تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797894453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)     لوازم مورد نياز: - هويه - پايه هويه - قيچي -سانتي متر - مداد - خط کش فلزي دسته دار - الگو - پارچه تافته در رنگ هاي مختلف مقدمه: چهل تکه دوزي هميشه و در هر زمان زيباست و همه ما علاقمند به اين کار هستيم ولي دشواري دوخت تکه ها در کنار هم ما را از دست زدن به اين کار باز مي دارد و فقط به تماشاي آن بسنده کرده و لذت مي بريم شايد همه ما تکه اي از کار مادر بزرگ هايمان را در خانه و درون صندوقچه حفظ کنيم و هميشه حسرت مي خوريم که آن ها چطور و چگونه اين تکه ها را در کنار هم چيده اند چطور با سوزن و نخ اينطور مرتب آن ها را به هم دوخته اند . بله واقعاً وقت و فرصت زيادي لازم است تا اين کار با دست و يا حتي چرخ خياطي انجام شود . ولي خوشبختانه هنر هويه کاري آنقدر پيشرفت کرده که تمام امکانات لازم را براي شما فراهم کرده است، هر چند که هنوز مسئولان و دست اندرکاران اداره صنايع دستي اين کار را به عنوان هنر قبول ندارند و براي آن درجه هنري قائل نيستند. ولي من به عنوان کسي که در اين راه سال هاست تلاش مي کنم، تا جائيکه بتوانم اين هنر را توسعه بدهم و شاخه هاي آن را اضافه کنم تا روزي که مسئولان به محتواي وسيع اين هنر پي ببرند و آن را به عنوان يکي از هنرهاي دستي بپذيرند .
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)
البته شما حتماً با ژورنال هاي شانل آشنا هستيد و با توجه به اينکه تا کنون 14 شماره فصلنامه آماده و در اختيار شما قرار گرفته با تنوع کار هويه آشنا هستيد ولي به شما مژده مي دهم که در ادامه کارهاي شانل 15 را با محتواي تکه دوزي با هويه و 16 را با عنوان اوريگامي يا چهل تکه که در آن تعداد زيادي از کارهاي اورگامي را خواهيد ديد و حتماً خوشحال مي شويد که ببينيد چقدر راحت مي توان کار چهل تکه را انجام داد . در اين شماره که يکي از آن نمونه ها را برايتان آموزش مي دهيم تا به سادگي براي خودتان آماده کنيد. *-ORIGAMI هنر ژاپني ساخت اشکال حيوانات، گلها و امثال آن با تا کردن کاغذ .
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)
1- دايره اي به قطر دلخواه کشيده و آنرا به 8 قسمت مساوي تقسيم نمائيد. 2- يک هشتم از آن دايره را جدا نموده و از آن به عنوان الگوي کار استفاده نماييد . 3- چند رنگ پارچه که جنس مواد پلاستيکي داشته باشد را انتخاب نمائيد که در اينجا از پارچه تافته استفاده شده است. الگو را روي پارچه گذاشته و از طرف بالاي آن 5 سانت اضافه تر علامت زده و خط بکشيد سپس به وسيله هويه داغ و يا قيچي آنرا جدا کنيد .
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)
4- دو لبه بالاي کار را که اضافه گذاشته بوديد روي يکديگر تا کنيد به شکلي که الگوي کار از وسط کاملاً روي هم قرار بگيرد . 5- با لبه شابلن آنرا هويه نماييد و سپس شابلن را برداشته با دست روي پارچه فشار دهيد تا دو لايه خوب به هم بچسبد .
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)
6- لبه کار را برگردانيد و خط هويه مشخص شده را در وسط ميزان کنيد بطوريکه يک مثلث متساوي الاضلاع ايجاد شود . 7- تکه آماده شده را اطو کنيد سپس به ترتيب رنگ انتخابي را دو تا دو تا کنار هم قرار دهيد و پهلوها را به هم هويه کنيد .
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)
8- دو تکه کنار هم هويه شده براي گوشه هاي روميزي مناسب مي باشد که چهار عدد از اين تکه ها را لازم داريد . 9- با 8 عدد از تکه ها يک دايره تشکيل مي شود که براي وسط کار مناسب است .
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)

اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)
10- 4 عدد در کنار هم براي لبه ي وسط کار آماده شود . 11- سپس تکه هاي آماده شده را با توجه به طرح مورد نظر روي پارچه زمينه چيده و لبه هاي آن را با هويه نوک تيز به صورت دوخت وصل کنيد .
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)

اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)
12- در پايان مي توانيد اين کار آماده را داخل يک قاب پارچه اي که رنگ آن با کارتان هماهنگ باشد گذاشته و دور کار را با دوخت هويه کنيد. حتي مي توان شکل هاي دلخواه طراحي نمود و آنها را با اين روش کنار هم چيد و با دوخت هويه کرد. نمونه هاي بسياري از اين کار را در شانل 16 ملاحظه مي کنيد .
اوريگامي *با پارچه (چهل تکه)
منبع:نشريه ي بانو، شماره 3. /ج  
#اجتماعی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن