه با اين رقم منطقي نيست. مسوولان پاس احتمال ورود دولتي ها پاي اين معامله را محتمل تر مي دانند: «بعيد مي دانم غير از دولتي ها كسي سراغ خريد اين مجموعه بيايد. شايد جايي مثل وزارت دفاع كه مجموعه اي در نوبنياد تهران دارد يا خود شهرداري ها. ما با اين توجيه و تدبير اين مجموعه را مي فروشيم كه سراغ مجموعه هاي كوچك تر برويم.»

او باز هم تاكيد دارد كه امكان به سود رساندن چنين مجموعه هايي در صورت مساعدت دولت وجود دارد هر چند كه به نظر مي رسد نيروي انتظامي كه با شركت در مسابقات ارتش ها و پليس هاي جهان هنوز هم ورزش حرفه اي را دنبال مي كند و به داشتن پايگاهي براي آن نياز دارد و اين پايگاه چه جايي مي تواند بهتر از مجموعه دستگردي باشد.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 396]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن