تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797172888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحيم‌پور ‌ازغدي: با زندان مخالفيم/ ضداعدام‌ترين جملات در قرآن آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: رحيم‌پور ‌ازغدي: با زندان مخالفيم/ ضداعدام‌ترين جملات در قرآن آمده است وي تصريح كرد: عقل به دليل ناتواني در تعيين برخي بديهيات حقوقي و توافق اكثريت نيز به دليل وجود اختلافات زياد ميان افراد نمي‌تواند مبناي تعيين حقوق بشر قرار گيرد. رحيم‌پورازغدي، قصاص را دفاع از زندگي و حيات بشر دانست.به گزارش ايسنا، اين استاد دانشگاه در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي طي سخناني اظهارداشت:اگر قصاص نباشد جان ارزان مي‌شود و حكم قصاص در واقع براي دفاع از زندگي و حيات بشر است.اين عضو سابق شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين‌كه "اگر قصاص نباشد قتل آسان مي‌شود و كينه‌هاي اجتماعي گسترش مي‌يابد"، افزود: قصاص حمله به زندگي نيست، بلكه دفاع از آن است. قرآن در مورد قتل عمد به قصاص توصيه نكرده، بلكه به عفو توصيه كرده است، اما بايد بدانند كه جان انسان گران است و هر كس متعرض آن شود بايد جانش را در بهاي آن بدهد.وي با بيان اين‌كه "از نظر قرآن قتل يك نفر مساوي با قتل همه بشريت است"، تاكيد كرد: ضداعدام‌ترين جملات در قرآن است. اگر در اسلام حكم سنگسار آمده براي دفاع از حريم زن و فرزند شماست، سنگسار را در يك كفه ترازو بگذاريد و وجود 75 درصد مادران مجرد و كودكان بي‌پدر؛ خشونت كدام يك بالاتر و كدام يك ضدانساني‌تر است؟اين استاد دانشگاه افزود: آمار خشونت جنسي در جوامعي كه حجاب در آن نيست نسبت به جوامعي كه حجاب درآن مطرح است چندين برابر بيشتر است. اسلام هم با عقده جنسي و هم با اباحه جنسي مخالف و با تعديل جنسي موافق است. آسان‌ترين كار در اسلام ازدواج است. ما خودمان آن را تبديل به مشكل كرده‌ايم.وي ادامه داد: بزرگ‌ترين قرباني هرج و مرج جنسي زنان هستند و مظلومان روابط نامشروع جنسي زن و نيز كودكي است كه متولد مي‌شود.وي گفت: ما با زندان مخالفيم، اسلام بنا را بر پيشگيري از جرم گذاشته و در موارد محدودي حكم زندان آمده است، چرا به جاي زندان اردوگاه كار نمي‌گذارند.وي خاطر نشان كرد: خشونت عليه خشونت دفاع از بشريت و كرامت اوست. هدف مجازات نيز اصلاح است اما گاه اصلاح جز با حذف امكان‌پذير نمي‌شود.ازغدي با اشاره به اولين آيه قرآن درباره اجازه به مسلمانان براي جهاد، اظهار داشت: مسلمانان پس از آنكه 13 سال آزار و اذيت شدند و ستم ديدند، اجازه دفاع از خود و جهاد يافتند. جهاد براي دفاع از كرامت انسان‌هاست، در جايي كه منطق، اخلاق و تسامح ديگر جوابگو نيست.وي تصريح كرد: جهاد ابتدايي جنگ امپرياليستي براي كسب قدرت، ثروت و رياست نيست، بلكه دفاع از مظلوم و دفاع از حق است، جهاد ابتدايي عليه قدرت‌هاي سلطه‌گر است نه عليه ملت‌ها.رحيم‌پورازغدي همچنين در ابتداي سخنراني خود با پرسيدن اين سوال از دانشجويان حاضر در جلسه "مبني بر اين‌كه مبنا و ملاك وضع حق چيست؟" و شنيدن پاسخ‌هاي آنان، گفت: عقل محض، توافق اكثريت، رضايت افراد، لذت و عواطف و احساسات بشري هيچ يك نمي‌تواند معيار وضع قرار گيرد.وي تصريح كرد: عقل به دليل ناتواني در تعيين برخي بديهيات حقوقي و توافق اكثريت نيز به دليل وجود اختلافات زياد ميان افراد نمي‌تواند مبناي تعيين حقوق بشر قرار گيرد.ازغدي در اثبات اين‌كه رضايت افراد، لذت و عواطف و احساسات نيز نمي‌تواند ملاك وضع حقوق قرار گيرد، گفت: در اين موارد اين سوال مطرح مي‌شود كه رضايت، لذت و عواطف چه كسي بايد ملاك باشد، رضايت من شما يا چه فرد ديگري؟ به همين دليل اين موارد نيز نمي‌توانند معيار وضع حق باشند.وي خاطر نشان كرد: نمي‌شود با هر مبنايي حقوق را ثابت كرد، در هيچ فلسفه غيرالهي حقوق بشر ثابت نمي‌شود، عقل لازم است ولي كافي نيست.ازغدي همچنين گفت: حقوق بشر بايد منطق داشته باشد، با هيچ منطقي نمي‌توان براي حقوق بشر فلسفه ارايه كرد مگر آنكه عالم و آدم را بطور كامل بشناسيم، تمام نظام‌هاي حقوقي مبتني بر تعريفي از بشر شكل گرفته‌اند.وي افزود: برخي ليست‌هاي حقوق بشر كه شعارهاي بزرگ و قشنگي مي‌دهند، حتي نمي‌توانند برهان فلسفي براي آنها ارايه كنند، مگر پوزيتيويسم مي‌تواند از قداست حقوق بشر حرف بزند با تعريف‌هاي آن اصلا قداست معنا ندارد. زماني مي‌توانيد بگوييد كدام حقوق درست و كدام نادرست است كه نشان دهيد كه با كدام انسان‌شناسي، خداشناسي، هستي‌شناسي و فرجام‌شناسي بررسي مي‌كنيد.عضو سابق شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ادامه داد: حقوق و تكاليف وسيله‌اند، هر مكتبي تعريفي از هدف دارد و براي رسيدن به آن حقوق را تعريف مي‌كند. هر نظامي كه از حقوق بشر حرف مي‌زند، اما از تكليف نه، مبنايي براي حقوقي بشر ندارد. حق بدون تكليف و تكليف بدون حق معنا ندارد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن