تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797778567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهر منتشر كرد /نامه شهردار به رئيس شوراي شهر در خصوص برچيدن ستونهاي منوريل صادقيه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر منتشر كرد /نامه شهردار به رئيس شوراي شهر در خصوص برچيدن ستونهاي منوريل صادقيه
خبرگزاري مهر _گروه اجتماعي : شهردار تهران طي نامه اي در ديماه سال گذشته به رئيس شوراي شهر ضمن بيان ايرادات ، ابهامات و نقوص اساسي پروژه نيمه كاره منوريل صادقيه از شوراي شهر در خواست اجازه جمع آوري ستونهاي اين پروژه نيمه كاره را مطرح كرد.

به گزارش خبرنگار مهر اعضاي شوراي شهر و به طور خاص كميسيون عمران اين شورا بارها از ابهامات و ايرات پروژه منوريل صادقيه سخن گفته بودند و حتي حمزه شكيب ضمن سياسي دانستن موضوع اين پروژه ، گفته بود : مسئولين وقت شهرداري تهران تنها 2 صفحه طرح مطالعاتي را براي اين پروژه ارائه كرده بوده اند .

وي همچنين با اشاره به مصوبه شوراي شهر دوره دوم در خصوص اجراي طرح منوريل صادقيه يادآور شده بود : با توجه به متوقف شدن اين پروژه توسط دستگا هاي دولتي در سال 84 ، اگر مسئولين شهرداري معتقد به جمع آوري ستونهاي پروژه منوريل صادقيه هستند بايد طي نامه اي رسمي دلايل و توجيهات فني و كارشناسي خود را در اين خصوص ارائه كنند.

پس از اظهار نظر اعضاي شورا در اين خصوص ، محمد باقر قاليباف ، شهردار تهران در نامه اي به مهدي چمران ، رئيس شوراي تهران با اشاره به ايرادات ، اشكالات فني و توجيهات ترافيكي در خواست صدور دستور جمع آوري ستونهاي پروژه منوريل صادقيه را با توجه به مشكلات موجود در منطقه مطرح مي كند .

در نامه شهردار تهران به رئيس شوراي شهر آمده است : احتراما همان گونه كه مستحضريد پروژه منوريل صادقيه - فرودگاه در مسير غير ترافيكي و كم ظرفيت و غير منطبق با مطالعات ترافيك باهمكاري بخش خصوصي و پيش بيني قيمت 5/3 ميليون دلار بر هر كيلومتر و با فرض ساخت آن در 18 ماه آغاز گرديد.

از همان ابتدا در خصوص ايرادات پروژه تذكرات لازم از طرف كارشناسان حمل ونقل در شهرداري وخارج از شهرداري ( ازطريق گزارشات مكتوب و رسانه اي ) به اطلاع دست اندركاران و برنامه ريزان شهرداري مي رسد ، ولي پروژه با عجله و بدون نقشه هاي دقيق اجرايي و عملياتي شروع و بعد از حدود شش ماه متوقف مي گردد.

شهردار تهران در خصوص دلايل توقف اين پروژه مواردي را عنوان كرده است كه به شرح ذيل است :

- بالا رفتن هزينه ها از 5/3 ميليون دلار به 8 ميليون دلار و بعد به حدود 15 ميليون دلار در هر كيلومتر.

- عدم راه حل قطعي براي عبور از بعضي از موانع موجود، طراحي و اجراي كامل پروژه را دچار مشكل مي نمايد از جمله عبور از ايستگاه مترو صادقيه ، زمين تحت تصرف سازمان آب براي منابع آب تهران ، مشكلات ميراث فرهنگي به دليل عبور از روبروي برج آزادي ، مشخص نشدن ايستگاههاي مربوط به فرودگاه مهر آباد به دليل عدم قطعيت ترمينال ها بعد از انتقال پروازها به فرودگاه امام خميني (ره).

- مشكلات با اهالي و ساختمانهاي مسير مونوريل كه بعضا با جديت مانع فعاليت ساخت و سازهاي پايه هاي مونوريل مي گرديدند.

شهردار تهران در مورد مشكلات ساخت واگن هاي منوريل نيز گفته است : در ابتدا قرار بود واگن ها با قيمت هر واگن 172 هزار دلار درايران ساخته شود ، ليكن در مراحل بعدي مقرر گرديده سه قطار همراه با چند واگن با قيمت 5/1 ميليون دلار براي هر واگن از خارج وارد شود( و موضوع ساخت واگن در ايران نيز منتفي مي شود) ، لذا اين اقدام نيز موجب افزايش قيمت پروژه گرديده است.

نا امن بودن ستونهاي ساخته شده پروژه منوريل صادقيه از ديگر مسائل عنوان شده در نامه شهردار به رئيس شوراي شهر بوده كه به اين صورت بيان شده است : در بررسي اسناد محاسباتي سازه هاي ساخته شده، مشخص گرديد كه فونداسيون سازه ها از استحكام لازم براي تحمل نيروهاي جانبي حركتي قطار برخوردار نبوده و خطر سقوط فوندانسيون مربوطه وجود دارد ، لذا مقرر مي گردد با تمهيداتي از قبيل تزريق و ... نسبت به مستحكم سازي فونداسيون اقدام شود كه البته از محاسبات مربوطه اطلاع و اسناد دقيقي در اختيار نيست و احتمالا در اختيار سرمايه گذار مربوطه مي باشد.

محمد باقر قاليباف در خصوص ابهامات مالي پروژه نيز يادآور شده است : موضوع تامين منابع مالي پروژه از طريق تجاري سازي به علت سوء تفاهمات و گزارش هاي اطلاعاتي دريافتي موجب توقف فروش تجاري مي گردد( واحدهاي تجاري فوق فاقد مصوبات لازم از كميسيون نهاي مربوطه در شهرداري بوده است) و در نهايت معاون محترم حمل ونقل و ترافيك وقت جناب آقاي دكتر بهبهاني پس از جلسات مختلف با سرمايه گذار تا روشن شدن كامل كليه ابهامات فني ، اجراي پروژه را متوقف و موضوع را به شوراي محترم شهر تهران نيز اعلام مي نمايد.

در انتهاي نامه شهردار تهران آمده است : لذا با توجه به توقف بيش از 5/2 سال پروژه به دلايل فوق الذكر و مشكلات اهالي و مسافران مترو و همچنين آلودگي ديداري ستونهاي ياد شده، استدعا دارد در صورت صلاحديد اجازه و دستور فرماييد تا نسبت به جمع آوري ستونهاي نصب شده اقدام لازم به عمل آيد.

به گزارش خبرنگار مهر ، با گذشت حدود 3 سال از توقف پروژه منوريل صادقيه وعلي رغم آنكه بسياري از متخصصان ترافيك ، حمل و نقل و عمران نسبت به غير كارشناسي بودن احداث آن نظر صريح خود را عنوان كرده اند ، پروژه مذكور پس از گودبرداري گسترده در ميدان صادقيه و احداث 16 ستون كماكان نيمه كاره رها شده است.

مسئولين حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بارها به صراحت خواستار تعيين تكليف و جمع آوري آثار به جاي مانده از پروژه مذكور شده اند ولي با اين همه به رغم نظر موافق قابل اعضاي شورا در اين خصوص مشخص نيست كه چه اراده اي موجب شده است تا تعيين تكليف اين پروژه نيمه كاره به درازا بيانجامد .
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن