تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797870033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناوگان حمل ونقل جاده اي ظرفيت جابجايي 95 ميليون مسافر را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ناوگان حمل ونقل جاده اي ظرفيت جابجايي 95 ميليون مسافر را دارد
امسال بيش از 72 ميليون مسافر از طريق حمل ونقل عمومي جاده اي كشور جابجا مي شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا، "شهرام آدم نژاد"-مديركل دفتر حمل و نقل كالا و مسافر سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى كشور- با بيان اينكه در سال 87 ظرفيت جابجايي 95 ميليون مسافر را خواهيم داشت گفت:تابستان امسال بيش از 72 ميليون مسافر از طريق حمل ونقل عمومي جاده اي جابجا مي شود.

وي تشكيل پايانه هاي مسافربري در ايام پيك سفر،تامين ناوگان مورد نياز،هماهنگي بين دستگاههاي ذيربط وتشكيل كميته نظارت را از برنامه هاي تابستانه امسال عنوان كرد.

مديركل دفتر حمل و نقل كالا و مسافر سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى كشور ادامه داد:در صورت اجراي تمام برنامه هاي اين مركز تا پايان سال مي توان شاهد تغييرات مهمي در ساختار حمل ونقل جاده اي كشور بود.

وي در ادامه با اشاره به بيمه رانندگان جاده اي براساس بند "ض" تبصره 144 مصوبه مجلس شوراي اسلامي در سال گذشته اظهارداشت:بر اساس اين مصوبه، ده بيست وهفتم بيمه رانندگان به عنوان يارانه در اختيار آنها قرار مي گيرد كه اين امر هم اكنون در حال اجرا شدن است.

مديركل دفتر حمل و نقل كالا و مسافر سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى كشور ميزان بودجه براي پرداخت يارانه به رانندگان درسال 86 را 100 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت:امسال مبلغ بيمه تامين اجتماعي به رانندگان يك تا 5/1 برابر حداقل حقوق دستمزد در قانون است.

آدم نژاد با اشاره به اجراي بيمه تكميلي رانندگان مسافر در سال گذشته اظهارداشت:كليه رانندگان تحت پوشش بيمه عمر وحوادث در صورت فوت عادي 20 ميليون ريال،فوت در اثر حادثه 55 ميليون ريال به وارث و در صورت نقص عضو تا سقف 20 ميليون ريال تعلق مي گيرد.

به گفته وي به كليه رانندگان تحت پوشش بيمه عمر و حوادث و خانواده آنان، براي هزينه هاي درمان و بيمارستاني و عمل جراحي تا 15 ميليون ريال ،براي چهار عمل جراحي تا 25 ميليون ريال، هزينه هاي زايمان طبيعي 2 ميليون ريال، هزينه هاي آمبولانس و ساير فوريت هاي پزشكي در داخل شهر حداكثر تا 200 هزار ريال و خارج شهر 500 هزار ريال تعلق خواهد گرفت.

مديركل دفتر حمل و نقل كالا و مسافر سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى كشور اظهارداشت:براساس برنامه تا اواخر تابستان امسال بيمه رانندگان كاميوني به طور متمركز اجرا مي شود.

وي همچنين از اجرايي شدن بيمه بيكاري رانندگان در صورت اخذ مجور آن در پاييز خبرداد و گفت:به دليل فرسوده بودن شبكه ناوگان حمل ونقل جاده اي و كاهش ظرفيت مسافر، تعيين بيمه بيكاري رانندگان اين وسايل نقليه در هر سفر در دستور كار قرار گرفت.

آدم نژاد تصريح كرد: رانندگان مي توانند تا 6 ماه از مزاياي بيمه بيكاري در صورت بروز مشكل براي خود يا وسيله نقليه بهره مند شوند.

وي در ادامه با اشاره به بيمه مسووليت حمل ونقل جاده اي گفت:هرگونه حمل ونقل در سال گذشته 100درصد تحت پوشش اين بيمه قرار گرفت و همچنين 100 درصد محمولات به غير از شن و ماسه تحت پوشش بيمه بوده است.

آدم نژاد در بخش ديگري از سخنانش به سلامت شغلي رانندگان اشاره كرد وگفت:براي اجراي اين برنامه فعاليتها را در دو فاز تعريف كرديم كه فاز دوم از ارديبهشت ماه امسال آغاز شد.

وي هدف از اجراي طرح ياد شده را ارتقاء وضعيت سلامت رانندگان در جهت افزايش ايمني و امكان ارايه راهكار براي حفظ رانندگان حرفه اي وحفظ سلامت آنها عنوان كرد.

به گفته آدم نژاد، براساس طرح سلامت رانندگان، هر راننده موظف است دو سال يك بار كارت سلامت خود را كه در تمام پايانه هاي حمل ونقلي ارايه مي شود دريافت كند كه تاكنون بيش از 120 هزار راننده تعيين سلامت شدند.

مديركل حمل ونقل جاده اي و مسافري سازمان راهداري، آموزش رانندگان براساس 5 ويژگي مهارت قوانين و مقررات حمل و نقلي، قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، اخلاق حرفه اي و سلامت رانندگان را از ديگر برنامه هاي اين مركز تا پايان سال عنوان كرد.

وي تشكيل صنف كارگري رانندگان و تاسيس نشريه براي حمل و نقل جاده اي را از ديگر برنامه هاي اين مركز به منظور حفظ و نگهداري جان مسافران و رانندگان عنوان كرد.

آدم نژاد با اشاره به توزيع كارت هوشمند در بين رانندگان گفت: اين طرح در سال 84 با هدف شناسايي رانندگان براي فعاليت و اخذ اين كارت از سوي سازمان راهداري و وزارت راه براي تمام رانندگان فعال آغاز شد.

مديركل حمل ونقل جاده اي و مسافري سازمان راهداري از تجهيز 8 پايانه بزرگ كشور به سيستم مكانيزه خبر داد وگفت: در نظر داريم بيش از 12 پايانه را نيز به اين سيستم مجهز كنيم.

وي بااشاره به نوسازي ناوگان حمل ونقلي گفت: با توجه به سهميه بندي سوخت رشد 15 درصدي در بخش جابجايي مسافر در سال گذشته را شاهد بوديم كه اين امر سبب شد تا نوسازي ناوگان را به طور جدي تري در برنامه قرار دهيم.

آدم نژاد ادامه داد: امسال 6 ميليون و 750 دستگاه سواري كشور به حمل و نقل جاده اي اضافه مي شود و از اين ميزان 750 دستگاه جايگزين حمل و نقل فرسوده سواري خواهد شد.

مديركل دفتر حمل و نقل كالا و مسافر سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى كشور ميانگين عمر سواري هاي كرايه در كشور را 75/5 در سال عنوان كرد.

وي با اشاره به افزايش 4 هزار دستگاه ميني بوس به ناوگان حمل و نقلي كشور تا پايان امسال گفت:ميانگين عمر ميني بوس 23 سال است كه اين ميزان بسيار بالا است كه در نظر داريم با افزايش 4 هزار دستگاه اين ميزان را به 10 سال افزايش دهيم.

آدم نژاد با بيان اينكه يك هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل كشور اضافه شده است تصريح كرد: ميانگين عمر اتوبوس امسال 96/11 درصد است كه بايد طبق قانون به 10 سال برسد.

آدم نژاد بااشاره به 234 هزار كاميون در كشور گفت:بيش از 80 هزار از اين تعداد بالاي 20 سال عمر دارند.

وي از توقف فعاليت كاميون هايي كه عمر ناوگان آنها بيش از 40 سال باشد،خبرداد و گفت: اين وسايل نقليه ديگر حق فعاليت نخواهند داشت.

مديركل دفتر حمل و نقل كالا و مسافر سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى كشور تصريح كرد:درصورت تأمين يارانه مورد نياز، تمام برنامه هاي ياد شده اجرا مي شود.

آدم نژاد با اشاره به فروش اينترنتي بليط در كشور گفت:از اسفند سال 85 فروش اينترنتي بليط در كشور آغاز شد كه سال گذشته توانستيم 200 هزار بليط اتوبوس را به صورت اينترنتي به فروش برسانيم.

به گفته وي در سال جاري نيز 5 شركت در هر شهر به فروش بليط اينترنتي مي پردازند.

مديركل دفتر حمل و نقل كالا و مسافر سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى عدم تجهيز زيرساختهاي مورد نياز براي فروش اينترنتي بليط، ثبت نام و تأخير در برگشت پول هاي واريز شده را از جمله مشكلات فروش اينترنتي عنوان كرد و گفت: امسال 10 درصد بليط در بخش اتوبوس از طريق اينترنت به فروش مي رسد.

وي همچنين از رتبه بندي شركتها خبر داد و افزود: تا پايان بهمن ماه رتبه بندي تمام شركتهاي حمل و نقلي به اتمام خواهد رسيد.

آدم نژاد از اصلاح آيين نامه تاخير حمل و نقلي با در نظر گرفتن حقوق مسافر تا پايان سال جاري خبرداد.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 413]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن