تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797955692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرحوم «نورالدين احمدي»؛ مروج فرهنگ قرآن و مكتب اهل‌بيت در شرق قاره سبز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مرحوم «نورالدين احمدي»؛ مروج فرهنگ قرآن و مكتب اهل‌بيت در شرق قاره سبز
گروه بين‌الملل: استاد مرحوم حاج «نورالدين احمدي» از حاميان و مروّجان فرهنگ قرآني و معارف اهل‌بيت (عليهم‌السلام) در منطقه بالكان بود كه در مسير دعوت به حق از هيچ كوششي فروگذار نكرده و حدود بيست و پنج سال براي تدريس علوم قرآني و معارف دين مبين اسلام به جوانان و نوجوانان مقدونيه تلاش كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، نورالدين احمدي با درك مضمون واقعي آيه قرآني «اِنَّ الّذينَ قالُوا ربُّنَا اللهُ ثُـمَّ استَقامُوا تَـتـَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ اَلّا تَخافـُوا وَ لا تَحزَنُوا»(30 سوره فصلت) و با حفظ جوانب امور به تهديد وهابي‌ها و سلفي‌هاي تندرو توجهي‌نكرده و به راه حقي كه با مطالعه و تعمق به آن ايمان راسخ آورده‌بود، ادامه‌‌داد و به ترويج فرهنگ قرآني و معارف مكتب اهل‌بيت‌(عليهم السلام) در منطقه بالكان همت‌گماشت.

وي كه دوران خفقان كمونيستي و پس از آن نسل‌كشي مسلمانان از سوي صرب‌ها را با تمام وجود لمس كرده‌بود، به خوبي مي‌فهميد كه كدام مسير در دنياي اسلام و نيز در جهان ظلم و ستم امروز راه نجات است و چه كسي و كدام قطعه از زمين او را فرياد‌مي‌كند، بنابراين كوشيد تا دست‌آوردها و رهنمودهاي خميني كبير(ره) و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايران را به مردم مسلمان كشورش بشناساند.

اين قرآن‌پژوه برجسته مقدونيه همچنين، عاشق واقعي امام خميني(ره) بود و هرگاه مطلبي يا نقل قولي از حضرت امام(ره) به ميان مي‌آمد، آثار تغيير و بهجت روحاني در چهره‌اش نمايان‌مي‌شد.

تاريخ اسلام از نظر مرحوم احمدي بدون حضور اهل بيت ناقص است

استاد حاج نورالدين احمدي در مورد چگونگي گرويدن خود از مذهب اهل‌سنت به مذهب تشيع مي‌گويد: سال‌هاي گذشته كه تاريخ اسلام را براي طلاب مدارس اسلامي تدريس‌مي‌كردم، در مطالعاتم پي‌بردم كه اين تاريخ اسلام كه در دست ماست بدون حضور پررنگ اهل‌بيت‌(عليهم‌السلام) در دوره‌هاي مختلف آن، تاريخي كاملاً ناقص و ناعادلانه است و روح ندارد؛ از همان جا به مذهب تشيع روي‌آوردم و بعد هم امام خميني (ره) كه فرزند پيامبر(ص) و اهل‌بيت(عليهم‌السلام) و احياگر قرآن و عترت در جهان بود، به همه ترديدهايم پايان‌داد و مرا به حلقه شيعيان آورد».

فروتني، حسن سلوك، جذبه استادي و سوابق مبارزاتي و حق‌طلبي مرحوم حاج نورالدين احمدي چنان بود كه حتي بسياري از مخالفان نيز به او احترام مي‌گذاشتند و همواره به ياد سوابق تدريس مستمر او در مدرسه «عيسي بيگ» شهر «تِتــُوا» و «اسكوپيه» او را با اكرام «پروفسور» مي‌خواندند.

تصوير حضرت امام راحل، رهبر معظم انقلاب و رهبر حزب‌الله لبنان، شبكه‌‌‌هاي صدا و سيماي ايران، كتابخانه‌اي شيعي به زبان عربي، انگليسي، مقدوني، آلبانيايي و فارسي و سجاده‌هاي متبرك مشهد و قم و مهر اعلاي كربلا زينت‌بخش خانه استاد حاج نورالدين أحمدي در روستايي از توابع شهر تتوا بود كه همه گويي احساس غربت را در آن سرزمين زير تهاجم اروپا و آمريكا از دل انسان مي‌زدود و در اين خانه ساده، عطر و بوي روح‌بخش اهل‌بيت(عليهم‌السلام) و حتي بوي ايران اسلامي به خوبي مشام مي‌رسيد.

مرحوم استاد نورالدين عاشق اهل‌بيت(عليهم‌السلام) بود و در هر فرصتي مي‌كوشيد مطلب تازه‌اي از معارف عترت بياموزد؛ اين قرآن‌پژوه منطقه بالكان كه چندين بار به حج مشرف شده‌بود، در خاطرات خود اين سفرهاي حج را ناتمام مي‌دانست و مي‌‌گفت: آرزوي بزرگم اين است كه براي اولين و آخرين‌بار مناسك حج را به مذهب جعفري(تشيع) به جاي‌آورم كه خوشبختانه با هماهنگي و مساعدت جناب حجت الاسلام و المسلمين «نوراللهيان» رييس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علميه خارج از كشور و بعثه مقام معظم رهبري اين امر به وقوع پيوست و در سال 1427 هجري قمري به سفر حج مشرف‌شد.

از حالات خاص معنوي و روحاني اين استاد قرآني مقدونيه در آن سفر معنوي، حضور در مراسم دعاي كميل در بين‌الحرمين مدينه، حضور پرشور در نماز جماعت و روضه امام جواد (ع) در مسجد شيعيان مدينه بود و بُرد يماني و كفنش را نيز از همان جا تهيه‌‌كرد و اكنون با همان لباس معطّر به جوار رحمت الهي سفر كرده‌است.

وي همچنين بيش‌تر از همه در بقيع بود، چرا كه به خوبي قدر گوهري را كه به دست آورده بود، مي‌دانست و تلاش‌مي‌كرد از لحظات حضور در مدينه و مكه بيشتر بهره‌مندشود.

ايران اسلامي كعبه آمال استاد نورالدين احمدي بود

استاد نورالدين احمدي توانست با همت بلند خود و به ياري دوستان و شاگردانش چند كتاب و مقاله در ترويج فرهنگ پربار ثقلين و نيز آشناكردن مردم با افكار و انديشه‌هاي اسلامي ناب به چاپ‌برساند كه از آن جمله مي‌توان به ترجمه «عقائد الامامية»، «پروتكل‌هاي علماي صهيون»، «پيام امام خميني(ره) به گورباچف»، «سلسله كتب آموزش علوم ديني از آيت‌‌الله اميني»، «ديدگاه‌هاي استاد شهيد مطهري» و همچنين مديريت بر سايت اسلامي «DIELLI» به معناي خورشيد، نخستين كتابخانه الكترونيكي از آثار شيعه به زبان شيپ، اشاره‌كرد كه سهم فراواني در آشنايي جوانان مؤمن آن ديار و گرايش آنان به مذهب جعفري داشت.

ايران اسلامي براي مرحوم نورالدين احمدي مانند كعبه آمال بود؛ چندين بار به ايران سفركرد و درباره اين سفرها مي‌گفت: در هر سفر توشه‌اي از معارف اهل‌بيت(عليهم‌السلام) و قرآن برگرفته و درس‌هاي جديدي از استقامت و پايداري و تفسير عملي آيات حق را دريافته‌ام.

وي در آخرين سفر خود كه براي شركت در مجمع عمومي و كميسيون‌هاي تخصّصي مجمع جهاني اهل بيت(ع) در تابستان 86 به ايران آمده بود، از ديدار با رهبر معظم انقلاب و زيارت امام عارفان و قبله هشتم حضرت «علي بن موسي‌الرضا» (ع) بسيار خرسند بود و مدام ذكر خاطرات مي‌كرد.

قلب استاد نورالدين احمدي كه مالامال از عشق به وديعه‌هاي گران‌سنگ پيامبر رحمت(ص) بود، هم‌زمان با ايام شهادت حضرت صديقه كبري و امّ الائمّة النّجباء «فاطمه زهرا(س) و ايام ارتحال حضرت روح‌الله(ره)، پير و مرادي كه او را از ظلمات و گمراهي به نور قرآن و ولايت رهنمون‌كرد، در سن پنجاه و هشت سالگي در تاريخ 14 خردادماه سال جاري از تپش بازايستاد و شاگردان مكتب قرآن و اهل‌بيت (عليهم‌السلام) در آن ديار را به سوگ‌نشاند.

يادآوري‌مي‌شود مرحوم استاد نورالدين احمدي، قرآن‌پژوه مقدونيه داراي مدرك كارشناسي ارشد تاريخ اسلام از دانشگاه الأزهر مصر بود و با وجود آن‌كه از مذهب اهل‌تسنن به تشيع روي‌آورد، داراي جايگاه معتبري در شوراي اسلامي مقدونيه و مدارس اهل‌سنت بود.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن