تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793387674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کودکي که هرگز بزرگ نمي شود!


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
کودکي که هرگز بزرگ نمي شود!
کودکي که هرگز بزرگ نمي شود!   نويسنده: سامرا قلي زاده   اين دختر 17 ساله آمريکايي با يکي از بيماري هاي عجيب قرن دست و پنجه نرم مي کند   اگر خواننده پر و پا قرص سر نخ باشيد حتماً درباره کودکان مبتلا به پروگريا چيزهايي شنيده ايد؛ بچه هايي که در سن کودکي، پير مي شوند و تمام علائم و نشانه هاي انسان هاي پير از سفيد شدن مو تا ريختن دندان ها در آنها ظاهر مي شود.« بروک گرين برگ» درست برعکس آنهاست و با اينکه 17 سال از تاريخ تولدي که در شناسنامه اش ثبت شده مي گذرد اما هنوز مثل بچه هاي يک ساله به نظر مي رسد! بيماري بروک آن قدر عجيب و نادر است که هنوز تحقيقات پزشکان بر روي او ادامه دارد.

بروک گرين برگ در هشتم ژانويه سال 1993 در بيمارستان « سيناي» مريلند متولد شد. او يک ماه قبل از موعد مقرر به دنيا آمد و هنگام تولد فقط 1/8 کيلوگرم وزن داشت. در شش سال اول زندگي بروک با بيماري هاي زيادي دست و پنجه نرم کرد؛ بيماري هايي مثل زخم معده حاد و حتي تشنج.

وقتي که او به سن پنج سالگي رسيد ناگهان به حالت کما رفت، پزشکان معالج بروک تشخيص دادند که اين کودک پنج ساله مبتلا به تومور مغزي شده است.

خيلي ها از زنده ماندن او قطع اميد کردند اما بروک بعد از 14 روز به هوش آمد و در کمال تعجب بعد از انجام آزمايشات مجدد، ديگر هيچ توده اي در مغز او ديده نشد و به اعتراف پزشک معالجش، منبع آن بيماري همچنان رازي سر به مهر باقي ماند. روزها مي گذشت اما بروک همچنان مثل يک کودک يک ساله بود و اصلاً رشد نمي کرد. با انجام تحقيقات زياد، بالاخره اعضاي تيم پزشکي، به اين نتيجه رسيدند که در کروموزم يک او، جهش ژني اي به وجود آمده که علت آن ناشناخته است به خاطر همين اسم بيماري او را سندروم ايکس گذاشتند. در سال 2006 وقتي دامنه تحقيقات گسترده تر شد، دکتر «ريچارد واکر» يکي از استادان دانشکده پزشکي جنوب فلوريدا در مورد بيماري بروک اين طور توضيح داد که اعضاي بدن بروک مانند يک عضو واحد رشد نمي کنند اما هريک از اجزا به طور جداگانه و جدا از عضو ديگر رشد مي کنند.

با اينکه در ابتدا علت بيماري بروک جهش ژني تشخيص داده شد اما در آزمايشات بعدي هيچ اختلال ژنتيکي يا جهش ژني در اين دختر مشاهده نشد. در سال 2009 بروک تحت آزمايش هاي بيشتري قرار گرفت و دکتر واکر هنگام اعلام نتيجه آزمايش ها گفت: «تغييرات اندکي در مغز بروک مشاهده شده اما رشد مغزي بروک فقط به اندازه يک کودک تازه متولد شده است. اما بخش هاي ديگر بدن او تقريباً به همان حالت باقي مانده و به نظر مي رسد که هيچ ارتباطي با مغز ندارند».

حالا با اينکه 17 سال از عمر بروک گرين برگ مي گذرد اما رشد ذهني اين دختر به اندازه يک کودک نه ماهه تا يک ساله تخمين زده شده و او فقط 7/3 کيلوگرم وزن دارد. توانايي هايش هم به اندازه توانايي هاي بچه هاي چند ماهه است و حتي نمي تواند حرف بزند. استخوان هايش هم رشد کمي داشته اند و هنوز دندان هاي شيري اش هم نيفتاده اند. دکتر واکر مي گويد: «ما معتقديم که شرايط فعلي بروک موقعيت بسيار مناسبي براي جامعه پزشکي است تا با تحقيق و بررسي به روي آن، به راز روند افزايش سن در انسان ها پي برده شود». منبع:همشهري سرنخ، شماره 46 /ن  
#اجتماعی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 919]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن