محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797612238
چرا فیلم های بدون مخاطب میسازیم؟!
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جواد طوسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
چرا فیلم های بدون مخاطب میسازیم؟!
یک منتقد سینما گفت: جامعه سینمایی ما به مدیریت صحیح، برنامهریزی مدون و درست در سازمانهای سینمایی و رو آوردن به بخشهای خصوصی متشخص نیاز دارد.
جواد طوسی منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص معضل اصلی سینمای ایران گفت: در سینمای ما بخش خصوصی میتوانست تصمیمگیری کند. ما امروز تعریف دیگری از سینما داشتیم ولی در حال حاضر ضرورتها از ناحیه سیاستگذاری بخش دولتی برنامهریزی میشوند.
وی ادامه داد: پس شناسایی فیلمنامههای خوب، کارگردانهای کاربلد و نبود لزوم آزمون و خطا و سیاه مشقهایی که هیچ توجیهی برای نمایش عمومی ندارند را میتوان از طریق مدیریت درست رصد و هدایت کرد.
منتقد سینما بیان کرد: سینمای ایران در طول سال حدود 100 فیلم را تولید میکند وقتی که ما مکان مناسب برای نمایش این آثار نداریم این فیلمها هم نمیتوانند در یک مخاطبشناسی درست قرار بگیرند و اصلاً باید پرسید که نفس ساخت این فیلمها برای چیست؟
طوسی افزود: اگر فیلمهای دوره اخیر جشنواره فجر را متر و معیار قرار دهیم چند درصد از این فیلمها میتوانند بازگشت سرمایه را به طور تضمینی مشخص کنند؟اینجاست که باید بپرسیم علت ساخته شدن این همه فیلم چیست؟
این منتقد ادامه داد: ما باید با یک برنامهریزی شرایط موجود سینما را ارزیابی درست و کارشناسانه کرده و بر اساس آن سقف تولیدمان را بنا کنیم.
وی افزود: باید بدانیم چند درصد از این فیلمها میتوانند مخاطب خاصی را در بر گیرد و یا چند درصد از این فیلمها باید در این طبقهبندی اجتماعی قرار بگیرند که بازگشت سرمایه و جذب هر چه سریعتر مخاطب را در پی داشته باشند.
طوسی ادامه داد: به طور قطع با در نظر گرفتن این موضوعات تعداد قابل توجهی از فیلمها باید دارای قصه و روایت باشند. این قصهها هم باید نسبتی با جامعه و مسائل مبتلا به آن داشته باشند، یعنی اقشار اصلی این جامعه تصویر و آئینه تمام نمای زندگی فردی و اجتماعی خودشان را در این آثار ببینند و بتوانند از طریق این همزاد پنداری جدا از خودشان و بافت خانوادگیشان باعث تشویق دیگران برای دیدن آن فیلم شوند اتفاقی که قبلاً میافتاد.
این منتقد ادامه داد: فضای الان سینمای ما آن قدر بیانگیزه و بیاعتماد شده که خانواده ها ترجیح میدهند صبر کرده و CD فیلم مورد نظر خود را با یک هزینه کمتر تهیه و ببینند.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم این بیاعتمادی را به اعتماد خود جوش و طبیعی تبدیل کنیم باید یک نگاه زمانهشناسانه داشته باشیم و به مخاطب دروغ نگوییم و بر اساس و مبتنی بر یک درک درست اجتماعی و یک نگاه جامعهشناسانه ضرورتها را در نظر گرفته و بر اساس این ضرورتها چرخه تولید را بنا کنیم.
طوسی ادامه داد: باید بدانیم در گونهشناسی سینمای ایران چه چیزها و چه سینمایی باید در اصل و اولویت قرار بگیرد، سینمای ملودرام، کمدی، اجتماعی و یا هر سینمای دیگری و یا اینکه سینمای ساختارشکن، پایانباز یا اپیزودیک چند درصد از نظرات طیفهای مختلف جامعه را میتواند به خود جلب کند؟ وقتی تعداد محدود است پس این انبوهسازی بیضابطه و بیرویهای که در حال حاضر شاهد آن هستیم تا چه حد میتواند مؤثر و راهگشا باشد؟
طوسی گفت: روی این اصل من معتقدم که ما کاملاً در شرایط فعلی با یک نگاه انفعالی با این تولیدات روبرو میشویم . از یک برنامهریزی مدون محروم هستیم، این بیبرنامگی در بنیاد سینمایی فارابی و شورای عالی سینما نیز به چشم میخورد. از طرفی، از یک بخش خصوصی کارآمد هم برخوردار نیستیم که بتواند در کنار و هم عرض این نهادها و سازمانهای دولتی مضامین مناسبی را انتخاب و به تصویر دربیاورد.
طوسی اظهار داشت: مدیریت باید هوشمند، جسور و دارای یک درک درست اجتماعی باشد یعنی بر اساس این شناخت چرخه تولید سالانه ما را بنا، طبقهبندی اجتماعی را در نظر بگیرد و با شناسایی انفعال و بیاعتمادی نسخههای مناسبی را تهیه کند.
وی افزود: یک مدیریت خوب باید بخش خصوصی را جدی گرفته و پررونق کند و آنها را ترغیب به سرمایهگذاری کند و اگر این اتفاق رخ دهد و فیلمها در تنوع مضمونی و ساختاری درست قرار بگیرند که زمینه جذب و ترغیب هر چه بیشتر مخاطب فراهم شود همین عامل ارتقاء فرهنگی مخاطب ما میشود.
طوسی در خصوص انتخاب رضا میرکریمی به عنوان مدیر عامل جدید خانه سینما گفت: به هر حال میرکریمی میتواند از تجارب قبلی خود در خطیرترین و بحرانیترین دوران استفاده کند مشروط به اینکه بتواند یک تعریف درست را از کلیت این نهاد صنفی ارائه دهد تا بتواند در یک فاصله زمانی کوتاه، اهداف اولیه و اصلی خانه سینما را جامعه عمل بپوشاند.
وی افزود: بخشی از این اهداف مسائل صنفی است، بخشی تشخیص نهادها و انجمنها و بخشی دیگر اینکه باید در کنار و هم عرض وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی ارائه طریق کند و برای عبور بحران سینما از این وضعیت موجود نظرهای کارشناسانه داشته باشد نه اینکه فقط مثل یک ناظر شاهد تصمیمگیری و اجرای آنها باشد.
طوسی بیان کرد: نفس پایهگذاری خانه سینما این است که بتواند نیروئی مکمل و کمککننده برای سینما در جهت ارتقاء تشخص و رسیدن به یک نقطه تکامل یافته باشد.
وی افزود: اینجا باید قدر مسلم در کنار آن اهداف صنفی بتواند یک ارائه طریق فرهنگی هم داشته باشد، ضرورتها و اولویتها را در دستور کار قرار دهد و موارد پیشنهادی خودش را به رئیس شورای عالی سینما و رئیس بنیاد فارابی بدهد.جدا از این یک چیزهایی که الان میتوانند عامل بازدارنده باشند را به مدیران فرهنگی ما توصیه کند.
این منتقد سینما بیان کرد: به طور مثال جدی گرفتن هر چه بیشتر بخش خصوصی متشخص میتواند برای ما راهگشا باشد یعنی یک بخش خصوصی که بتواند از تجارب گذشته خود برای ارائه یک تصویر و دورنمای درست از سینمای معاصر و موجود استفاده کند نه اینکه یک بخش صفر کیلومتر که دست چپ و راست خود را نمیشناسد.
انتهای پیام/
اخبار مرتبط
«روباه» را برای بچههای زیر بیست سال ساختم/ «افخمی» دنباله روی راه بیضایی است
جشنواره سیوسوم فیلم فجر در بوته نقد
"پورعرب" به "هفت" میآید
"مصطفی زمانی" ميهمان "هفت" ميشود
كارگرداني را با جديت بيشتري دنبال خواهم كرد + تصاوير
مديريت از نگاه فقه پويا
پیش از آن که بدانی مرده ای، ویژه ماه رمضان
"جواد طوسي":"مهرداد فريد" از نگاه فيلمسازي "اصغر فرهادي" تقليد كرده است
"آتيلا پسياني" ميهمان ويژه "هفت"
اقتصاد مقاومتي در مسير سرنوشت
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]
صفحات پیشنهادی
فيلم هاي قرآني موجب انس مخاطبان با قصص قرآني مي شود
محمود پاك نيت فيلم هاي قرآني موجب انس مخاطبان با قصص قرآني مي شود بازیگر نقش حضرت یعقوب ع سریال یوسف پیامبر ع گفت تصويرسازي رويدادهاي قرآني درذهن مخاطبان باعث نهادينه شدن فرهنگ و ارزش هاي قرآني دريكايك آحاد جامعه مي شود به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران  حرفهای بدون سانسور چرخنده درباره پشت صحنه یک فیلم+عکس
حرفهای بدون سانسور چرخنده درباره پشت صحنه یک فیلم عکس همکاران آقا در این فیلم وقتی بهشون میگم برادرم براشون عجیب نیست و به مسخره نمیگن بعله خواهرم در این مجموعه وقت وضو و نماز همراه با تجدید گریم داریم اینها بخشی از صحبتهای الهام چرخنده درباره پشت صحنه آخرین فیلمش است به«شهرزاد» به شأن و سلیقه مخاطب احترام میگذارد/ خبری که شهاب را شوکه کرد + فیلم
شهاب حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران شهرزاد به شأن و سلیقه مخاطب احترام میگذارد خبری که شهاب را شوکه کرد فیلم بازیگر سینما از ایفای نقش در مجموعهای گفت که شأن و سلیقه مخاطب را محترم میداند شهاب حسینی در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران بیان کرد در حال حاضر مشواکنش کارگردان فیلم مرتضی پاشایی نسبت به نظرات مخاطبان سایت خبرآنلاین
واکنش کارگردان فیلم مرتضی پاشایی نسبت به نظرات مخاطبان سایت خبرآنلاین فرهنگ > سینما - ضیاالدین دری کارگردانی که قصد دارد فیلمی درباره مرتضی پاشایی به نظرات کاربران خبرآنلاین درباه انتشار این خبر پاسخ داد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این کارگردان روز سهشنبه 29حرف های جالب و بدون سانسور الهام چرخنده + فیلم و عکس
فیلم ولگرد حرف های جالب و بدون سانسور الهام چرخنده فیلم و عکس خانوم های گروه به خاطر ایمان قلبی و یک هدف بودن واسه هم نمیزنن و چادر پوشیدنمو مسخره نمیکنن که من از لای در ببینم و در خلوتم بغض کنم تازه کمک و تشویقم هم میکنن همشونو دوست دارم به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز الهعکاس باید با چند فریم کوتاه مخاطب را به دیدن فیلم ترغیب کند نخستین جشن عکاسان سینمای ایران برگزار شد/مراسمی تح
عکاس باید با چند فریم کوتاه مخاطب را به دیدن فیلم ترغیب کندنخستین جشن عکاسان سینمای ایران برگزار شد مراسمی تحت تاثیر عکسهای محمد رسولاللهعلیرضا شجاع نوری در نخستین جشن عکاسان سینمای ایران گفت همواره به عکاسی اهمیت ویژهای میدهم مخصوصاً زمانی که میخواهم فیلمی را تهیه کنم چرامصاحبه عجیب و خواندنی «وودی آلن» با مجله «ددلاین» از همه فیلمهایم متنفرم/هیچگاه نمیتوانم
مصاحبه عجیب و خواندنی وودی آلن با مجله ددلایناز همه فیلمهایم متنفرم هیچگاه نمیتوانم در چین فیلم بسازم تا زمانیکه حتی یک مخاطب دارم فیلم میسازموودی آلن در مصاحبه اخیرا خود با مجله ددلاین به تنفرش از فیلمهایش ملاقات بیادماندنیاش با ریچارد برتون حدود نیم قرن پیش خوشانسیاش دریک لحظه مکث/ حیوانات "اولین سیرکِ بدونِ حیوان کشور" ضبط شدند وداع «طوفــان» با سیرک / آموز
یک لحظه مکث حیوانات "اولین سیرکِ بدونِ حیوان کشور" ضبط شدندوداع طوفــان با سیرک آموزشوپرورش چرا به دام سیرکها افتاد تصاویربه دنبال اعلام "کارگروه حذف حیوانات از سیرکها" مبنی بر استفاده غیرقانونی سیرک پرشین از حیوانات در نمایش به ویژه آن هم در حیاط یکتبلیغات سینما در فضای مجازی راه نوینی برای جذب مخاطب است؟ + فیلم
تبلیغات سینما در فضای مجازی راه نوینی برای جذب مخاطب است فیلم این روزها بازار ارسال پیامکهای تبلیغاتی داغ است اما اینبار در این بازار نوبت به پیامکهای سینمایی است به گزارش گروه صوت و فیلم باشگاه خبرنگاران این روزها بازار ارسال پیامکهای تبلیغاتی داغ است اما اینبار دچرا بی رویه دام و خطر مرگ مراتع + فیلم
چرا بی رویه دام و خطر مرگ مراتع فیلم چند کیلومتر آنورتر از پایتخت در نزدیکی گیلانوند نمونه بارزی از تخریب چرا بی رویه دام و خطر مرگ مراتع به چشم میخورد به گزارش گروه صوت و فیلم باشگاه خبرنگاران چند کیلومتر آنورتر از پایتخت در نزدیکی گیلانوند نمونه بارزی از تخریب چرا بیفیلم: ماهیگیری بدون دخالت دست!
فیلم ماهیگیری بدون دخالت دست ماهیگیری بدون دخالت دست برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و«اینستاخبر» حرفهای بدون سانسور چرخنده درباره پشت صحنه یک فیلم+عکس
اینستاخبرحرفهای بدون سانسور چرخنده درباره پشت صحنه یک فیلم عکسهمکاران آقا در این فیلم وقتی بهشون میگم برادرم براشون عجیب نیست و به مسخره نمیگن بعله خواهرم در این مجموعه وقت وضو و نماز همراه با تجدید گریم داریم اینها بخشی از صحبتهای الهام چرخنده درباره پشت صحنه آخرین فیلمشدهنمکی: مخاطبان فیلمهای سینمایی من از قشر خاکستری هستند/مخاطب نباشد هنر از پا میافتد
دهنمکی مخاطبان فیلمهای سینمایی من از قشر خاکستری هستند مخاطب نباشد هنر از پا میافتدنویسنده و کارگردان سینمای ایران گفت قشر جوامع به سه بخش مثبت منفی و خاکستری تقسیم میشود که عمدتاً مخاطبان فیلمهای سینمایی من نیز از قشر خاکستری هستند به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مسعود دتراکتور تبریز در شوک قهرمان نشدن چرا + فیلم
تراکتور تبریز در شوک قهرمان نشدن چرا فیلم کسی که با اشاره ای در استادیوم که مسیر لیگ و قهرمانی تراکتور را تغییر داد به گزارش گروه صوت و فیلم باشگاه خبرنگاران کسی که با اشاره ای در استادیوم که مسیر لیگ و قهرمانی تراکتور را تغییر داد انتهای پیام اخبار مرتبط پایان لیگ برترvoaرادیو صدای آمریکا چرا رفت + فیلم
voaرادیو صدای آمریکا چرا رفت فیلم حضور ضد انقلاب سلطنت طلب ها کسانی که همه بدنبال ایجاد شرایط غیر واقعی در ایران بودند به گزارش گروه صوت و فیلم باشگاه خبرنگاران حضور ضد انقلاب سلطنت طلب ها کسانی که همه بدنبال ایجاد شرایط غیر واقعی در ایران بودند انتهای پیام اخبار مرتبط باتومبیل بدون راننده گوگل + فیلم + عکس
گوگل تست عمومی اتومبیل بدون راننده و با راننده خودکار خود را از تابستان امسال آغاز میکند گوگل اعلام کرد که نسخه آزمایشی اتومبیل بدون راننده خود را تابستان امسال روانه خیابانهای شهر «مانتین ویو» کالیفرنیا میکند این اتومبیل که رانندگی ایمن را به ارمغان میچرا آثار «یوناسن» در ایران پرمخاطب است؟/ روایت یک قهرمان فقیر
در گفتگو با مهر مطرح شد چرا آثار یوناسن در ایران پرمخاطب است روایت یک قهرمان فقیر شناسهٔ خبر 2758227 - یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۲۹ فرهنگ > شعر و ادب کیهان بهمنی میگوید خروج یوناس یوناسن نویسنده رمان دختری که پادشاه سوئد را نجات داد از کلیشههای رایج در ادبیات اسکاندین-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها