واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجتالاسلام صفایی:
حفظ و قرائت مقدمه است و باید قرآن وارد جان ما شود
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با تقدیر از قاریان و حافظان برای پرداختن به آیات الهی گفت: زحمات شما ستودنی است زیرا گام اول یعنی حفظ و قرائت و صوت و لحن قرآن را آموختهاید اما مهم، عمل به قرآن و ورود آیات الهی به جان ما است.
به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس سیامین دوره مسابقات بینالمللی قرآن نیروهای مسلح صبح امروز با برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد. این دوره از مسابقات با حضور 235 شرکتکننده از نهادهایی مانند ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح در دو بخش کارکنان وظیفه و پایور برگزار شد. در این برنامه حجتالاسلام غلامرضا صفایی رئیس دفتر عقدیتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا طی سخنانی با اشاره تأکید علامه اقبال لاهوری به قرآن کریم گفت: علامه اقبال در یکی از اشعار خود، قرآن کریم را نه یک کتاب معمولی بلکه یک نسخه راهگشا برای زندگی میداند و میگوید: نقش قرآن چونکه بر عالم نشست نقشههای پاپ و کاهن درشکست فاش گویم آنچه در دل مزمر است این کتابی نیست چیز دیگر است چون که از جان رفت جان دیگر شود جان چو دیگر شد جهان دیگر شود وی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) به جلوگیری از اسراف گفت: در روزگار ما از مقام عصمت که پایین بیاییم امام خمینی(ره) را دیدیم. به یاد دارم هروقت خدمت ایشان شرفیاب میشدم گاهی مشاهده میکردم در روی میزی جلوی امام یک لیوان آب نصفه قرار دارد که یک کاغذ روی آن است. در دفتر امام روزی از حاضران پرسیدم که این لیوان نصفه جلوی امام چیست. گفتند: امام(ره) هنگامی که یک لیوان آب برایش میآورند و کامل میل میکرد لیوان را برمیگرداند به این معنی که لیوان را ببرند، اما هنگامی که مقداری آب در لیوان باقی میماند روی آن را میپوشاند تا اگر دوباره تشنه شدند همین آب باقیمانده را مصرف کنند. متأسفانه ما آیه اسراف را زیاد میخوانیم اما گویا نمیدانیم قرآن به ما چه میگوید. رئیس دفتر عقدیتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از قاریان و حافظان قرآن برای گرایش به آیات الهی گفت: زحمات شما ستودنی است زیرا گام اول یعنی حفظ و قرائت و صوت و لحن قرآن را آموختهاید اما مهم عمل به این نسخه است و مهم است که قرآن وارد جان ما شود. همچنین اگر امروز میبینیم که نقشههای شیطان دارد کار ما را به عقب میراند به این معنی است که یک جای کار اشکال دارد و به قرآن عمل نکردهایم، زیرا به قول اقبال نقش قرآن همه نقشههای دیگر را خنثی میکند. انتهای پیام/
94/03/07 - 12:14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]