تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793472409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين: 30‌ گونه پرنده بومي در منطقه حفاظت شده باشگل زندگي مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين: 30‌ گونه پرنده بومي در منطقه حفاظت شده باشگل زندگي مي‌كنند
خبرگزاري فارس: مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين گفت: 30 گونه پرنده بومي كه برخي از آنها كمياب هستند در منطقه باشگل زندگي مي‌كنند.


اميد روشن امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوين بيان داشت: منطقه حفاظت شده باشگل 25 هزار و 198 هكتار مساحت دارد كه در حدود 4 هزار و 500 هكتار آن منطقه امن است كه ورود به آن ممنوع است.
وي ادامه داد: در اين منطقه 30 گونه پرنده بومي زندگي مي‌كنند و در حدود 250 گونه پرنده در اين منطقه ديده شده است كه برخي از آنها به صورت مهاجر از اين منطقه عبور مي‌كنند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين اضافه كرد: 20 گونه پستاندار و 20 گونه خزنده در اين منطقه وجود دارد كه با توجه به كمياب بودن اين گونه‌هاي جانوري، شكار در اين منطقه ممنوع است.
وي افزود: در اين منطقه گونه‌هاي جانوري نظير قوچ، ميش، آهو، گرگ، روباه معمولي، شغال، گراز، خرگوش دشتي و ... زندگي مي‌كنند كه گربه وحشي، عقاب طلايي، پرنده شكاري دليجه، گرگ و آهو از جمله گونه‌هاي حمايت شده جانوارن در اين منطقه هستند.
روشن با اشاره به وجود گونه‌هاي مختلف گياهي در اين منطقه اظهار داشت: بيش از 300 گونه گياهي متنوع در اين منطقه وجود دارد كه گل گندم، ورك، جو وحشي، خارشتر، تلخ‌بيان و شيرين‌بيان از جمله اين گياهان است.
وي توضيح داد: منطقه حفاظت شده باشگل از سال 75 مورد حفاظت واقع شد كه با توجه به اهميت اين منطقه، طي سال‌هاي اخير سعي شده است تا با نگاه ويژه ظرفيت زيستگاهي منطقه ارتقا يابد تا افزايش و تكثير گونه‌هاي مختلف جانوري صورت گيرد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين اعلام كرد: ما از بخش خصوصي در راستاي تكثير برخي گونه‌هاي جانوري در اين منطقه حمايت مي‌كنيم كه اين حمايت به صورت در اختيار قرار دادن اطلاعات فني و اجازه كار است.
وي با اشاره به ديگر مناطق استان قزوين كه داري تنوع زيستي و گونه‌هاي مختلف گياهي و جانوري هستند، گفت: يكي از مناطقي كه در استان قزوين شكار و تيراندازي در آن ممنوع است منطقه الموت با 118 هزار هكتار مساحت است كه داراي تنوع زيستي و چشم‌انداز بسيار زيبايي است كه در تلاش هستيم در دور دوم سفر رياست‌جمهوري به استان قزوين، اين مكان را نيز جز مناطق حفاظت شده ثبت كنيم.
روشن يادآور شد: منطقه شكار ممنوع ديگري كه در استان قزوين وجود دارد منطقه طارم سفلي است كه داراي تنوع زيستي و منحصر به فردي است.
منطقه حفاظت‌شده باشگل در شمال غرب شهر تاكستان، در محدوده دهستان قاقازان و 55 كيلومتري شهر قزوين واقع شده است كه دو بناي تاريخي و فرهنگي امامزاده هفت‌صندوق و قزقلعه در اين منطقه قرار دارند.
انتهاي پيام؛/ف
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن