تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796976174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس پليس استان آذربايجان شرقي: مذهب و اعتقاد مؤثرترين عامل بازدارنده از وقوع جرم است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس پليس استان آذربايجان شرقي: مذهب و اعتقاد مؤثرترين عامل بازدارنده از وقوع جرم است
خبرگزاري فارس: رئيس پليس استان آذربايجان شرقي با اشاره به توجه به پيشگيري و ممانعت از وجود جرم، گفت: مذهب و اعتقاد به خداوند مؤثرترين عامل بازدارنده در پيشگيري از مصرف مواد مخدر است.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمدعلي نصرتي امروز در جمع خبرنگاران افزود: پيشگيري اجتماعي شامل مجموعه اقدامات پيشگيرانه‌اي با هدف كاهش و از بين بردن عواملي است كه در تكوين جرم موثر بوده و تاكيد آن بر محيط اجتماعي و انگيزه هاي مجرمان و نيز بر فرآيندهاي اجتماعي بلند مدت يا كوتاه مدت مي باشد كه طي آن و شايد در واكنش بزهكاري ظهور مي‌يابد.
وي اضافه كرد: در پيشگيري اجتماعي تلاش مي شود كه با انجام برنامه هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، رفاهي و نظاير آنها و درمان نارسايي هاي اجتماعي و بالا بردن ارزش هاي اجتماعي و اخلاقي شرايط يك منطقه و نيز وضعيت مجرمان اعتلا يافته و اين روند به كاهش ميزان جرم منجر شود.
نصرتي تصريح كرد: پيشگيري اجتماعي به دو نوع ، پيشگيري اجتماعي جامعه مدار و پيشگيري اجتماعي رشد مدار تقسيم مي شود و منظور از پيشگيري جامعه مدار آن است كه اگر در محيط، عوامل جرم زا وجود داشته باشد، آنها را خنثي سازيم و منظور از پيشگيري رشد مدار آن است كه اگر طفلي به هر دليلي از خود مظاهر بزهكاري را نشان دهد، با مداخله زودرس و كار بر روي وي و محيط پيرامون اش جلوي مزمن شدن بزهكاري گرفته شود.
وي با بيان اينكه در برنامه هاي پيشگيرانه بايد همزمان سه بعد موضوع را مورد بررسي و عنايت قرار داد، اظهار داشت: مجرم، نوع جرم و محيط فيزيكي-اجتماعي پيرامون او سه بعد پيشگيرانه است و پيشگيري به معناي بكار بردن روش هاي موثر براي جلوگيري از بيماري هاي جسمي- رواني و يا به عبارت ديگر انجام اقدامات موثر براي جلوگيري از اتفاقات بد و ناخواسته مي باشد.
نصرتي هدف از پيشگيري جرم را كاهش احتمالي وقوع جرم در آينده دانست و گفت: پيشگيري نه در سالم سازي بلكه در سالم نگهداشتن فرد و اجتماع نقش سازنده اي را ايفا مي كند.
وي اضافه كرد: همچنين پيشگيري به مراتب آسان تر از درمان بوده و هزينه آن به مراتب كمتر از هزينه هاي درمان است و ارتكاب هر جرم آثار و تبعات زيانباري را به مجرم و جامعه در بر داشته و لطمات زيادي را به شخص مجرم و هم به اعضاي جامعه وارد مي كند.
نصرتي خاطر نشان كرد: در حالت كلي در پيشگيري و ممانعت از وقوع جرم سه مرحله حائز اهميت است،مرحله پيش از وقوع جرم كه بايد در اين مرحله به اصل فراگيري سلامت اجتماعي توجه شود و تمام اقدامات و برنامه ها را بر اساس آن سازماندهي كرد.
وي مرحله وقوع را مرحله دوم پيشگيري و ممانعت از وقوع جرم دانست و گفت: در اين مرحله پديده جرم و بزهكاري از منظر پيشگيري و گسترش آن شناسايي مي شود و انواع جرائم، ميزان شيوع آن ترسيم شده و امكانات نهادهاي فعال همانند پليس و نهادهاي قضايي، مراكز مشاوره و مددكاري افزايش داده مي شود.
رئيس پليس استان آذربايجان شرقي مرحله پس از وقوع جرم را سومين مرحله از مراحل پيشگيري و ممانعت از وقوع جرم در جامعه عنوان كرد و گفت: در اين مرحله تاكيد بر كشف، تعقيب و مجازات و تنبيه مجرمان و بزهكاران است.
نصرتي در خصوص استراتژي و راهبردهاي كاربردي پيشگيري اوليه از مصرف مواد مخدر در آذربايجان شرقي و نقش مهم سازمان ها و ارگان ها گفت: پيشگيري از مصرف مواد مخدر مهمترين هدف فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي است كه با بكارگيري تمهيدات و شيوه هاي علمي-كاربردي مي توان به پيشرفت هايي در جهت كاهش تقاضا و شمار معتادان نائل شد و معضل مواد مخدر را حل كرد.
وي اضافه كرد:همچنين فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي با تشكيل جلسات مستمر با تشكل هاي غيردولتي اعم از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، معاونت پيشگيري و آموزش سازمان بهزيستي انجام يافته و با تشكيل كارگاه هاي آموزشي و استفاده از نظرات اساتيد، محققان و متخصصان و حمايت از پايان نامه ها و مقالات علمي-كاربردي دانشجويان زمينه پيشگيري معتادان و... در استان آذربايجان شرقي فراهم شده است.
نصرتي يكي ديگر از راهكارهاي مهم در پيشگيري از مصرف مواد مخدر را در دسترس نبودن مواد مخدر در جامعه و در بين جوانان عنوان كرد و اظهار داشت: وقتي فرد نتواند مواد را به دست آورد، مواد مخدري براي مصرف نيز نخواهد داشت و معتاد نيز نمي شود،كما اينكه بسياري از مواد مخدر مصنوعي در كشور ما وجود ندارد و ما هم مصرف كننده آن را نداريم.
فرمانده نيروي انتظامي استان آذربايجان شرقي گفت: بنابراين بر اساس وضعيت جغرافيايي، ساختار جمعيت جوان ما، خصوصيات خانوادگي، ساير ويژگي هاي اجتماعي و... شيوه هاي عملي و توصيه هاي فراگير براي تهيه برنامه پيشگيري اوليه ارائه شده تا آمار و ارقام مبتلايان در استان آذربايجان شرقي تقليل يابد.
وي دومين راهكار مهم در پيشگيري از مصرف مواد مخدر جلوگيري از آشفتگي خانواده ها و طلاق و اعتقاد بيشتر به خداوند و مذهب داشتن عنوان كرد و گفت: عامل مهمي كه در بروز اختلاف و جدايي ميان زوج ها موثر است اعتياد همسر به مواد مخدر است زيرا شوهر معتاد فقط به يافتن ماده مورد مصرف خود فكر مي كند. چنين فرد معتادي توجهي به همسر و فرزند ندارد و در صورت اين آشفتگي باعث مي شود كه فرزندان بدون سرپرست در دام تبهكاران و قاچاقچيان اسير گردد و آن نيز به افرادي تبهكار، معتاد و قاچاقچي تبديل مي شوند.
نصرتي ادامه داد: همچنين افرادي كه اعتقاد به خداوند دارند و در كليه مسائل و امور زندگي از احكام اسلام پيروي مي كنند براي رهايي از مشكلات زندگي به مصرف مواد مخدر روي نمي آورند.
رئيس پليس استان آذربايجان شرقي گفت: يك تحقيق ميداني در استان نشان مي دهد كه مذهب و اعتقاد به خداوند موثرترين عامل بازدارنده در پيشگيري از مصرف مواد مخدر است، لذا خانواده ها بايد كوشش كنند معتقدات مذهبي و معنوي را در اعضاي خود تقويت كند.
انتهاي پيام/ ص
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 920]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن